اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970120290495886

آیا شما شرایط تغییر مکان زندگی خود را دارید؟

کد: 13970120290495886

https://goo.gl/9Ax87z

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از ما با شرایط زندگی در خانه‌ای که هستیم، احساس ناراحتی می‌کنیم و  به یک تغییر بزرگ مثل جابه‌جا شدن به یک خانه جدید نیاز داریم و این ایده می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

آیا شما شرایط تغییر مکان زندگی خود را دارید؟
آیا شما شرایط تغییر مکان زندگی خود را دارید؟

اگر چه در برخی موارد جا به جا شدن از یک خانه به خانه‌ای دیگر می‌تواند حلال مشکلات باشد اما پش از آنکه شروع به جمع کردن وسایل آشپزخانه بکنید یا اینکه با شرکت باربری هماهنگ کنید خوب است که کمی در مورد تصمیم خود فکر کنید.

1- برای چه چیزهایی دلتنگ خواهید شد؟

این سوال، خیلی پرسش صریحی است. با این وجود یک روح ناراحت و پریشان وقتی به آینده فکر می‌کند، احساس می‌کند زندگی در جای دیگر بهتر خواهد بود و شرایط بهتر خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که ابتدا فهرستی از همه چیزهایی که در حال حاضر در زندگی‌تان وجود دارد و وابسته به مکان زندگی فعلی شما است تهیه کنید. به افرادی که دلتنگ آن‌ها می‌شوید فکر کنید. به باشگاه ورزشی نزدیک خانه‌تان که عضو آن هستید یا تیم کاری که با آن‌ها کار می‌کنید. یا شاید همسایه آرامتان که هر وقت به کمک او احتیاج دارید برای شما وقت می‌گذارد. فهرستی از اتفاق‌های مثبت شهر یا محله یا شهرک خود که به آن‌ها علاقه‌مند هستید بنویسید مانند سالن تئاتری که در نزدیکی منزل شما است، یا یک سینمای تازه تاسیس یا شاید یک نانوایی که پیاده چند قدمی بیشتر با آن فاصله نیست یا یک کافه که صاحب آن  پیش از آنکه به او سفارش بدهید می‌داند شما چه چیزی دوست دارید. همه این اتفاق‌ها می‌توانند مهم باشند و این وابسته به شما است که چقدر این مسائل بتواند روی تصمیم نسبت به جابه جایی تاثیر گذار باشد.

در مورد خانواده‌تان چطور؟ آیا روابط نزدیکی با اعضای خانواده خود دارید که اگر از آن‌ها دور شوید دلتنگ‌شان می‌شوید.

در مورد وظیفه خود در قبال اعضای سالمند خانواده‌تان چطور؟ آیا اگر یک عضو سالمند در خانواده دارید و شما تا این زمان به آن‌ها کمک می‌کردید، در صورت رفتن آیا کسی هست که از آن‌ها مراقبت کند. در مورد حمایتی که از طرف خانواده‌تان می‌شوید چطور مثلا اعضای خانواده‌تان که فرزند شما را مراقبت می‌کنند یا در تعمیرات منزل کمک‌تان می‌کنند یا حتی حمایت عاطفی آنها.

اگر خانه‌تان را جابه جا کنید چقدر از آن‌ها دور می‌شوید و هر چند وقت یک‌بار می‌توانید دوباره به دیدن آن‌ها بیاید؟

2- از چه چیزهایی در مورد موقعیت فعلی‌تان رضایت ندارید؟

اگر بی‌حوصلگی و خستگی شما ناشی از شغل فعلی یا روابط فعلی باشد، از خود بپرسید که آیا این ناراحتی با تغییر شغل و یا پایان دادن به رابطه حل خواهد شد یا خیر. اگر پاسخ مثبت است پس شاید نیازی به جابه جایی منزلتان ندارید.

به این فکر کنید که چه چیزهایی در حال حاضر در زندگی شما وجود دارد که از آن‌ها راضی نیستید و سپس به این فکر کنید که آیا این مشکلات با یک تغییر بزرگ قابل حل هستند مانند پیدا کردن یک شغل جدید، شروع یک کار جدید و پیدا کردن یک حلقه اجتماعی تازه. بسیاری از این تغییرات بدون جابه جایی حتی یک جعبه از وسایلتان امکان پذیر هستند.

3- اگر منزلتان را تغییر دهید چه چیزهایی تغییر خواهند کرد

زمانی که تصمیم به این می‌گیرید که محل زندگی خود را تغییر دهید، بهتر است فهرستی از اینکه شهر جدید یا شهرک جدید یا محله جدید چه ویژگی‌های مثبتی دارند، تهیه کنید. مثلا ممکن است از جمله این ویژگی‌های مثبت، یک شهر بزرگ‌تر یا یک شهر کوچک‌تر یا یک محله امن‌تر یا هزینه زندگی بهتر ، مدارس بهتر، آب‌و‌هوای بهتر، دسترسی بهتر و یا غیره باشد. تصمیم‌گیری و ارزیابی این فاکتورها فقط توسط شما امکان پذیر است. به طور مثال آب‌و‌هوا می‌تواند یک شاخص خیلی مهم باشد به علاوه هزینه زندگی و مسیر دسترسی. سپس باید تصمیم بگیرید که کدامیک از این فاکتورها برای شادتر کردن شما (و البته خانواده شما ) بیشتر اهمیت دارد. حال به وضعیت فعلی خود نگاه کنید و ببینید که آیا برخی از این فاکتورها در محل زندگی فعلی نیز دیده می شوند یا خیر. اگر نه، اهمیت آن‌ها را دوباره ارزیابی کنید و به کلیت قضیه و نه صرفا جزئیات دقت و نگاه کنید و به این فکر کنید که زندگی شما در سال آینده، دو سال آینده یا پنج سال آینده در محل جدید زندگیتان چگونه خواهد بود.

برنامه‌ریزی طولانی مدت خیلی مهم است چرا که جابه جایی یک مسئله خیلی بزرگ است و به انرژی و صبر و منابع مالی زیاد نیاز دارد.

در نهایت اگر اولویت‌های خود را تشخیص دهید و پاسخ‌های معقول به آنها بدهید سپس می‌توانید خیلی بهتر در مورد جابه‌جایی و زمان مناسب آن و همینطور بهترین کار برای خود و خانواده‌تان تصمیم‌گیری کنید.

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت