اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970117290048296

نگهداری از لباس‌های کارشده

کد: 13970117290048296

https://goo.gl/9A6gkK

، تهران , (اخبار رسمی): همان‌طور که می‌دانید ، لباس‌های مجلسی انواع مختلفی دارد که به خاطر ملیله دوزی، سنگ‌دوزی، پیله و پفی که دارند، از ظرافت خاصی برخوردار هستند.

نگهداری از لباس‌های کارشده
نگهداری از لباس‌های کارشده

همان‌طور که می‌دانید، لباس‌های مجلسی انواع مختلفی دارد که به خاطر ملیله‌دوزی، سنگ دوزی، پیله و پفی که دارند، از ظرافت خاصی برخوردارند. از جایی که این لباس‌ها معمولاً با دست دوخته می‌شوند، گران‌قیمت‌اند. بنا به گزارش مجله‌ی خبری فروشگاه بزرگ ایرانیان، نگهداری از این لباس‌ها کار آسانی است به شرطی که با ما همراه باشید و مقاله‌ی ما با عنوان نگهداری از لباس های کار شده " را مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

روش های نگهداری از لباس ها کارشده با فلز

بعضی از لباس‌ها با فلزاتی مثل برنج، نقره و حتی طلا کارشده‌اند که به آن‌ها لباس‌های ملیله‌دوزی شده گفته می‌شود. تاریخچه‌ی این لباس‌ها به زمان ساسانیان برمی‌گردد که برای تزیین لباس‌های رسمی کشور از تارهای باریک نقره و یا طلا استفاده می‌شد. امروزه نیز برای تزیین لباس‌های مجلسی و لباس عروسی از این روش استفاده می‌شود که به خاطر زیبایی و چشم‌نواز بودن طرفداران زیادی هم دارند؛ اما گاهی باوجود مراقبت فراوان باز هم لباس‌ها کثیف می‌شود و نیاز به شست‌وشو دارد. روش‌های نگهداری از لباس‌ها کارشده با فلز متفاوت است. اولین پیشنهادی که برای شست و شوی این لباس‌ها می‌دهیم، سپردن به یک خشک‌شویی ماهر است تا با دستگاه‌های پیشرفته و شوینده‌های مخصوص آن را تمیز و مرتب کند.

اگر فلزی که روی لباس دوخته‌شده از نوعی است که زنگ نمی‌زند، می‌توان در داخل تشتی پر از آب خیس کرد و آن را با شوینده‌ی ملایمی مثل شامپو شست، به شرطی که چنگ زده نشود. برای خشک‌کردن آن نیز نباید لباس را آویزان کنید، زیرا فلزهای کارشده روی لباس و آبی که لباس به خود جمع کرده باعث سنگین شدن آن شده و ممکن است لباستان از شکل بافتد، پس آن را به‌صورت افقی پهن کنید تا خشک شود. توصیه می‌کنیم برای خشک‌کردن لباستان، به‌صورت مستقیم جلوی نور خورشید قرار ندهید تا رنگش تغییر نکند.

اگر لباستان دارای فلزی است که امکان زنگ‌زدگی آن وجود دارد، باید آن‌ها را از لباس جدا کنید و اگر هم امکان جداسازی این وسیله‌های زینتی وجود نداشت، روی قسمت‌های کارشده، قاشقی قرار داده و سایر قسمت‌های لباس را با بخار شوی (درجه حرارت ملایم) شست‌وشو دهید. در غیر این صورت زنگ‌زدگی این فلزات پخش‌شده و لباستان را خراب خواهد کرد.

نگهداری از لباس‌های سنگ دوزی و پولک‌دوزی شده

بهترین راه نگهداری از این لباس‌ها که معمولاً با مروارید و قطعات پلاستیکی و یا سنگ‌های گران‌قیمت تزیین‌شده‌اند ف پهن کردن آن و نگهداری به‌صورت افقی است تا سنگینی این قطعات تزیینی لباستان را خراب نکند. اگر هم می‌خواهید آن‌ها را در کمد نگهدارید باید داخل پوششی کاغذی و یا توری که هوا بین لباس و محیط بیرون ردوبدل شود، حفظ کنید.

در صورت کثیف شدن این لباس‌ها بهتر است به یک خشک شوی متخصص سپرده شوند. البته شما می‌توانید آن‌ها را داخل توری قرار داده و داخل ماشین لباس‌شویی بیندازی تا در صورت کنده شدن منجوق و یا سنگ، بعداً آن را روی لباس بدوزید. بهتر است تنظیمات ماشین لباس‌شویی را روی دور و حرارت ملایم قرار دهید تا لباس تغییر شکل ندهد. از شوینده‌های قوی هم نباید استفاده شود زیرا امکان تغییر رنگ لباس وجود دارد.

اگر هم می‌خواهید از بخار شو استفاده کنید، درجه‌ی آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا قطعات پلاستیکی و مرواریدی لباس، ذوب نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه بزرگ ایرانیان

فروشگاه بزرگ ایرانیان : بزرگترین ارائه کننده پوشاک فصل تمام اعضاء خانواده برای همه سنین و سلیقه ها زنانه مردانه - کودک ونوجوان - اسپرت و مجلسی - انواع لباس های مجلسی - لباس شب - نامزدی - کت شلوار های مردانه درجه یک ایرانی و خارجی - انواع شال و روسری - بزرگترین گروه لباس زیر زنانه ( و مردانه ) با بهترین برندهای ایرانی و ترکیه ای - انواع عینک های آفتابی - انواع کفش و صندل طبی - گروه اسباب بازی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس