اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961130283366844

نحوه بهینه سازی Rank Brain در سئو چگونه است؟

کد: 13961130283366844

https://goo.gl/XrLorW

، تهران , (اخبار رسمی): رنک برین جزئی از الگوریتم هسته‌ای گوگل است که از سیستم یادگیری ماشین تا نتایج مرتبط بهتری را نسبت به کوئری کاربران نمایش دهد.

رنک برین - نحوه بهینه سازی Rank Brain در سئو چگونه است؟
نحوه بهینه سازی Rank Brain در سئو چگونه است؟

رنک برین یکی از صدتا سیگنال و معیارهای الگوریتم جستجو است که در نمایش نتایج به کاربران نقش دارد. براساس گوگل، این سومین عامل در رتبه بندی سایت و نمایش جستجوی کوئری است

رنک برین چیست؟

شاید نام رنک برین را در این چند روز اخیر زیاد شنیده باشید و از خودتان در خصوص این الگوریتم یا برنامه سوال پرسیده باشید که دقیقا چه چیزی است؟ اینکه آیا رنک برین الگوریتم است یا برنامه و جزئی از آن ؟ سئو هر روز پیچیده تر می‌شود و دیگر نمی‌توان با تکنیک‌هایی که در گذشته از آن برای افزایش رتبه سایت استفاده می‌کردیم، در سئو سایت به کار برد. گوگل در چند سال اخیر چنان الگوریتم‌های خود را پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده است که هر سایتی نتواند خود را به راحتی در صفحه اول گوگل قرار دهد.

گوگل تا به اینجای کار تمام تلاش خود را کرده است تا سایت‌هایی را که با دور زدن قوانین آن سعی در افزایش رتبه سایت خود داشتند، جریمه کرده و به اصطلاح از گردونه خود خارج کند؛ اما بعضی اوقات نتایجی را که گوگل نشان می‌داد با آن چیزی که کاربر در باکس وارد می‌کرد، تفاوت داشت. گوگل بر رفع حل این مشکل از برنامه هوش مصنوعی به نام رنک برین استفاده کرد.

رنک برین چیست؟

رنک برین جزئی از الگوریتم هسته ای گوگل است که از سیستم یادگیری ماشین تا نتایج مرتبط بهتری را نسبت به کوئری کاربران نمایش دهد. رنک برین را به نوعی هوش مصنوعی می‌دانند که برای تحلیل دقیق تر کوئری کاربران می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رنک بین نمی‌توان یک الگوریتم جداگانه گوگل به حساب آورد، بلکه همان طور که گفتیم جزئی از الگوریتم است تا نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهد. فاکتورهایی که رنک برین برای نمایش بهتر نتایج مورد توجه قرار می‌دهد که شامل موقعیت جستجو کننده، سوابق و اطلاعات شخصی کاربر براساس جستجوهای قبلی و دستگاه مورد استفاده نیز است؛ با استفاده از فاکتورها گوگل می‌تواند نتایج بهتری را به کاربر نشان دهد.

هدف رنک برین چیست؟

همان طور که گفتیم گوگل همیشه در تلاش است تا بتواند بهترین نتایج را براساس کوئری که کاربر در صفحه نتایج نشان دهد. ازاین رو گوگل از یک برنامه هوش مصنوعی به نام رنک برین استفاده کرده است تا براساس فاکتورهای بالا، نتایج مرتبط با کوئری جستجو را نمایش دهد.

چگونگی فعالیت رنک برین

رنک برین همیشه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه مواقعی که کاربر کلمه یا عبارتی را در باکس جستجو وارد می‌کند و این عبارت از نظر گوگل ناآشنا یا نامفهوم است، این برنامه را به کار میگیرد.  رنک برین سعی می‌کند با هوش مصنوعی که دارد، هدف و معنای کوئری را درک کرده تا بهترین و مرتبط ترین نتیجه را نشان دهد.

با این مثال شاید چگونه کلی فعالیت برای شما بیشتر روشن شود، فرض کنید که عبارت «آداب نشستن پشت میز غذاخوری» را جستجو می‌کنید. این یک عبارت کلی است که ممکن است در کشورهای مختلف، آداب‌های متفاوتی وجود داشته باشد. در اینجا گوگل با کمک رنک برین سعی می‌کند تا براساس نوع جستجوی قبلی و موقعیت شما، هدفتان را از این جستجو درک کند و بهترین مورد را نمایش دهد.

اهمیت رنک برین تا چه اندازه است؟

رنک برین یکی از صدتا سیگنال و معیارهای الگوریتم جستجو است که در نمایش نتایج به کاربران نقش دارد. براساس گوگل، این سومین عامل در رتبه بندی سایت و نمایش جستجوی کوئری است. این نکته را جالب است بدانید که رنک برین گوگل 15 درصد جستجوی آنلاین را تشکیل می‌دهد و بازاریابان اینترنتی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

چگونه رنک برین را در سئو بهبود ببخشیم؟

تمامی‌فعالیت‌هایی که در حوزه سئو سایت انجام می‌شود برای افزایش رتبه سایت در گوگل براساس کلمات کلیدی است. رنک برین به این صورت است که عبارت کوئری شما دریافت می‌کند و بعد از تحلیل  آن و مطابقت با دیگر سایت‌ها، مرتبط ترین نتیجه را به شما نشان می‌دهد. برای اینکه بتوانید سایت شما بتواند با توجه به این برنامه بهترین نتیجه را نشان دهد، نکات زیر را باید رعایت کنید:

1. استفاده از کلمات کلیدی بلند

کلمات کلیدی تک کلمه رقابت شدیدتر است و هر کسی که قصد پیروزی در این رقابت را دارد، باید زمان و انرژی زیادی را صرف کند. برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری  به عبارتی دیگر بازار هدف بیشتری را بدست بیا ورید، استفاده از کلمات کلیدی عبارتی و بلند توصیه می‌شود؛ زیرا کمتر مورد جستجو واقع می‌شوند و ازاین رو شما با رعایت اصول سئو سریع تر می‌توانید نتیجه بگیرید.

2. تولید محتوا ارگانیک

تولید محتوای ارگانیک و براساس اصول سئو یکی از مهم ترین معیارهایی که گوگل اهمیت زیادی به آن می‌دهد. محتوای ارگانیک علاوه بر دریافت تاثیر مثبت گوگل، کاربران زیادی را می‌تواند به سمت سایت شما جذب کند. امروزه بیشتر کاربران به سایت‌هایی که محتوای ارگانیک و جدید تولید کرده اهمیت زیادی می‌دهند.

3. به کار گرفتن جستجوی معنایی و صوتی

جستجوی معنایی به عبارتی همان فعالیتی است که در رنک برین انجام می‌شود. در جستجوی معنایی گوگل تلاش می‌کند تا براساس مفهوم کوئری نوشته شده به شما بهترین نتیجه را نشان دهد. همچنین جستجوی صوتی قابلیتی است که مخصوصا کاربران موبایل می‌توانند با آن عبارت خود را بیان کرده و گوگل براساس مفهوم عبارت شما، سایت‌های مشابه را نمایش دهد. برای اینکه بتوانید جستجوی معنایی و صوتی را بهبود ببخشید، بهترین راه استفاده از کلمات هم معنی و مترادف در سایت است تا بتواند تمامی‌ لغات‌های مرتبط را شامل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]