اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970305297548666

مناطق دیدنی تفلیس پایتخت گرجستان

کد: 13970305297548666

https://goo.gl/1yj68w

، (اخبار رسمی): جاذبه‌های توریستی تفلیس کجاست؟ چه مکان‌هایی در پایتخت گرجستان جهت زندگی مناسب است.

مناطق دیدنی تفلیس پایتخت گرجستان
نمایی از پل صلح در تفلیس

منطقه‌های سابورتالو، واکه و ورا بیشتر جهت زندگی مناسب هستند و مورد توجه مخصوصا ایرانیان مقیم تفلیس واقع شده‌اند

جاذبه‌های توریستی تفلیس، پایتخت گرجستان کجاست؟ چه مناطقی در تفلیس برای زندگی مناسب است؟ جوابی تمامی این سوال‌ها را در این مقاله پاسخ خواهیم داد.

ابتدا به سراغ مناطق توریستی تفلیس می‌رویم. شهر قدیمی Old Tbilisi به عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر تفلیس محسوب می‌شود که هر ساله شاهد بازدید سیر زیادی از توریست‌هایی است که به گرجستان می‌آیند.

این منطقه در کنار رودخانه متکواری واقع گشته و نارین قلعه، حمام‌های شاه عباسی، آبشار دوقلو و و بنای مادر کارتلیس در آن جای دارد. از موارد جذاب دیگر وجود تله‌کابین تفلیس است که از سال ۲۰۱۲ افتتاح گشته و از غرب روخانه متکواری به سمت نارین قلعه حرکت می‌کند و و شما در آن شاهد منظره‌ای بسیار زیبا از شهر تفلیس خواهید بود.

پل صلح دیگر جاذبه توریستی تفلیس، در سال ۲۰۱۰ توسط یک طراح ایتالیایی به نام مایکل دلوچی طراحی و اجرا گشته است. این پل از ۶۰۴۰ لامپ led تشکیل شده و دارای ۱۵۰ متر طول است که از روی رودخانه متکواری عبور می‌کند. تفلیس دارای کلیساهای بسیار زیادی است ولی از معروف‌ترین‌های آن می‌توان از کلیسای ارتودکس سامبا نام برد. این کلیسا از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ ساخته شده و علاوه بر اجرای مراسم مذهبی مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

سامبا سومین کلیسای بزرگ جهان است و در ساخت آن از معماری اصیل گرجی استفاده شده است. از دیگر جاذبه‌های توریستی تفلیس باید به مجموعه تفریحی فونیکولار اشاره کرد. این مجموعه شامل چندین رستوران و کافی‌شاپ است که توسط یک قطار از خیابان چونکادزه به پارک تاتسمیندا متصل است و از سال ۱۹۰۵ مشغول به کار است.

یکی از مشهورترین خیابان‌های تفلیس خیابان روستاولی است. نام این خیابان برگرفته از شاعر گرجی است. این خیابان از میدان تاوی سوپلوی یا همان آزادی تا خیابان کاستاوا ادامه دارد و دارای ساختمان‌های زیبا و همچنین موزه سیمون جاناشیا است و اکثرا مملو از گردشگرانی است که در آن قدم می‌زنند. بوتانیکال گاردن نام باغ ملی است که ۱۶۱ هکتار مساحت دارد و از گونه‌های بسیار متنوعی از گیاهان تشکیل شده است. این مجوعه بیش از سه قرن قدمت دارد.

شهر بازی تاتسمیندا و همچنین موزه ملی گرجستان نیز  از جاذبه‌های توریستی تفلیس محسوب می‌شوند.

اما کدام مناطق جهت زندگی و سکونت مناسب‌تر هستند؟ قطعا مناطقی که به عنوان مناطق توریستی تفلیس نام بردیم جهت سکونت بلندمدت مناسب نیستند. منطقه‌های سابورتالو، واکه و ورا بیشتر جهت زندگی مناسب هستند و مورد توجه مخصوصا ایرانیان مقیم تفلیس واقع شده‌اند. این مناطق دارای خیابان‌های مختلفی هستند که با توجه به شرایط جغرافیایی از نطر قیمت خرید و یا اجاره ملک دارای تنوع هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هلدینگ سرمایه گذاری نیکائین گرجستان

نیکائین گروهی از متخصصان املاک است که کلیه سرویس‌های مربوط در کشور گرجستان را ارائه می‌دهد. این گروه متشکل از کارشناسان ایرانی و گرجی درهمکاری با یک شرکت بین المللی معتبر است که کار را برای ایرانیان ساده‌ کرده است. این گروه با کارشناسان ایرانی و با زبان فارسی همه روزه آماده مشاوره دادن به شماست.در حال حاضر نیکایین میتواند اخذ اقامت گرجستان از طریق ملک را برای ایرانیان میسر سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی