اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970118290165886

از کاربرد چوب بلوط در دکوراسیون چه می‌دانید؟

کد: 13970118290165886

https://goo.gl/UrWmcD

، تهران , (اخبار رسمی): چوب یکی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین مصالح ساختمانی موجود در طبیعت است که بشر در طول تاریخ از آن بهره برده است. چوب تنها مصالح ساختمانی است که از منبع قابل تجدید به دست می‌آید و از مصالح خوبی برای مناطق زلزله خیز می‌باشد.

از کاربرد چوب بلوط در دکوراسیون چه می دانید؟
از کاربرد چوب بلوط در دکوراسیون چه می‌دانید؟

استفاده از تزیینات چوبی راه و رسم خودش را دارد. برخی سفت هستند، گروهی نرم. نقش و شکل‌هایشان نیز با هم تفاوت دارد. به دلیل همین ویژگی‌ها هر چوبی را در دکوری ویژه استفاده می‌کنند.

خواص چوب بلوط

برخلاف چوب های دیگر، چوب بلوط دارای تنوع رنگی بسیاری است از جمله اینکه می‌توان از رنگ عسلی تا انواع قرمزهای براق، رنگ های ترکیبی، رنگ رو رفته و قهوه ای ملایم با توناژ قرمز در انواع این چوب به چشم می خورد.
چوب بلوط نسبتاً نیمه‌سخت و نیمه‌سنگین می‌باشد و در برابر سایش مقاومت زیادی دارد. این نوع چوب به دلیل مقاوم‌بودن در برابر رطوبت در نقاط پرباران مصرف می‌شود؛ از جمله، در اسکله‌سازی و بنادر، در واگن و کشتی‌سازی و تیرهای شبکه‌ی مخابراتی کاربرد دارد. دوام و عمر مفید هر چوب به خلل و فرج، شکاف و منافذ آن بستگی دارند. چوب درخت افرا از همه‌ی چوب‌های دیگر قوی‌تر و بادوام‌تر است. چوب‌های بلوط قرمز و سفید هر دو به دلیل استحکام بالا، قیمت مناسب و رنگ‌پذیری خوب، برای کف‌پوش بسیار مناسب هستند و کاربرد بسیاری در این صنعت دارند.

دو نوع چوب بلوط قرمز و سفید وجود دارد و برخلاف نام آن‌ها، نمی توان به راحتی تفاوت میان رنگ آن‌ها را تشخیص داد. تنها راه تشخیص این دو نوع چوب از هم منافذ موجود روی آن‌ها است. چوب بلوط قرمز منافذ بزرگ‌تر و درشت‌تری دارد. هر دو نوع چوب بلوط طرح‌ها و خط‌های واضحی دارند به طوری که حتی در مدل‌های صیقلی شده نیز این راه‌ها به خوبی دیده می‌شوند و حتی با لمس، فرورفتگی‌های آن‌ها را نیز می توانید احساس کنید.

چوب بلوط قرمز

در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی در آمریکا، کابینت‌های بزرگ آشپزخانه یا حمام بسیار کاربرد داشتند. در آن زمان چوب‌ها به طور عمودی برش می‌خوردند. این باعث ایجاد الوار قابل استفاده می‌شد و نمای متفاوتی از بلوط قرمز را به تصویر می‌کشید. در این دوره بیشتر از چوب‌های تیره استفاده می‌کردند. در آن دوران، ساخت کابینت‌های چوبی از جنس بلوط قرمز بسیار مد شد زیرا بسیار ارزان و در همه‌جا در دسترس بودند.

چوب بلوط سفید

چوب بلوط سفید راه‌ها، طرح‌ها و منافذ کم‌تری نسبت به انواع قرمز دارد. البته این چوب نیز طرح دارد که بیان‌کننده‌ی سن درخت است. به همین دلیل است از این چوب برای تهیه‌ی بشکه و در صنعت کشتی‌سازی استفاده می‌شود. هر دو چوب‌های بلوط سفید و قرمز برای صنایع مبلمان‌سازی، کف‌پوش، معماری و کابینت‌سازی کاربرد دارند.برای ساخت انواع مبلمان و وسایل چوبی طرح‌دار از بلوط سفید به روش چهارتخته‌بری کردن استفاده می‌کنند. البته چوب بلوط سفید همیشه هم ارزان نیست. انواع فرانسوی آن بسیار گران است و منافذ بسته و شکاف‌های بسیار کم و محدودی دارد. این چوب‌ها از درختان پیر اروپایی تهیه می‌شوند و به دلیل محدودیت، قیمت‌های بالایی دارند.

چوب های بلوط قرمز و سفید هر دو به دلیل استحکام بالا، قیمت مناسب و رنگ‌پذیری خوب، برای کفپوش بسیار مناسب هستند و کاربرد بسیاری در این صنعت دارند.

پارکت چوبی بلوط

پارکت چوبی بلوط در تمام دوران و زمان‌ها از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده است و سبکی کلاسیک برای پوشش کف است. زیبایی، دوام و مقاومت پارکت چوب بلوط به گونه‌ای است که هیچ نوع متریالی قابل رقابت با آن نیست. پارکت، زیبایی و ارزش خانه را افزایش می‌دهد و گرمی و آرامش ویژه‌ای را به ساکنین آن خواهد بخشید.

ایده‌ی استفاده از کفپوش چوبی هیچگاه کهنه نخواهد شد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب شده است پارکت طبیعی از گذشته تاکنون مورد استقبال همگان باشد. چوب بلوط به دلیل قدرت طبیعی و تراکم بالای آن یکی از بهترین نوع چوب برای استفاده در پارکت چوبی است.

اصلی‌ترین تفاوت بین این دو نوع پارکت، تراکم بالای White Oak است که منجر به افزایش مقاومت آن در مقابل پوسیدگی شده است بنابراین برای استفاده و کاربرد در مناطقی که رطوبت هوا در آنجا بالا است مناسب‌تر است. از طرفی دیگر پارکت بلوط قرمز بسیار مناسب‌تر از پارکت بلوط سفید برای استفاده در مناطقی با رطوبت کمتر است. یکی از دلایل مناسب بودن بلوط قرمز در مناطقی که رطوبت آن‌ها پایین است این موضوع است که خلل و فرج چوب بلوط قرمز بیشتر از بلوط سفید است و رگه‌های آن باز است.

چوب بلوط سفید را اصولا با محلول پاکساز (برای دوام بیشتر) یا آهک پرداخت می‌کنند. سفید نیز محبوب‌ترین رنگ برای این جنس چوب است. گاهی نیز به گونه‌ای پرداخت می‌شود که تضاد میان راه‌ها و طرح‌های چوب بهتر و بیشتر دیده شوند.
منبع: arel.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل