اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970104288978496

جاذبه‌های گردشگری تور کیش از تهران

آنچه که در تور کیش از تهران باید دانست

کد: 13970104288978496

https://goo.gl/HAebss

، (اخبار رسمی): یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس با وسعت 90 کیلومتر مربع جزیره کیش است. ملاقات با اهالی بومی یک منطقه، در تور کیش از تهران می‌تواند یک جاذبه فراموش نشدنی به حساب آید. اهالی بومی کیش به دو زبان عربی و فارسی آشنایی دارند و تقریبا اکثر آنها از لباس‌های محلی استفاده می‌کنند.

آنچه که در تور کیش از تهران باید دانست
تور کیش از تهران با همای سعادت

یکی از زیباترین جزایر خلیج‌فارس با وسعت 90 کیلومترمربع جزیره کیش است. چیزی که تور کیش از تهران را جذاب می‌کند و هرساله موجب جذب مسافرین زیادی به این جزیره می‌شود، طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد این جزیره است. سواحل آرام با ماسه‌های مرجانی، امکان مشاهده انواع آبزیان در آب زلال دریا که شفافیت آن کم‌نظیر است، پوشش گیاهی مناسب و سرسبزی و طراوت آن دوست داران طبیعت و دریا را به‌سوی خود جذب می‌کند.

در حال حاضر این جزیره بیست هزار نفر جمعیت دارد که هشتادودو درصد آن جهت اشتغال‌زایی به کیش مهاجرت کرده‌اند. ملاقات با اهالی بومی یک منطقه، در تور کیش از تهران می‌تواند یک جاذبه فراموش‌نشدنی به‌حساب آید. اهالی بومی کیش به دو زبان عربی و فارسی آشنایی دارند و تقریباً اکثر آن‌ها از لباس‌های محلی استفاده می‌کنند. در این جزیره مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کمال صلح و آرامش باهم زندگی می‌کنند.

در سال‌های قبل از میلاد اسکندر، نیارخوس دریاسالار یونانی را مأمور کرد سفری اکتشافی در سواحل دریای عمان و خلیج‌فارس انجام دهد. چیزی که از نوشته‌های نیارخوس استنباط می‌شود این است که این جزیره در قرن چهارم پیش از میلاد مورد بازدید قرار گرفت و اراراکتا نام گرفت. مشخصاتی که وی ارائه داد با مشخصات جزیره کیش انطباق دارد. به‌طوری‌که در دوران هخامنش کیش مرکز عمده صید مروارید به شمار می‌آمد و بازرگانان بزرگ به این جزیره رفت‌وآمد می‌کردند.

شاید چیزی که بیشتر در تور کیش از تهران موردتوجه قرار می‌گیرد آب‌وهوای این جزیره زیبا باشد. بیشتر ماه‌های سال، این جزیره آب‌وهوای معتدل دارد. دی و بهمن خنک‌ترین و مرداد گرم‌ترین ماه‌های سال هستند.

این جزیره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران، بالاترین نرخ رشد ساخت‌وساز هتل‌ها را به خود اختصاص داده است. بیش از پنجاه مرکز اقامتی با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه فعالیت دارند.

آنچه ما به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری از این جزیره نام می‌بریم شگفتی‌هایی است که طبیعت در طی سال‌های متمادی به وجود آورده و دست‌خوش تغییرات دست بشر شده است.

ساحل کیش

درخشش نقره‌فام گونه ساحل کیش پدیده‌ای بی‌همتا است که به سبب مرجانی بودن جنس این ساحل رخ می‌دهد. وجود مرجان‌ها در این جزیره موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره می‌شود. علاقه‌مندان به ماهیگیری در تور کیش از تهران می‌توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند.

شهر زیرزمینی کاریز

قنات کیش بیش از 2500 سال قدمت دارد و آب شرب ساکنان جزیره را تأمین می‌کرده اما اکنون به یک شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز بدل شده است. دو ویژگی که دوست داران طبیعت در تور کیش از تهران را به این بافت تاریخی جذب می‌کند کاریزی است که در دل تنها جزیره مرجانی دنیا واقع‌شده است و بنایی که سقفی مملو از صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی دارد.

شهر باستانی حریره

بقایایی در مرکز ساحل شمالی جزیره از این حکایت دارند که روزگاری شهری بزرگ و آباد در این منطقه وجود داشته و جمعیت زیادی را در خود جای می‌داد است. طبق نظر سازمان میراث فرهنگی شهر حریره 800 سال قدمت دارد. آنچه امروز از این شهر به‌جای مانده حجمی از معماری شهری است که در آن به‌ندرت طاق‌ها و سقف‌ها سالم باقی‌مانده‌اند.

کشتی یونانی

در چهارم مرداد سال 1345 در یک روز گرم تابستانی بومیان جزیره کیش کشتی عظیمی که ساخت شرکت ویلیم همیلتون بود و کولائف نامیده می‌شد پیدا کردند. پس‌ازآن این کشتی به‌عنوان یک جاذبه توریستی در جزیره کیش شناخته شد و تماشای غروب خورشید در پشت این کشتی یونانی خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را به‌جای گذاشت.

مسیر ویژه دوچرخه‌سواری

وجود یک مسیر طولانی 75 کیلومتری به‌صورت ویژه برای دوچرخه‌سواران به‌دوراز هرگونه همهمه و هیاهو این امکان را به گردشگران تور کیش از تهران می‌دهد که با سرعت کم و در سکوت این چشم‌اندازهای طبیعی را تماشا کنند. در ایستگاه‌های ویژه، به علاقه‌مندان دوچرخه کرایه داده می‌شود. شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

درخت لور

از گنجینه‌های طبیعی و جذاب این جزیره می‌توان به درختان محلی این منطقه اشاره کرد. معروف‌ترین درخت جزیره کیش، درخت لور یا انجیر معابد است که این نوع درخت در نواحی جنوبی ایران رشد می‌کند. ریشه‌های این درختان به‌طوری رشد می‌کنند که هم چون چتری بر روی زمین سایه می‌افکنند و ممکن است سالیان سال عمر کنند. متمایزترین ویژگی این درخت، برگ‌ها و ریشه‌هایش است که از بدنه اصلی آویزان هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی