اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961227288418496

سفری خاطره انگیز به سرزمین زیبایی‌ها

تور قشم از تهران

کد: 13961227288418496

https://goo.gl/9R7HkL

، (اخبار رسمی): سفر به قشم از تهران آن هم با تور لذت خاص خود را دارد. زمانی که اقدام به خرید تور قشم از تهران می‌کنید باید به موارد مختلفی دقت کنید. قیمت‌ها برای تور قشم از تهران نوسان زیادی دارد و تورهای مشابه در ایام مختلف حتی تا 300 هزارتومان نیز تفاوت قیمت دارند.

تور قشم از تهران
تور قشم از تهران

تور قشم از تهران یکی از جذاب‌ترین سفرهایی است که تهرانی‌ها می‌توانند آن را تجربه کنند. این تور به عنوان یک سوژه سفر، پاسخگوی انواع نیازهایی است که یک گردشگر در هر حوزه می‌تواند به آن علاقه‌مند باشد. اگر هدف یک سفر خانوادگی به منطقه‌ای با آب و هوایی متفاوت دارید، اگر گردشگر قصد دارد تا به دیدن جاذبه‌های تاریخی بپردازد، اگر موضوع مورد علاقه جغرافیا و زمین‌شناسی باشد و حتی اگر صرفا برای خرید قصد سفر داشته باشد، جزیره زیبای قشم می‌تواند به همه این درخواست‌ها پاسخ بدهد. به همین علت است که تور قشم از تهران یکی از جذاب‌ترین تورهایی است که به ویژه در فصل زمستان با استقبال مواجه می‌شود.

برای بهره‌مندی از مسافرت با تور قشم از تهران و یا تور قشم از اصفهان به بهترین شکل ممکن، ابتدا بد نیست اطلاعاتی در مورد این جزیره جذاب داشته باشیم؛ چرا که با شناخت بهتر انواع جاذبه‌های گردشگری آن و بررسی خدمات و امکانات تورهای پیشنهاد شده به مقصد قشم، می‌توان در زمان سفر بهترین بهره‌مندی و لذت را دریافت کرد.

جزیره قشم، بزرگترین جزیره آب‌های جنوب کشور ایران است. وسعت این جزیره و همجواری‌اش با تنگه هرمز، موجب پیدایش اشکال مختلفی از استقرار مسکونی و یا نظامی در طول تاریخ شده، پس برای انتخاب تور قشم مناسب، باید توجه کنیم که بخش مهمی از جاذبه‌های آنجا را دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی تشکیل می‌دهند و باید علاوه بر خرید، بازدید از این جاذبه‌های فوق العاده زیبا نیز در لیست تور قشم از تهران گنجانده شود.

از دیگر موارد قابل بررسی برای انتخاب ایده‌آل تور قشم از تهران، آشنایی کامل برگزارکنندگان با اقلیم و طبیعت آن منطقه است. بد نیست بدانیم که این جزیره به عنوان یک ژئوپارک طبیعی، ثبت بین‌المللی شده و به همین دلیل توجه بسیاری از طبیعت دوستان و جغرافی‌دانان و اقلیم شناسان را به خود جلب کرده است. در واقع این جزیره می‌تواند هدف یک سفر کاملا تخصصی و علمی باشد. وجود غارها و ناهمواری‌های خاص و زیبا از نکات قابل توجه طبیعت آنجا است. طبیعت بکر و زیبای قشم را می‌توان به عنوان یک جاذبه طبیعی شناخت و حتی بخشی از سفر به قشم را به بازدید از این زیبایی‌ها سپری کرد.

به علاوه اینکه در جوار این جزیره، چند جزیره کوچک اقماری از جمله هنگام و لارک وجود دارند که بافت طبیعی و سبک زندگی بومیان آنجا، یکی از دست نخورده‌ترین مواهب آن منطقه به شمار می‌رود. شاید تور قشم از تهران یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای گردشگری در طبیعت زیبای جنوب ایران باشد. البته متاسفانه بسیاری از افراد هدف از سفر به قشم را تنها خرید می‌دانند. اما شاید جالب باشد که بدانید برخی از انواع تور قشم از تهران تنها مختص طبیعت‌گردی قشم است و با برنامه‌ای منسجم از تمامی جزیره زیبای قشم و جاذبه‌های جزیره‌های مختلف اطراف دیدن می‌شود. این نوع تورهای طبیعت‌گردی قشم برعکس تورهای دیگر، خرید را در اولویت آخر قرار داده و در یک زمان محدود به بهترین پاساژها سر زده می‌شود.

متاسفانه در موارد بسیاری، تور قشم از تهران توسط افرادی برگزار شده که توجه چندانی به آداب و سنن و ارزش‌های بومی نداشته‌اند و بدتر اینکه به دلیل مشکلات برخی اهالی بخصوص در مناطق محروم آنجا، نگاهی اشرافی و از بالا به آن سکونت‌گاه‌ها در نوع ارتباط و برنامه‌ریزی گردانندگان تور به چشم می‌خورد. نباید فراموش کنیم که یک اصل بسیار ابتدایی و مهم در هر سفر به آبادی‌ها و سکونت‌گاه‌های ویژه، توجه به روحیات و اعتقادات مردم آنجا و احترام به آداب و سنت‌های بومی است و باید گردشگران سعی کنند ظاهر و رفتارشان کمترین تعارض را با باورها و حرمت مردمان منطقه داشته باشد. البته قصد ترساندن گردشگرانی که به تور قشم از تهران می‌روند نداریم، اما احترام به سنن اقوام مخصوصا بومی‌های جزیره زیبای قشم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شما باید سعی کنید از نوع پوشش و نوع صحبت کردن و برخورد کردن مردم قشم، فرهنگ آن‌ها را دریابید. فرهنگ مردم قشم فرهنگی غنی و عمیق است اما قطعا با فرهنگ شهرنشینی تفاوت دارد. به همین منظور است که افراد باید سعی کنند با روش خوش با مردم بومی قشم برخورد کرده و با آن‌ها همانند خودشان برخورد کنند. فراموش نکنید که شما با تور قشم از تهران راهی این جزیره شده‌اید و مهمان به حساب می‌آیید و باید به قوانین و مقررات صاحبخانه و همچنین فرهنگ و آداب و رسوم آنجا احترام بگذارید.

اگر مشاهده کردید که یک آژانس برگزارکننده تورهای مختلف، این نکات مهم و گاه مغفول مانده را در تنظیم برنامه و دستورالعمل پیشنهادی تور قشم از تهران خود مدنظر قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد از افراد مجرب و حرفه‌ای برخوردار است که ضمن ارائه خدمت خود، صرفا چشم داشت مادی نداشته و تنها درآمد حاصل از جابجایی و اسکان دادن یک عده مسافر، انگیزه آن آژانس برای برگزاری تور نبوده است. البته ملاک ادعا و تبلیغات نیست و باید در عمل هم این التزام و حساسیت خود را نشان دهد. ناگفته نماند، این تنها مربوط به تورهایی می‌شود که هدف بوم‌گردی است و نه خرید و لذت بردن از ساحل. ساحل زیبای قشم خود گزینه مناسبی برای گردشگری است و همین موضوع می‌تواند کمک شایانی به آن دسته از افراد کند که می‌خواهند تنها برای خرید و اقامت در این جزیره زیبا و سر زدن به ساحل قشم اقدام به خرید تور قشم از تهران می‌کنند.

بیشتر مردم به جزیره قشم به عنوان یک بازار تهیه کالاهای ارزانتر وارداتی توجه می‌کنند، این موضوع شاید باعث اشتغال عده‌ای به عنوان دلال و فروشنده باشد؛ اما در بلند مدت تولیدات و فعالیت اقتصادی بومی اهالی را نادیده گرفته و این افراد هم به ناچار رسوم دیرینه و پیشه‌وری کهن خود را کنار گذاشته و به دنبال امور پرسودتر خواهند رفت. لذا بد نیست اگر متولی تور قشم از تهران ضمن تشویق مسافران به کمک در رونق اقتصادی منطقه، این‌گونه نکات ظریف و مهم را مدنظر قرار دهد تا برای توسعه تولیدات محلی اهالی آنجا و تشویق ایشان به ماندن در زادگاه زیبا و ارزشمند خودشان، سهمی داشته باشد.

مشتری تور قشم از تهران ضمن بررسی این معیارها در انتخاب آژانس دلخواه، باید سوالات و اطلاعات کافی راجع به خدمات و زمانبندی‌ها و همچنین مقاصد بازدید داشته باشد. همانطور که اشاره شد، این جزیره، مکانی باشکوه و وسیع شامل مواهب گوناگون و متنوع تاریخی، طبیعی، اجتماعی و تجاری است و چه بهتر که برگزارکنندگان تلاش کنند تا در فاصله زمان سفر، بهترین بازدهی و پربارترین گردش را به مشتریان خود ارائه کنند. مشتری این حق را دارد که برای اطمینان خاطر از تمامی جنبه‌های سفر، سوالات و ابهامات خود را با برگزارکنندگان در میان بگذارد و ایشان نیز متقابلا اگر برای رضایت‌مندی مسافر و کیفیت و سلامت خدماتشان ارزش قائلند، باید با صبوری و گشاده‌رویی پاسخگو بوده و توضیحات کافی در اختیار بگذارند.

یکی از مهمترین جنبه‌های برگزاری تور قشم از تهران، حضور یک نفر آشنا به منطقه، خوش خلق، صبور و در عین حال قاطع و آشنا به امور امداد و نجات و مدبر به عنوان راهنمای تور است. در حقیقت چند روز زندگی تعدادی مسافر در اختیار راهنمای تور است و وی باید طبق قرارداد و خواست مشتری، بهترین سیاحت را برای آنها رقم بزند. البته تمامی تورهای قشم شامل راهنمای تور نیستند و بسیاری از این تورها به صورت آزاد وقت را در اختیار مسافر قرار می‌دهند تا خود برای سفر برنامه‌ریزی کند. در ادامه به نکاتی در زمینه جاذبه‌هایی صحبت می‌کنیم که در تور قشم از تهران می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید.
یکی از جاذبه‌هایی که می‌توان در تور قشم از تهران از آن‌ها بهره‌مند شد، غذاهای این جزیره است. شاید بتوان گفت که اگر به قشم سفر کنید و از خوردن این غذاهای خوشمزه خود را محروم کنید، انگار به این جزیره سفر نکرده‌اید. غذاهای خوشمزه و محلی موجود در قشم می‌تواند خود نوعی جاذبه به حساب آید.

با توجه به اینکه عموما در لیست خدمات هتل‌های مختلفی که در تور قشم از تهران ارائه می‌شوند، تنها صبحانه جای می‌گیرد، فرصت خوبی برای مسافران وجود دارد تا خود برای تهیه ناهار و شام خود اقدام کنند. مطمئن باشید بهترین پیتزاها و کباب‌ها را در شهر خودتان می‌توانید میل کنید، چیزی که در شهر شما پیدا نمی‌شود همین غذای محلی مردم قشم است که تور قشم از تهران فرصت مناسبی برای تهرانی‌ها است تا بتوانند این غذاها را میل کنند.

تنوع غذاهای قشم نیز فوق‌العاده زیاد است اما عموما غذای دریایی محسوب می‌شوند و با انواع ماهی‌های تازه و میگو و شاه میگو تازه صید شده طبخ می‌شوند. سعی کنید با توجه به زمان محدودی که در تور قشم از تهران دارید، حداقل یک وعده در روز را به صرف این غذاهای محلی بپردازید.

یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره قشم را می‌توان ساحل زیبای این جزیره دانست. شما با سفر به یک جزیره در واقع با منطقه‌ای روبرو هستید که دور تا دور آن را آب گرفته است. این بدین معناست که به هر سمتی که بروید به ساحل می‌رسید و نکته جالب توجه اینکه هر قسمت از ساحل قشم نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد.

در مناطق مختلف در کنار ساحل، تفریحات آبی بسیار زیادی ایجاد شده است که بر جذابیت ساحل می‌افزاید. این تفریحات فوق‌العاده هیجان‌انگیز هستند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها اوج هیجان را تجربه کنید. بنانا، جت اسکی و پاراسل از محبوب‌ترین و البته هیجان‌انگیزترین این تفریحات هستند که در بخش‌هایی از جزیره قشم برای مسافران تور قشم از تهران ارائه خدمت می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی