اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970109289518496

زیباترین شهر ترکیه

راهنمای سفر تور آنتالیا

کد: 13970109289518496

https://goo.gl/3YdUS7

، (اخبار رسمی): شهر آنتالیا در غرب کشور ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است. آنتالیا بزرگترین شهر در سواحل مدیترانه محسوب می‌شود و از حیث آثار باستانی و مناطق گردشگری بسیار غنی است. آنتالیا اولین سکونت‌گاه مردم این منطقه در زمان‌های قدیم به شمار می‌رفته است.

راهنمای سفر تور آنتالیا
راهنمای سفر تور آنتالیا

این شهر توریستی در غرب کشور ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است. آنتالیا بزرگترین شهر در سواحل مدیترانه محسوب می‌شود و از حیث آثار باستانی و مناطق گردشگری بسیار غنی است. آنتالیا اولین سکونت‌گاه مردم این منطقه در زمان‌های قدیم به شمار می‌رفته و علت وجود این همه آثار تاریخی و سنتی در این شهر مدرن همین امر است. رشته کوه‌های توروس از دل آنتالیا گذر کرده و تا ساحل دریای مدیترانه امتداد دارد.

ترکیب سنت و مدرنیته زیبایی این شهر را دو چندان کرده و آن را به مهم‌ترین شهر توریستی ترکیه بدل ساخته است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند. اگر پای خاطرات مسافران تور آنتالیا بنشینید صحبت‌های زیادی راجع به روزهای آفتابی و شب‌های ساکت و آرام مدیترانه می‌شنوید. در سفر با تور آنتالیا هر چقدر هم که زمان‌بندی و برنامه‌ریزی کرده باشید، باز هم برای دیدن این همه زیبایی و تماشای مکان‌های گردشگری وقت کم می‌آورید. اگر علاقه‌مند به سفر در دل تاریخ هستید تور آنتالیا را انتخاب کنید و با سر زدن به اقامت‌گاه‌های سنتی، خانه‌های قدیمی که به سبک عثمانی بنا شده‌اند رفته، مدتی در آنجا اقامت داشته باشید و با رمز و رازهای تاریخ عثمانی روبرو شوید.

تور آنتالیا را همراهی کنید تا این شهر سنتی مدرن را به شما معرفی کنیم و راهنمای سفر را در اختیار شما قرار دهیم.

آب و هوا

آب و هوای آنتالیا، مدیترانه‌ای است و از تابستان‌های آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی برخوردار است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بکر و توریستی اوایل فصل تابستان، از ابتدای فروردین ماه تا اواسط پاییز و پایان آبان ماه است. اگر در غیر از این فصول به ترکیه سفر کنید، با آب و هوای بسیار سرد و بارانی رو به رو خواهید شد. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب مسافران تور آنتالیا است. این شهر ساحلی به دلیل اینکه در مجاورت دریا است، آب و هوایی نظیر شهرها و جزایر ساحلی ایران دارد که شما می‌توانید با سفر این منطقه خاطره خوش سفر با تور کیش از اصفهان و یا تور قشم از اصفهان خود را تداعی کنید.

حمل و نقل

در آنتالیا روش‌های مختلفی برای حمل نقل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، تراموا یا واگن برقی و سالموس اشاره کرد. کرایه این وسایل نقلیه بسیار پایین است و حتی برخی از آن‌ها برای مسیرهای کوتاه و درون شهری دارای کولر و تلویزیون هستند. همچنین برای رفتن به فرودگاه می‌توانید از هواس استفاده کنید که مقداری گران‌تر است ولی تعدادشان زیاد است.

از فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر اتوبوس مینی بوسی وجود ندارد و شما می‌توانید از تاکسی کمک بگیرید ولی بهتر است قبل از سوار شدن با راننده بر سر کرایه به توافق برسید.

اتوبوس

شهر آنتالیا وسایل حمل و نقل متنوعی دارد و اکثر گردشگران تور آنتالیا مشتاق به امتحان برخی از این وسایل حمل و نقل هستند.

اتوبوس بهترین گزینه برای رسیدن به کلیه نقاط توریستی شهر آنتالیا است؛ چرا که هم قیمت پایینی دارد و هم به راحتی می‌توانید به نقطه‌ای از شهر که مد نظرتان است سفر کنید.

ترمینال اتوبوس‌های آنتالیا در مرکز شهر قرار دارند و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. توجه کنید که در ساعات شلوغی مانند صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ و عصر ها از ساعت ۴ بعد از ظهر از اتوبوس استفاده نکنید و سفر خود را به بین این ساعات موکول کرده تا با ازدحام جمعیت روبرو نشوید.

اتوبوس‌های بزرگ‌تر فقط در ایستگاه‌های تعیین شده توقف می‌کنند ولی اتوبوس‌های کوچک‌تر که معمولا نارنجی و یا سفید رنگ هستند در بین مسیر نیز توقف دارند. برای توقف اتوبوس‌ها در نزدیکی درب خروجی دکمه‌ای تعبیه شده که شما به وسیله آن می‌توانید راننده را نسبت به پیاده شدن خود با خبر سازید.

قانونی برای استفاده از اتوبوس در آنتالیا وجود دارد که در هنگام استفاده از این وسیله نقلیه عمومی صندلی خود را به افراد مسن، زنان باردار و افراد ناتوان بدهید.

دالموس

استفاده از دالموس در شهر آنتالیا جدا از این‌که به راحتی در دسترس قرار دارد، بهترین گزینه برای سفرهای محلی است. رانندگان دالموس مسافرانی که دچار سردرگمی شده‌اند را راهنمایی می‌کنند و اطلاعات مناسب را در اختیارشان قرار می‌دهند و شاید محبوبیت این وسیله حمل و نقل عمومی به همین خاطر باشد. بسیاری از گردشگران تور آنتالیا مشتاق به استفاده از این وسیله نقلیه جالب هستند. کرایه دالموس معمولا از آخر اتوبوس توسط مسافران جمع‌آوری شده و به راننده تحویل داده می‌شود. همچنین کرایه بلافاصله پس از سوار شدن پرداخت می‌شود. دالموس بهترین وسیله برای گردش در شهر با هزینه اندک است. برای پیاده شدن کافیست به راننده اطلاع دهید تا شما را در محل مورد نظر پیاده کند.

تراموا یا واگن برقی

تراموا یک وسیله سریع و ارزان قیمت برای مسافران تور آنتالیا است. تنها مشکل واگن برقی این است که محدود به مکان‌های خاص است. اگر بخواهید به موزه آنتالیا و یا برخی از جاذبه‌های گردشگری بروید می توانید از تراموا استفاده کنید. تراموا دو واگن برقی برای رفت و برگشت دارد که از یک خط عبور می کنند.
تاکسی
برای مسیرهایی که مسافت بیشتری دارند، می توانید از تاکسی استفاده کنید، ولی بهتر این است که قبل از سوار شدن بر سر کرایه با راننده به توافق برسید. برخی تاکسی ها برای سفرهای درون شهری از تاکسی متر استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که از ساعت ۱۲ تا ۶ صبح ساعات شبانه محسوب شده و کرایه دو برابر می‌شود.

اقامت در آنتالیا

شهر زیبا و تاریخی آنتالیا به دلیل اینکه میزبان گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است، اقدام به ساخت هتل‌های مجلل و لوکس، میان رده و پایین رده کرده که همه اقشار را راضی کند. بسته به اینکه بخواهید به مکان‌های تاریخی و یا بازار نزدیک باشید می‌توانید قبل از سفر با تور آنتالیا محل اقامت و هتل خود را انتخاب کنید.

تور آنتالیا

هتل‌های لوکس

هتل‌های با رده بالا بهترین مکان برای مسافرانی است که مسئله هزینه برایشان مطرح نباشد و بخواهند از نهایت امکانات رفاهی و تفریحی بهره‌مند شوند. این هتل‌های فوق‌العاده شیک، از استخرهای مجلل، اسپای مخصوص برای کودکان، امکان ورزشی و.. برخوردار هستند.

هتل‌های میان‌رده

درست است که این هتل‌ها به شیکی و مجهزی هتل‌های لوکس نیستند ولی از امکانات خوبی برای مسافران برخوردار هستند که شامل استخرهای روباز و دیگر امکانات رفاهی می‌شوند که مسافران خود را راضی و خشنود نگاه دارند.

هتل‌های ارزان

این هتل‌ها نسبت به هتل‌های لوکس و میان رده از امکانات کمتری برخوردار هستند. هزینه هتل‌های پایین رده بسیار کمتر از دو رده دیگر است اما با این حال مدیران این هتل‌ها می‌کوشند تا به بهترین نحو از مسافران خود پذیرایی کنند. برخی از آن‌ها استخرهای کوچکی برای رفاه حال مسافران تور آنتالیا ترتیب داده‌اند. نا گفته نماند که برخی از این هتل‌ها در نزدیکی ساحل قرار دارند و شما می‌توانید با طی کردن مسافتی در مدت زمان ۵ دقیقه به ساحل زیبا و نیلگون آنتالیا برسید و از آرامش آن لذت ببرید.

غذاها

غذاهای ذائقه مردم ترکیه به ذائقه ما بسیار نزدیک است و در هنگام سفر با تور آنتالیا مشکلی پیش نمی‌آید و یقینا ناراضی برنخواهید گشت. در این قسمت به بخشی از غذاهای مردم ترکیه و قسمت مدیترانه‌ای آنتالیا اشاره خواهیم داشت تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

صبحانه ترکی

صبحانه ترکی شامل پنیر فتا، بیکن، زیتون سیاه، عسل و یا مربا، سالامی، تخم مرغ آب پز می‌شود  که در کنار تمامی این خوراکی‌ها چای سیاه نیز سرو می‌شود.

انواع کباب‌ها

کباب از رایج‌ترین غذاها در کشور ترکیه بوده و انواع مختلفی دارد که شیوه طبخ آن‌ها نیز متفاوت است. برای پخت این کباب‌ها بیشتر از گوشت گاو، گوسفند و بره استفاده می‌کنند. می‌توانید این کباب‌های معروف را در رستوران‌های شهرهای مختلف ترکیه امتحان کنید.

• کباب ترکی

همه ما با این کباب آشنایی داریم. کباب ترکی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای مجاور از جمله ترکیه نیز طبخ می‌شود و به عنوان محبوب‌ترین فست فود در دل مردم جا باز کرده است. این کباب را به یک محرک چرخان سیخ کرده و در مجاورت آتش قرار می‌دهند تا به خوبی پخته شود، سپس گوشت‌ها را برش داده و با ترکیب برخی مواد دیگر همچون قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای به صورت ساندویچ برای مشتری سرو می‌کنند.

• لحم عجین یا پیتزای ترکیلحم عجین نوعی پیتزای ترکی است که مانند دیگر پیتزاها داخل فر طبخ می‌شود. موادی که روی نان این پیتزا قرار می‌گیرد گوشت، پیاز و جعفری، سیر، فلفل سیاه و قرمز است که ظاهر آن را شبیه به دیگر پیتزاها می‌کند. در تور آنتالیا می‌توانید این پیتزای محلی را امتحان کنید.

غذاهای خانگی

پایراک سارما

موادی که برای پخت این غذای خانگی به کار می‌رود در هر منطقه از ترکیه متفاوت است، ولی پایه اصلی این غذا برنج یا گندم بوده که پس از ترکیب با دیگر مواد داخل برگ مو ریخته و آن را طبخ می‌کنند.

مرغ و برنج ترکی

برنج ترکی را همراه با مرغ و سس و ادویه‌های مخصوصش سرو می‌شود و غذایی خوشمزه و لذیذ در آنتالیا به حساب می آید.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آژانس هواپیمایی همای سعادت مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی