اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961213285605886

برای احترام به خاطره‌ی بصری اهالی

در طراحی آپارتمان مسکونی گلستان تهران؛ دیوار محوطه قدیم حفظ شد

کد: 13961213285605886

https://goo.gl/y8coC1

، تهران , (اخبار رسمی): آپارتمان مسکونی گلستان در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و در کوچه ای عریض و بن بست واقع شده که نزدیکی به منطقه‌ی نظامی آن را با محدودیت ارتفاعی 20 متری مواجه کرده است.

در طراحی آپارتمان مسکونی گلستان تهران؛ دیوار محوطه ملک قدیم حفظ شد
در طراحی آپارتمان مسکونی گلستان تهران؛ دیوار محوطه قدیم حفظ شد

به گزارش گروه معماران آرل، آپارتمان مسکونی گلستان، ساختمانی دارای 5 طبقه روی زمین و چهار طبقه زیرزمین است که بنا به خواسته‌ی کارفرما 23 واحد با متراژ متنوع در آن تعبیه شده است. در طبقات اول تا پنجم چهار واحد و در طبقه همکف سه واحد تعبیه شده است. زیرزمین‌های اول تا سوم به پارکینگ و انبار اختصاص یافته که دلیل آن پیش‌بینیِ تا سه واحد پارکینگ برای واحدها بوده است. در زیرزمین چهارم فضاهای تاسیسات، استخر، سالن اجتماعات، سالن ورزش و فضاهای جانبی آن‌ها قرار گرفته‌اند.

نورگیری

در زمین‌های شمالی که بنا از سه جهت بسته شده، چیدمان متداول طبقات چهار واحدی به شکلی است که 2 واحد نور مستقیم از حیاط و 2 واحد نور غیر مستقیم از دو نورگیر شرقی و غربی دریافت می‌کنند.
در این جا با پراکنده کردن و افزایش تعداد نورگیرها در سطح پروژه، تامین نور برای 3 واحد به طور مستقیم و برای واحد پشتی از سه نورگیر مجزا در سه ضلع امکان پذیر شده است. فضای جلوی آسانسورها و بخش‌های میانی واحدهای بزرگ‌تر هم از نور طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

نما

فضای آرام کوچه که ناشی از عرض مناسب و بن‌بست بودن آن است و نیز منظر و حریم مناسبی که توده سبز درخت موجود در حیاط ایجاد کرده، ما را بر آن داشت تا توجه ویژه‌ای به جداره‌ی اصلی پروژه داشته باشیم و از این پتانسیل برای بهبود کیفیت فضاهای داخلی و ارتباط مناسب با حیاط و شهر استفاده کنیم. در این میان نقش تراس ها به عنوان فضاهای این جداره ارتباطی پررنگ‌تر می‌شود.
ایجاد تراس‌هایی با ارتفاع دو طبقه که به هم مشرف نباشند چالشی بود که جداره‌ی بیرونیِ پروژه را به تراس‌هایی پلکانی شکل تبدیل کرد که پاسخی به تناسبات خوابیده‌ی نما نیز بود. سایه روشن‌ها و فضاهای پر و خالی ایجاد شده و امتداد آنها به داخل بنا در راستای ارتقای کیفیت فضای زندگی صورت گرفته است و انتخاب متریال با در نظر گرفتن جداره‌های همجوار انجام شده است.

احترام به حافظه‌ی بصری ساکنین کوچه

با ساخته شدن ساختمان‌های جدید در یک کوچه و تخریب بناهای قدیمی، تصویر اهالی از محله‌شان مخدوش و کم کم از بین می‌رود و بعد از مدتی همه شکل‌ها کاملا تغییر می‌کند. برای احترام به خاطره‌ی بصری اهالی از جداره‌ی کوچه تصمیم گرفتیم دیوار محوطه ملک قدیمی را حفظ کنیم و برای بازشوها جداره‌ای شیشه‌ای در نظر گرفتیم تا اهالی کوچه دید پیوسته‌ای از نما را از خلال دیوارهایی که به آن تعلق خاطر بیشتری دارند تجربه کنند.

حیاط

حیاط در قطعات شمالی عموما مسیر دسترسی به ساختمان است که غالبا با فضای سبز و آبنما تزیین شده است. در این پروژه با پایین بردن بخشی از حیاط به اندازه‌ی یک طبقه و حفظ مسیر دسترسی به شکل یک پل، فضایی نیمه محصور، امن و با فاصله از محیط بیرون ایجاد می‌شود که برای بازی کودکان و استراحت ساکنین اختصاص خواهد یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان