اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970127291395886

آشنایی با رنگ‌های اصلی و کاربرد آن‌ها در طراحی داخلی!

کد: 13970127291395886

https://goo.gl/VRnGZg

، تهران , (اخبار رسمی): قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی هستند. این سه رنگ به این دلیل جزء رنگ‌های اصلی محسوب می‌شوند که از ترکیب رنگ‌های دیگر حاصل نمی‌شوند در واقع دیگر رنگ‌ها از ترکیب این رنگ‌ها با هم حاصل می‌شوند که اگر با رنگ سفید یا مشکی ترکیب شوند سایه‌های روشن‌تر یا تیره‌تر ایجاد می‌کنند.

آشنایی با رنگ های اصلی و کاربرد آن ها در طراحی داخلی!
آشنایی با رنگ‌های اصلی و کاربرد آن‌ها در طراحی داخلی!

طبق مبانی رنگ‌ها، چرخه یا دایره رنگ به رنگ‌های گرم و سرد تقسیم شده است دو رنگ اصلی قرمز و زرد جزو رنگ‌های گرم هستند اما رنگ آبی از رنگ‌های سرد محسوب می‌شود.

از ترکیب دو رنگ اصلی زرد و آبی، رنگ سبز  ایجاد می‌شود همینطور از ترکیب زرد و قرمز، نارنجی و از ترکیب قرمز و آبی، بنفش ایجاد می‌شود در واقع از کنار هم قرار گرفتن این ترکیب‌ها دایره رنگ  ساخته می‌شود که در دایره رنگ بسته به نزدیکی به رنگ اصلی و میزان ترکیب هر کدام از رنگ‌ها طیف متفاوتی ساخته می‌شود.

رنگ‌های اصلی در طراحی داخلی

رنگ‌های اصلی –آبی، قرمز و زرد– پایه‌ی همه رنگ‌های دیگر  هستند که با افزودن سیاه و سفید دارای تناژ و ارزش‌های متفاوتی می‌شوند. اما رنگ‌های اصلی در طراحی داخلی کمتر از دیگر رنگ‌ها رایج هستند و ترجیحا با رنگ‌های دیگر به صورت ترکیبی و یا در طیف‌های پر رنگ‌تر یا کم رنگ‌تر بیشتر استفاده می‌شوند.

رنگ‌های اصلی به فضا تمی مدرن می‌بخشند و تاثیر عمده‌ای بر دکوراسیون دارند به ویژه هنگامی که با هم استفاده می‌شوند فضایی روشن‌تر، ساده و مدرن ایجاد کرده که برای تاثیرگذاری بیشتر می‌تواند با اشکال هندسی تلفیق شوند.

در طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک مدرن رنگ‌های اصلی با سفید و خاکستری روشن می‌شوند. اما در سبک‌های دیگر، می‌توان با رنگ‌های پررنگ‌تر به کاربرد و یا از فرش‌های با الگوهای درشت و واضح بهره برد.

نحوه استفاده از رنگ های اولیه در طراحی

فقط یک یا دو رنگ روشن را در یک زمان استفاده کنید. هنگام استفاده از قرمز، زرد و آبی در کنار هم، یک یا دو رنگ را در نوع خالص و بدون ترکیب حفظ کنید و با انتخاب رنگی که کمی بیشتر سیاه یا سفید است یا کمی با رنگ‌های سمت راست یا چپ چرخ رنگی متمایل است، رنگ سوم را خنثی‌تر کنید.

با استفاده از رنگ‌های جایگزین و بافت در فضا، تعادل بصری را افزایش دهید.

منبع: دکوبوم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل