اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961130283376844

آینده جستجوی بصری و تاثیر آن در سئو شرکت ها

کد: 13961130283376844

https://goo.gl/cKD9nq

، تهران , (اخبار رسمی): جستجوی بصری تکنیکی است که می‌تواند در امر بازاریابی و سئو در آینده بیشتر از همه تکنیک‌های موجود استفاده شود. جستجو بصری کاربر با گرفتن عکس و تحلیل آن توسط اپلیکیشن، می‌تواند محصولات مشابه دیگر و لوازم جانبی را داخل فروشگاه مشاهده کند.

جستجوی بصری - آینده جستجوی بصری و تاثیر آن در سئو شرکت ها
آینده جستجوی بصری و تاثیر آن در سئو شرکت ها

بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا با استفاده این ویژگی یعنی درک سریع تصاویر با استفاده از قدرت بینایی توسط کاربر در کمترین زمان ممکن،سعی کردند که برنامه بازاریابی خود را به سمت ایجاد محتوای عکس ببرند

جستجوی بصری چیست؟

بینایی، توانایی است که شما با آن قادر خواهید بود تا تمامی‌اشیا پیرامون خود را مشاهده کرده و در عرض 13 میلی ثانیه یا کمتر به ماهیت آن اشیا پی ببرید. بازاریابان و تولید کنندگان محتوا با استفاده از همین ویژگی یعنی درک سریع تصاویر با استفاده از قدرت بینایی توسط کاربر در کمترین زمان ممکن، سعی کردند که برنامه بازاریابی خود را به سمت ایجاد محتوای عکس ببرند. 

در این مقاله آموزش سئو ما قصد داریم تا در خصوص جستجوی بصری و تاثیر و ارتباط با سئو را بیان کنیم. در واقع اینکه شرکت‌ها چگونه می‌توانند سئو سایت خود را می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی بهبود ببخشند؟ با توجه به اینکه امروزه پایه و اساس تمامی‌شبکه‌های اجتماعی بر پایه عکس است، در آینده نه چندان خیلی دور شاهد افزایش محتوای و جستجوی بصری به جای تولید محتوا متنی خواهیم بود.

جستجوی بصری چیست؟

شما خیلی راحت با استفاده چشمان خود یا همان قدرت بینایی که دارید، بسیاری از اشیا پیرامون را می‌توانید مشاهده کرده و به ماهیت و نوع آن سریعا پی ببرید؛ برای مثال با نگاه کردن به میز کار خود، قادر خواهید بود تا تمامی‌ اشیا روی آن مانند کامپیوتر، دفتر، خودکار و غیره را خیلی سریع پردازش و تشخیص دهید.

در واقع شما با استفاده از قدرت بینایی خود قادر به تشخیص ماهیت اصلی تمامی‌ موارد بالا هستند، جستجوی بصری هم در واقع همین نکته است؛ اما کاربرد آن در کامپیوتر است. دقت کنید که جستجوی بصری با جستجوی عکس گوگل متفاوت است.

در جستجوی عکس، کاربر یک کلمه کلیدی را وارد باکس جستجو گوگل می‌کند و موتور جستجو براساس تحلیل کلمه شما، رتبه سایت و تگ‌های به کار رفته در عکس، تصاویر را نشان می‌دهد؛ به عبارتی دیگر، موتور جستجو فقط عکس‌ها را نشان می‌دهد و هیچ گونه تحلیلی در عکس‌ها در رابطه با مرتبط بودن آن‌ها با هدف و کلمه کلیدی شما انجام نمی‌دهند.

جستجوی بصری از عکس به جای متن استفاده می‌کند. در اینجا شما عکس را وارد باکس جستجو می‌کنید و سپس این تکنیک جستجو اشیا و المان‌های داخلی عکس را گرفته و آن‌ها را تحلیل می‌کند و سپس سعی می‌کند تا عکس‌هایی را به شما نشان دهد که اجزای داخلی را آن‌ها به هم مرتبط باشد؛ برای مثال شما به دنبال خرید ساخت یک میز هستید و قصد دارید تا طرح‌ها و شکل‌های مختلف آن را مشاهده کنید. به جای اینکه کلمه میز را در باکس جستجو وارد کنید، از یک عکس میز استفاده می‌کنید و با استفاده از این نوع جستجو، می‌توانید عکس‌های میز مرتبط با همان فروشگاه یا دیگر فروشگاه‌های نزدیک خود را مشاهده کنید. در جستجوی عکس، شما وقتی کلمه میز را وارد می‌کنید، ممکن است که عکس یک جلسه چند نفره به به دلیل بالا بودن رتبه آن نمایش داده شود؛ ولی در جستجوی بصری فقط شما شاهد عکس میز یا لوازم جانبی مرتبط با آن خواهید بود.

البته این تکنولوژی هنوز محدودیت‌هایی هم دارد که آن بیشتر مرتبط با پردازش تصویر است. ماشین یادگیری باید بتواند رنگ، اندازه، شکل و الگوی به کار رفته داخلی را گرفته و آن‌ها را نیز تحلیل کند. در خیلی از مواقع ماشین یادگیری قادر به تحلیل عکس نخواهد بود و ممکن است عکس‌های نامرتبط هم به شما نمایش دهد؛ به هر حال روش جستجویی است که امروزه استفاده آن رو به گسترش است و نیاز است که هر کارشناس سئو به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ما در کجای جستجوی بصری هستیم؟

امروزه مهندسان با استفاده از تکنولوژی ماشین یادگیری قادر هستند تا شبکه‌های عصبی موتور جستجو بصری را برای بهبود پردازش عکس، تحلیل کنند. یکی از بهترین و به روزترین مثال را می‌توان لنز گوگل دانست.

لنز گوگل یک اپلیکیشنی است که اسمارت فون شما این اجازه را می‌دهد تا شبیه موتور جستجوی بصری عمل کند. در کنفرانس I/O گوگل در سال 2017 بیان شد که این اپلیکیشن، عکس گرفته شده توسط کاربران به کمک اطلاعاتی ارائه شده توسط آن‌ها، تحلیل کند. برای مثال وقتی که شما از یک بستنی داخل فروشگاهی عکس می‌گیرید، اپلیکیشن گوگل لنز با استفاده از موقعیت و اطلاعات شما به تحلیل عکس می‌پردازد و می‌تواند نام محصول، کیفیت کالای این فروشگاه و اینکه چند نفر از دوستان شما همزمان در آن فروشگاه هستند را بیان کند.

لوگوی گوگل لنز دقیقا شبیه کارکرد آن است: یک دوربین ساده با رنگ دور(مرزی) قرمز و زرد با لنز آبی و فلش سبزرنگ. اپلیکیشن لنز گوگل تمامی‌این اطلاعات را توسط داده‌های موجود آن‌ها در موتور جستجو نمایش می‌دهد.

فرآیند بررسی و تحلیل عکس خیلی پیچیده است و هنوز هم متخصصان به دنبال روش‌های نوینی برای بالا بردن بازدهی بالای این نوع جستجو براساس عکس کاربران هستند. خود گوگل که یکی از بهترین ابزارهای این تکنولوژی را عرضه کرده است، در تلاش است تا بتواند به جای تمرکز بر روی ذهن کاربر در فرآیند جستجوی بصری، تاکید بر بعد روانشناسی آن کند. در همان مثال بستنی، گوگل عکس کاربر را دریافت می‌کند و با تحلیل مدل بستنی و مواد به کاررفته در آن، می‌تواند به ذائقه کاربر پی ببرد و از این رو فروشگاه‌های نزدیک متناسب با روحیه کاربر را نشان دهد.

البته فقط گوگل نیست که چنین تکنولوژی را در حال حاضر عرضه کرده است. پینترست هم در مارس سال 2017، اپلیکیشن لنز خود را رونمایی کرد. کاربر می‌تواند با استفاده از این اپلیکیشن، از محصولات عکس بگیرید و بعد از تحلیل آن توسط برنامه لنز پینترست، اطلاعات دیگری مانند لوازم جانبی مرتبط، آدرس فروشگاه‌ها و غیره هم به کاربر نمایش داده می‌شود.

با جستجوی بصری به کجا خواهیم رفت

در حال حاضر جستجو با کلمات خیلی سریع‌تر است و جستجوی بصری هنوز در مرحله آزمون و خطا قرار دارد؛ ولی پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک، شاهد گسترش استفاده از این تکنولوژی در خرده فروشی‌ها خواهیم بود.

با استفاده از این برنامه، دیگر لازم نیست تا کاربر برای پیدا کردن اطلاعات یک محصول، نام آن را جستجو کند یا به دنبال عکس‌های مرتبط با آن باشد. خیلی راحت با گرفتن عکس با استفاده از خود اپلیکیشن گوگل لنز، می‌تواند تمامی‌اطلاعات مورد نیاز خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کند.

البته یک نکته را باید در نظر داشته باشیم. استفاده از این تکنولوژی برای همه صنعت‌ها لازم نیست؛ در واقع صنعت‌هایی نیاز به جستجوی بصری دارند که در آنها فروش محصولات یا کالا صورت می‌گیرد تا کاربر بتواند با استفاده از عکس گرفتن توسط آن‌ها، اطلاعات موجود آن کالا به همراه لوازم پیشنهادی دیگر دریافت کند. همان طور که گفتیم، این اطلاعات با تحلیل عکس و دریافت داده‌های وارد شده توسط مالک فروشگاه به دست می‌آید.

تاثیر جستجوی بصری در سئو

امروزه فقط متن‌ها در موتورهای جستجو رتبه بندی نمی‌شوند؛ بلکه عکس‌ها و ویدئوها هم براساس معیارهایی در نمایش رتبه‌بندی می‌شوند. همان طور که در اول این مقاله بیان کردیم، محتوای عکسی و ویدئو امروزه بیشترین بازخورد را در افزایش فروش و سئو سایت دارد. البته عوامل دیگری هم مانند رعایت اصول سئو در طراحی سایت یا نوشتن محتوای سئو بیس و غیره هم در افزایش رتبه سایت تاثیر گذار است.

جستجوی بصری تکنیکی است که می‌تواند در امر بازاریابی و سئو در آینده بیشتر از همه موارد باعث افزایش آن‌ها شود. در این نوع جستجو کاربر با گرفتن عکس و تحلیل آن توسط اپلیکیشن، می‌تواند محصولات مشابه دیگر و لوازم جانبی را داخل فروشگاه مشاهده کند یا فروشگاه‌های دیگری که اقدام به فروش این محصول می‌کنند را در موقعیت‌های نزدیک خود جستجو کند. فقط نکته مهم اینکه، برای اینکه چنین تکنیکی بتواند نتایج بهتری نشان دهد، مسئول سایت باید اطلاعات تکمیلی هر عکس را در کنار آن‌ها یادداشت کند. با کیفیت بودن عکس‌ها، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نوشتن اطلاعات تکمیلی و غیره از جمله مواردی است که مسئولان باید برای این نوع جستجو در نظر بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]