اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970109289548496

سفری ارزان با تور لحظه آخری

از تور لحظه آخری جا نمانید

کد: 13970109289548496

https://goo.gl/WYHj9W

، (اخبار رسمی): تورهای لحظه آخری مانند تور لحظه آخری مشهد یا تور لحظه آخری کیش و تور لحظه آخری قشم، حتی از تورهای معمولی نیز به صرفه‌تر و با نرخ کمتری انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند تور لحظه آخری به معنای برنامه‌ریزی‌های ناگهانی آژانس برگزارکننده برای اجرا و هماهنگی یک سفر است.

از تور لحظه آخری جا نمانید
تور لحظه اخری با همای سعادت

مسافرت با تورهای سیاحتی و تفریحی و مذهبی، امروزه به یک روال کاملا معمولی و عادی تبدیل شده است. در گذشته سفر به اقصی نقاط کشور و یا برخی از جاذبه‌های دیدنی خارج از کشور، به صورت گروهی دوستانه و خانوادگی و مستقل انجام می‌شد. به این ترتیب، یک یا دو نفر از میان همان گروه دوستان و آشنایان، مامور انجام هماهنگی‌ها می‌شدند و به عبارت دیگر کل بار سفر بر دوش آن‌ها می‌افتاد. امروزه با برگزاری تورهای مسافرتی، این موضوع تا حد زیادی تغییر کرده است. به دنبال رونق بازار تورها، روش‌های دیگر مسافرت و شرکت در این گونه برنامه‌ها، به نام تور لحظه آخری نامیده می‌شود. این شیوه تا حدی مقبولیت عمومی پیدا کرده که برخی از گردشگران فقط به دنبال چنین آگهی‌هایی هستند. این مطلب سعی دارد مخاطب خود را در مورد انواع و اقسام و همچنین پیش نیازهای شرکت در تور لحظه آخری آشناتر کند.

همان‌طور که اشاره شد، تا همین اواخر استفاده از تورهای مسافرتی برای سفرهای گروهی و خانوادگی، چندان مرسوم نبود. در حال حاضر، شرایط و استقبال از انواع مختلف تورهای مسافرتی تا حد قابل ملاحظه‌ای زیاد شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این استقبال، صرفه اقتصادی سفر با تور در مقایسه با سفرهای مستقل و شخصی است. بد نیست بدانیم که تور‌های لحظه آخری مانند تور لحظه آخری مشهد یا تور لحظه آخری کیش و تور لحظه آخری قشم، حتی از تورهای معمولی نیز به صرفه‌تر و با نرخ کمتری انجام می‌شود.

برخی تصور می کنند تور لحظه آخری به معنای برنامه‌ریزی‌های ناگهانی آژانس برگزارکننده برای اجرا و هماهنگی یک سفر است. در صورتی که این تصور نادرست است و تورهای لحظه آخری، در واقع شکل تغییر یافته‌ای از همان تورهای معمولی است. زمانی که به هر دلیلی یکی از تورها به حد نصاب نرسد و ظرفیت خالی در آن باقی بماند، برای ظرفیت باقی‌مانده آگهی لحظه آخری منتشر می‌شود. مسافرانی که در تور عادی ثبت نام می‌کنند، چند هفته فرصت دارند تا خود را برای سفر آماده کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. گاهی اوقات به دلیل شرایط جوی منطقه مانند گرمای هوای کیش در تابستان ممکن است برخی از افراد تمایل به سفر نداشته باشند و بلیط‌های کل تور به فروش نرسد. به این ترتیب، تابستان‌ها تور لحظه آخری قشم و تور لحظه آخری کیش بازار بهتری دارد.

از طرف دیگر، ممکن است عموم مردم در بازه‌های خاص زمانی درگیر مشغله‌های کاری و تحصیلی باشند. به عنوان نمونه، تورهای مشهد در فصل امتحانات از استقبال کمتری برخوردارند. چرا که بیشتر شهروندان به دلیل مسئله درس و تحصیل فرزندان خود امکان سفر ندارند. در این حالت، ممکن است تمام بلیط‌های تور مشهد نیز به فروش نرسد. در شرایطی که گفته شد، مدیر آژانس تا یک روز یا چند ساعت مانده به آغاز تور صبر کرده و سپس بلیط‌های خالی باقیمانده را با قیمت کمتری به فروش می‌رساند.

با این تفاسیر، متوجه می‌شویم که لزوما به حد نصاب نرسیدن ظرفیت تور و تبدیل بخش تکمیل نشده به تور لحظه آخری، نمی‌تواند نشان‌دهنده کیفیت پایین خدمات برنامه باشد. به طور کلی، بسیاری از مواقع این موضوع امری عادی به حساب می‌آید.

تور لحظه آخری مشتریان خاص خود را دارد. به دلیل این که در شرایط فعلی بسیاری از گردشگران قصد اجرای برنامه‌های همچنین طبیعت‌گردی و یا بوم‌گردی را دارند، تنها چشم به راه و پیگیر آگهی‌های لحظه آخری می‌شوند. آن گروه از افرادی که تمایل دارند برای تور لحظه آخری ثبت‌نام کنند، همواره چمدان یا کوله‌پشتی خود را آماده نگه می‌دارند. دلیل این ترفند نیز کاملا واضح و مشخص است: کمبود فرصت از زمان اعلام تا حرکت. به بیان واضح‌تر، می‌توان تور لحظه آخری را یک معامله دو طرفه میان مشتری و برگزارکننده دانست. از طرفی برنامه در فاصله یک روز یا چند ساعت مانده به حرکت اعلام می‌شود و مسافر زمان بسیار کمی برای جمع‌آوری اسباب سفر دارد، از طرف دیگر قیمت این تور بسیار کمتر است.

به طور کلی، اگر قصد گردشگری سبک دارید و چمدانتان به صورت آماده در دسترس‌ است، از شرکت در تور لحظه آخری غافل نشوید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی