اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970119290365886

آیا فاکتورهای لازم برای اینکه یک طراح داخلی شوید را دارید؟

کد: 13970119290365886

https://goo.gl/DQoBm1

، تهران , (اخبار رسمی): اگرچه این نظریه وجود دارد که یک طراح خارق‌العاده واقعا طراح به دنیا می‌آید و نه اینکه طراح بشود اما بسیاری از طراحان و دکوراتورها، فقط به خاطر اینکه خیلی ساده علاقه‌مند به مبلمان‌های زیبا و پارچه‌های رنگارنگ بوده‌اند، وارد دنیای طراحی شده‌اند.

آیا فاکتورهای لازم برای اینکه یک طراح داخلی شوید را دارید ؟
آیا فاکتورهای لازم برای اینکه یک طراح داخلی شوید را دارید؟

 فهرست مهارت‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا خود را بسنجید که آیا واقعا توانایی لازم برای ورود به این شغل را دارید یا خیر.

آیا چشمان شما رنگ‌ها را به خوبی تشخیص می‌دهد؟

اگر همه دوستان شما یک چیز را مشکی می‌بینند ولی شما در این مشکی ته‌مایه آبی یا سبز را می‌توانید تشخیص دهید، پس می‌توان قطعا گفت که چشمان شما قدرت تشخیص رنگ‌ها را دارد. برای دیدن واقعی رنگ‌ها باید قادر باشید ته‌مایه رنگ‌ها را تشخیص دهید. اگر در این کار تبحر دارید و یا اینکه طبیعت شما این چنین است و خدادادی توانایی چنین کاری را داشته‌اید، این مهارت می‌تواند به شدت آینده شما را به عنوان یک طراح تحت تاثیر قرار داده و در موفقیت شما اثر بگذارد.

آیا قادرید چند کار را همزمان به خوبی انجام دهید؟

به عنوان یک دکوراتور اغلب اوقات باید همزمان هم هماهنگ‌کننده پروژه باشید و هم پیمانکار و هم مشاور و همه اینها در یک زمان. باید همزمان بتوانید به پروژه‌های مختلف و کارفرمایان متعدد فکر کنید همینطور همزمان بتوانید با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنید. اگر این فکر شما را دچار استرس و وحشت می کند ممکن است در زمان برخورد با چنین مشکلاتی، کمتر از شغل خود احساس رضایت داشته باشید. برخی افراد ناخود آگاه بیشتر در زندگی خود دنباله‌رو نظم خاصی هستند و خیلی از انجام چندکار همزمان استقبال نمی‌کنند.  اگر این ویژگی مشخصه شما است، خوب است که گزینه دیگری را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنید.

آیا به ایجاد نظم علاقه دارید؟

قسمت عمده یک دکوراسیون خوب، نظم دادن خوب فضا است. البته زمانی که با پروژه‌ها، کارفرماها و بودجه‌های مختلف کار می‌کنید، نیز نیاز به نظم دارید. اگر قادر هستنید مبلمان‌ها، آثار هنری و دکوراسیون یک فضا را به روشی مطلوب نظم دهید و این کار برای شما لذت‌بخش است و اگر از نظم دادن به زندگی شخصی و فضای زندگی خودتان نیز لذت می‌برید، شاید طراحی داخلی شغل مناسبی برای شما باشد.

آیا شما نگاه عمیقی دارید، جزئی‌نگر هستید و خوب می‌بینید؟

بخش عمده طراحی داخلی وابسته به خوب دیدن است. اگرچه در این زمینه دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها به شما کمک خواهند کرد، اما واقعا لازم است پیش از آنکه اشیایی را که سفارش داده‌اید به فضای اصلی بیاورند، بتوانید تشخیص دهید که ابعاد و رنگ و مقیاس آن‌ها آیا متناسب فضا هست یا خیر. اگر این خصیصه از ویژگی‌های طبیعی شما نیست ممکن است شغل طراحی داخلی برای شما مشکلاتی را به وجود آورد و حتی برای شما و همینطور مشتریان شما به واسطه اشتباهاتی که پیش می‌آید هزینه‌بر شود.

آیا به صورت کلی انسان‌ها را دوست دارید و آدم خوش‌مشربی هستید؟

این نکته در این فهرست آورده شده است چرا که بسیاری از طراحانی که دارای روح خلاقی هستند، خیلی دوست دارند که زمان زیادی از اوقات خود را در تنهایی به سر ببرند. (دکوراتورهایی که خیلی خوش‌مشرب و اجتماعی هستند بیشتر به فروش محصولات دکوراتیو و مشاغلی در زمینه مارکتینگ روی می‌آورند). اما زمانی که با مردم به عنوان مشتریان کار می کنید باید آن‌ها را دوست داشته باشید. البته نه همه آن‌ها را و ممکن است در طول دوران کاری خود به دلایل متعدد از همکاری با مشتریان زیادی خودداری کنید، اما نکته اصلی این است که باید از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید. به عنوان یک طراح داخلی شغل شما در حقیقت کارکردن با مردم است.

آیا از یک استعداد ذاتی در مورد تشخیص مقیاس و تناسبات، دید پرسپکتیو و ایجاد توازن برخوردار هستید یا خیر؟

بسیاری از افراد یک استعداد ذاتی در دیدن و لمس مواردی که در بالا گفته شد، دارند. البته که افراد بسیاری نیز به واسطه آموزش درک مناسبی از این کانسپت‌ها پیدا می‌کنند. با این وجود بسیاری افراد در این جهان وجود دارند که به هر دلیلی نمی‌توانند با این کانسپت‌ها ارتباط برقرار کنند و مهم نیست که چقدر تحصیل کرده باشند و آموزش دیده باشند. با این وجود هنوز هم مشاغل بسیاری در حیطه طراحی وجود دارد که این افراد بتوانند در آن‌ها موفق باشند مانند فروش مبلمان، مارکتینگ آثار هنری و طراحی، نقاشی آثار دکوراتیو و غیره. اما شاید بتوان گفت طراحی داخلی کار مناسبی برای این افراد نیست.

می‌توانید چند پروژه کوچک در زمینه طراحی داخلی قبول کنید و بینید که آیا واقعا استعدادی طبیعی برای این کار دارید یا خیر. یک شغل ممکن است برای ده‌ها سال همراه شما باشد، بنابراین هدف حقیقی این است که شغل بتواند، در هر زمینه‌ای که است، مایه موفقیت و شادی شما شود.

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل