اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970221295208666

چقدر راجع به کشور گرجستان می‌دانید؟

کد: 13970221295208666

https://goo.gl/rsZQLG

، (اخبار رسمی): گرجستان کشوری است در منطقه قفقاز که مابین اروپا و آسیا واقع شده که به اصطلاح به آن اوراسیا می گویند. بخشی از این کشور در مجاورت دریای سیاه است و از همسایگان آن می شود به روسیه ، آذربایجان ، ارمنستان و ترکیه اشاره کرد.

گرجستان کجاست؟!
نمایی زیبا از مناظر سرسبز گرجستان

در حال حاضر کشور گرجستان عضو ناظر اتحادیه اروپا است و شهروندان این کشور می‌توانند بدون روادید به کشورهای عضو شینگن سفر کنند

پایتخت گرجستان تفلیس است و از شهرهای مهم دیگر آن می‌توان به کوتایسی و همچنین باتومی که در سواحل دریای سیاه قرار دارد نام برد.

گرجستان دارای دو منطقه به نام‌های آبخازیا و اوستیای جنوبی نیز است که در سال ۲۰۰۸ و در یک جنگ ۴ روزه توسط روسیه از این کشور جدا گشته و تحت حمایت دولت روسیه اعلام استقلال کرده، هر چند که جامعه جهانی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند.

دین اکثریت مردم این سرزمین مسیحیت ارتودکس است و زبان گرجی به عنوان زبان رسمی این کشور محسوب می‌شود. از زبان روسی می‌توان به زبان دوم آن‌ها نام برد. گرجستان در زبان محلی گرجی ساکارتولو sakartvelo و در انگلیسی جورجیا georgia تلفظ می‌شود.

در کل گرجستان دارای آب و هوایی کوهستانی با بارندگی نسبتا زیاد در طول سال است و دارای منابع آب زیادی است.

مساحت این سرزمین سبز و زیبا بالغ بر ۶۹۷۰۰ متر مربع است. واحد پول این کشور در اسکناس لاری و در سکه تتری است. در حال حاضر کشور گرجستان عضو ناظر اتحادیه اروپا است و شهروندان این کشور می‌توانند بدون روادید به کشورهای عضو شینگن سفر کنند. گرجستان دارای پتانسیل بالایی در جذب توریست است به صورتی که در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۷ میلیون توریست از دیگر کشورها به گرجستان سفر کرده‌اند و با توجه به لغو ویزا توسط دولت گرجستان برای ایرانیان، رقیبی سرسخت برای ترکیه و امارات به حساب می‌آیند.

این کشور با توجه به موقعیت خوب در زمینه گردشگری تاریخی، ورزشی و صنعتی و همچنین غذاهایی متنوع و سازگار با ذائقه ایرانی مقصدی ایده‌آل برای سفر سالانه صدها هزار توریست ایرانی بوده است.

در حال حاضر گرجستان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و همچنین در سال ۲۰۱۷ و طبق آمار رسمی اعلام شده، پس از سنگاپور و کره جنوبی در مکان سوم کشورهای امن دنیا قرار دارد.

در چند سال گذشته با توجه به سهولت سرمایه گذاری برای خارجی‌ها شرکت‌های بزرگی از آمریکا و اروپا در گرجستان مشغول سرمایه‌گذاری و کسب و کار هستند. پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده و با توجه به این حجم سرمایه‌گذاری، گرجستان شاهد رشد مناسب اقتصادی نیز باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هلدینگ سرمایه گذاری نیکائین گرجستان

نیکائین گروهی از متخصصان املاک است که کلیه سرویس‌های مربوط در کشور گرجستان را ارائه می‌دهد. این گروه متشکل از کارشناسان ایرانی و گرجی درهمکاری با یک شرکت بین المللی معتبر است که کار را برای ایرانیان ساده‌ کرده است. این گروه با کارشناسان ایرانی و با زبان فارسی همه روزه آماده مشاوره دادن به شماست.در حال حاضر نیکایین میتواند اخذ اقامت گرجستان از طریق ملک را برای ایرانیان میسر سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی