اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970127291385886

راهنمای معماران در استفاده از سرامیک برای کف‌سازی

کد: 13970127291385886

https://goo.gl/Csqr9E

، تهران , (اخبار رسمی): کاشی‌های سرامیکی از آن دسته متریال‌های معماری هستند که هم تنوع زیادی داشته و هم عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارند و در عین حال زیبا هستند.

راهنمای معماران در استفاده از سرامیک برای کف سازی
راهنمای معماران در استفاده از سرامیک برای کف‌سازی

بنابراین هیچ شکی نیست که کاشی سرامیکی از زمان تولید این متریال تا به امروز جزء متریال‌های ساختمانی اصلی بوده‌اند. امروزه حدوده 2.75 بیلیون فیت مربع سرامیک هر ساله در صنعت ساختمان‌سازی آمریکا مورد مصرف قرار می‌گیرد. در ادامه گفتگویی با سرجیو دیاز از کمپانی Roca Tile آمریکا را خواهید خواند که می‌تواند معماران را در بهره‌گیری حداکثر از این متریال در پروژه‌های معماری راهنمایی کند.

مواد اولیه تایل و کاشی‌های سرامیکی

امروزه گونه‌های متعددی از سرامیک وجود داشته که هر کدام ظاهر و زیبایی خاص خود را داشته و پرداخت خاص خود و ویژگی‌های مشخص از نظر کارایی دارند. با این وجود تفاوت اصلی که در سرامیک‌ها حائز اهمیت است و باید معماران به آن توجه کنند تفاوت تایل‌های سرامیکی پرسلانی و غیرپرسلانی است.

کاشی‌های پرسلانی محصول شرکت Roca

تایل‌های پرسلانی: پرسلان یکی از انواع متعدد تایل‌های سرامیکی است. اگرچه ماده اصلی پرسلان ماسه‌ای است که خوب آسیاب شده است، اما از سایر مواد تشکیل‌دهنده این محصول می‌توان به کوارتز، فلداسپات و خاک‌رس اشاره کرد. این مواد اولیه تحت فشارهای خیلی بالا فرآوری شده و در حرارتی در حدود 1200 تا 1400 درجه سلسیوس پخته می‌شوند. به دلیل چگالی و ترکیب این متریال، تایل‌های پرسلانی بدون لعاب، بسیاری از کیفیات تایل‌های سرامیکی لعاب‌دار در زمینه دوام را دارا هستند.

تایل‌های پرسلانی های‌گلاس مشکی رنگ محصول شرکت Not که هم در قسمت عقب این بار از آن استفاده شده و هم در میانه پترن جناقی چوبی کف‌سازی و به طور کلی، پرسلان ناخالصی کمتری از سرامیک دارد. تفاوت اصلی این دو در این است که پرسلان غیرقابل نفوذتر از سرامیک در برابر آب است. به ویژه، انجمن ASTM برای تایل‌های پرسلانی میزان جذب آب را کمتر از 0.5 درصد تعیین کرده است. در نتیجه خاک پرسلان متراکم‌تر بوده و با دوام‌تر از تایل‌های سرامیکی است. این بدان معنا است که این متریال برای هر دو فضاهایی که تردد کم و یا زیاد دارند مناسب است و هم برای کاربری داخلی و هم فضای خارجی مناسب است. سرجیو دیاز معتقد است: "ما از پرسلان هم در فرودگاه‌ها، هم در فروشگاه‌ها، هتل‌ها و سایر فضاهایی که تردد زیاد دارند استفاده کرده‌ایم. این متریال واقعا مناسب‌ترین متریال برای این فضاها است."

دیاگرام تفاوت بین لایه داخلی پرسلان و تایل‌های غیر پرسلانی

به علاوه، بررسی ترکیبات لایه داخلی پرسلان نشان می‌دهد که خاک‌رسی که به صورت کامل بدنه این متریال را ساخته است همان ریزدانه‌هایی را دارد که خیلی شبیه به ریز دانه‌های روی سطح متریال است. بنابراین اگر یک تایل پرسلانی را بشکنید می‌بینید که رنگ قسمت داخلی آن نیز مشابه رنگ روی آن است. بنابراین اگر سطح رویی این تایل‌ها لب پر یا شکسته شود، این زدگی کمتر به چشم می‌خورد چرا که متریال لایه داخلی بسیار مشابه سطح رویه این تایل‌ها است. در مقابل اگر یک تایل سرامیکی را بشکنید، زیر لعاب رویی آن خواهید دید که لایه میانی رنگ دیگری خواهد داشت.

یکی از چالش‌هایی که در ارتباط با پرسلان وجود دارد به واسطه تراکم آن‌ها است که باعث می‌شود خیلی سخت بتوان آن‌ها را برش داد. به علاوه به دلیل مشابه، این سرامیک‌ها خیلی شکننده‌تر هستند و برای برش آن‌ها حتما باید از نیروی متخصص ماهر استفاده کرد.

تایل‌های سرامیکی غیرپرسلانی به دلیل میزان جذب آب بیشتر در حدود 4 درصد، متخلخل‌تر هستند. به دلیل این تخلخل، سطح رویی تایل‌های سرامیکی عموما با لعاب پوشانده می‌شود که این لعاب رنگ و طراحی و پترن نهایی تایل سرامیکی را مشخص می‌کند.

تایل‌های سرامیکی تنها برای فضاهایی که تردد کم دارند مناسب است و مقاومت آن‌ها بسیار کمتر از پرسلان است. بعلاوه، سرامیک تنها برای فضای داخلی مناسب است چرا که آب را به میزان زیادی جذب کرده و بنابراین نمی‌تواند برای فضاهای خارجی گزینه مناسبی باشد. این مورد به ویژه در مناطقی که دمای هوا به درجات زیر صفر کاهش می‌یابد، مسئله حائز اهمیتی است، چرا که این تایل‌ها نمی‌توانند در برابر تغییرات شدید آب و هوایی مقاومت کنند. تایل‌های سرامیکی می‌توانند به صورت مجزا و یا به صورت چیده شده روی ورقه‌های مش، به فروش برسند.

استخر ویلا Jesolo Lido طراحی گروه معماری JIM که از تایل سرامیکی مجموعه Quartz کمپانی Mosa برای آن استفاده شده است.

منبع: آرل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل