اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970116289988496

تور لحظه آخری ترکیه

از استانبول تا قونیه، با تور لحظه آخری ترکیه

کد: 13970116289988496

https://goo.gl/6xAzWU

، (اخبار رسمی): آگهی‌های تور لحظه آخری ترکیه همچنین می‌تواند شامل تور گشت‌و‌گذار در آنتالیا هم باشد. در حقیقت آنتالیا به عنوان شهر اصلی تفریحات ساحلی ترکیه محسوب می‌شود و مسافران این کشور بخشی از سفر خود را به ساحل‌گردی و شنا در آنتالیا اختصاص می‌دهند.

از استانبول تا قونیه، با تور لحظه آخری ترکیه
تور لحظه اخری ترکیه و تور لحظه اخری استانبول با آژانس همای سعادت

یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین این برنامه‌ها را نیز تور لحظه آخری ترکیه تشکیل می‌دهد. هر ساله چند میلیون نفر از هم‌وطنان ایرانی به شهرهای مختلف کشور ترکیه سفر می‌کنند

کشور ترکیه در شمال غربی کشور ایران و ازجمله بهترین قطب‌های گردشگری در همسایگی ما به شمار می‌رود. با توجه به آمار بالای سفر ایرانیان به شهرها و مناطق مختلف ترکیه، انواع برنامه‌های سیاحتی و تفریحی و فرهنگی از طرف آژانس‌ها و دفاتر سیاحتی شهرهای ایران برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین این برنامه‌ها را نیز تور لحظه آخری ترکیه تشکیل می‌دهد. هرساله به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز، فصل بهار و همچنین فصل پاییز، چند میلیون نفر از هم‌وطنان ایرانی به شهرهای مختلف کشور ترکیه سفر می‌کنند. بخشی از این سفرها به‌صورت مستقل و با اتومبیل شخصی و یا جدا از مؤسسات گردشگری برگزار می‌شود. درعین‌حال، بخش قابل‌توجهی از سفرها به ترکیه، به‌واسطه فعالیت آژانس‌ها و دفاتر سیاحتی و تفریحی در قالب انواع تورها شبیه تور لحظه آخری ترکیه و یا تور استانبول، تور قونیه و تور آنکارا و آنتالیا برگزار می‌شود.

درگذشته مسافران کمتر با تور و بیشتر از طریق وسایل نقلیه شخصی و یا هواپیما و قطار به شکل مستقل راهی شهرهای ترکیه می‌شدند. امروزه با افزایش هزینه‌های سفر و همچنین زمان کمی که افراد جامعه به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر در اختیاردارند، در تور شرکت می‌کنند. دلیل این موضوع نیز واضح است، چراکه قسمت عمده‌ای از این مسائل مربوط به هماهنگی و برنامه‌ریزی و رزرو بلیت و هتل، توسط مدیریت برگزارکننده تور برطرف می‌شود. درعین‌حال، گردشگران و علاقه‌مندان به سیاحت در ترکیه و شهرهای آن، درزمینهٔ تور لحظه آخری نیز تبحر و مهارت خوبی پیداکرده‌اند. ازاین‌رو، با توجه به بلیت ارزان‌تر و هزینه‌های کمتر، بسیاری در تور لحظه آخری ترکیه ثبت‌نام می‌کنند.

کشور ترکیه توانسته است در سال‌های اخیر از قابلیت‌ها و فرصت‌های گردشگری خود به بهترین شکل استفاده نماید. ازاین‌رو، می‌توان این کشور را یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین قطب‌های گردشگری برون‌مرزی برای ایرانیان دانست. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است، درصورتی‌که دیگر شهرهای این کشور به لحاظ دارا بودن فرصت‌های توریستی خاص و بسیار معروف، از شهرت بالاتری نزد ایرانیان برخوردار هستند.

به‌عنوان نمونه، یکی از مقصدهای مهم در تور لحظه آخری ترکیه، شهر استانبول است. بافت سنتی و معماری این شهر به‌علاوه عناصر مربوط به فرهنگ اسلامی و همچنین بازارهای قدیمی و جدید آن، فرصت خوبی برای ایرانیان به‌خصوص علاقه‌مندان به بوم گردی و سیاحت فرهنگی پدید آورده است. این فرصت‌ها چنان گسترده‌اند که بسیاری از تورها با عنوان تور استانبول و یا تور لحظه آخری استانبول نام‌گذاری می‌شوند.

آگهی‌های تور لحظه آخری ترکیه همچنین می‌تواند شامل تور گشت‌وگذار در آنتالیا هم باشد. در حقیقت آنتالیا به‌عنوان شهر اصلی تفریحات ساحلی ترکیه محسوب می‌گردد و مسافران این کشور بخشی از سفر خود را به ساحل‌گردی و شنا در آنتالیا اختصاص می‌دهند.

تور ترکیه همچنین برای مسافران فرهنگی نیز برنامه مهمی به شمار می‌رود. در فصل پاییز و هم‌زمان با مناسبت گرامیداشت مولانا جلال‌الدین بلخی رومی، آرامگاه این شاعر و حکیم معروف در قونیه پذیرای میهمانان است. هرساله در فصل پاییز یک هفته به همین مناسبت، کل شهر قونیه برای حضور مشتاقان و شیفتگان عرفان و شخصیت مولوی، آماده‌شده و به مراسم‌های بسیار ویژه و متنوعی اختصاص پیدا می‌کند. این موضوع از چنان استقبال و رونقی برخوردار است که آگهی‌های ویژه‌ای به نام تور قونیه منتشر می‌گردد. تعداد قابل‌توجهی از ایرانیان نیز مانند دیگر مسافران از کشورهای اروپایی و آسیایی و حتی آمریکایی، در تور قونیه شرکت می‌کنند. با توجه به این میزان مشارکت در تور قونیه برای نکوداشت مقام مولانا، احتمال اجرای تور لحظه آخری ترکیه ضعیف‌تر شده و این برنامه جای خود را به تور قونیه باقیمت نسبتاً بالاتر می‌دهد.

همانند تورهای داخلی مانند تور قشم و تور کیش و تور مشهد، تورهای لحظه آخری برون‌مرزی مانند تور لحظه آخری ترکیه جای خود را در سبد گردشگری اهالی این حوزه پیداکرده‌اند. عده زیادی از دوستداران سفر به ترکیه با تور لحظه آخری، می‌دانند که باید پیش از سفر و همیشه چمدان و کوله‌پشتی خود را آماده و در دسترس قرار دهند. در این صورت، با انتشار آگهی تور، دیگر بابت آماده شدن و جمع‌آوری اسباب سفر نگرانی و استرس نخواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی