اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961202283565886

طراحی موزه فرهنگی هنری مدرن میامی

کد: 13961202283565886

https://goo.gl/sx4Edj

، تهران , (اخبار رسمی): ستاد جدید مراکز فرهنگی هنری میامی با نام ICA، طرح یک موزه مدرن با ویژگی‌های ارائه هنرهای تجسمی را برای این شهر افتتاح کرد. فرم مکعبی و شفاف ساختمان یکی از راه‌های مورد استفاده برای رسیدن به ساختاری ساده و در عین حال الگوریتمیک بود.

طراحی موزه فرهنگی هنری مدرن میامی
طراحی موزه فرهنگی هنری مدرن میامی

شاخصه الگوریتمیک ساختمان به نمای آن اختصاص یافته است؛ اما طراحی نمای جنوبی با پوسته‌ای شفاف و ساده متفاوت از نمای شمالی با الگویی الگوریتمی‌است. 

موزه ICA یکی از مرجع‌های فرهنگ و هنر میامی‌به شمار می‌رود و قرار است به طور مکرر آثار هنری در آن قرار گیرند تا تمام فضاهای ارائه پر شود. نمای جنوبی پروژه ورودی ساختمان است که آن را مانند یک پاساژ عریض و بزرگ طراحی کرده‌اند. این فضای گسترده به عنوان لابی موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط یک راهروی ساده به باغ مجمسه در شمال سایت متصل می‌‌شود.

نمای جنوبی که از متریال فلز و استیل روشن ساخته شده دارای یک فضای خوشامدگویی است که بازدیدکنندگان را به رخدادهای درون موزه دعوت می‌کند.  دلیل اینکه ضلع جنوب توسط یک نمای صلب طراحی شده به این دلیل است که از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری کند. به خاطر اقلیم و شرایط شهر میامی، نمای شمالی کاملاً شفاف طراحی شده است. لذا عرصه‌های قرارگیری هر اثر هنری با توجه به فرم ساختمان و سیرکولاسیون تعبیه شده‌اند تا نور به صورت مستقیم آثار را تحت الشعاع خود قرار ندهد. کلیت فرم ساختمان یک مکعب مربع است، اما نورگیرهای ساختمان توسط طراحی المان‌ها و ترفند‌های معماری در همه جای ساختمان قرار دارند. 

سوراخ‌های مثلثی نمای جنوبی فقط برای زیباسازی طراحی نشده؛ بلکه به دلیل مقابله با شکستگی در برابر حرکات جانبی بادهای شدید و طوفان به این شکل برش خورده‌اند. ضلع شمالی موزه یک کالبد تمام شیشه است که هر روز نور طبیعی را به درون ساختمان راه می‌دهد. فضای نمایشگاهی هرطبقه مرتفع، روشن و خالی هستند که فضا را برای نصب یا قرار دادن آثار بزرگ بسیار راحت کرده است. انتهای نمای شمالی به باغ مجسمه در محوطه متصل شده و مسیر حرکتی بازدیدکنندگان سیال است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | روانشناسی و موفقیت