اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970309298368666

زبان و خط کشور گرجستان چیست؟

کد: 13970309298368666

https://goo.gl/Jk2B7v

، (اخبار رسمی): زبان گرجی به عنوان زبان رسمی در کشور گرجستان محسوب می‌شود. در محلی به آن کارتولی نیز گفته می‌شود. این زبان و همچنین خط گرجی از قدیمی‌ترین‌ها در دنیا است.

زبان و خط در کشور گرجستان چه می باشد ؟
نمونه ای از خط نوشتاری گرجی

الفبای گرجی دارای ۳۳ حرف است که از چپ به راست نوشته می‌شود و ۸ حرف آن دارای تلفظ مخصوص زبان گرجی است

منطقه قفقاز دارای حدود ۴۰ زبان است. قفقاز منطقه‌ای است ما بین دریای سیاه و دریای خزر که گرجستان در آن قرار دارد و زبان گرجی به عنوان زبان رسمی این کشور از دسته زبان‌های قفقازی محسوب می‌شود.

زبان‌های قفقازی به دسته‌های مختلفی شامل آبخاز آدیقی، ناخی داغی و کارتولی تقسیم می‌شود. زبان کارتولی یا همان زبان گرجی بیشتر در قسمت‌هایی جنوبی قفقاز به کار می‌رود که شامل کشور گرجستان است. نام دیگر این زبان ایبری نیز است که از یونان باستان گرفته شده و به معنی گرجستان است.

خط گرجی همچنین یکی از قدیمی‌ترین سیستم نوشتاری دنیا است. این خط در قرن سوم و چهارم قبل از میلاد توسط اولین پادشاه کارتیل (گرجستان) اختراع شده است.

الفبای گرجی دارای ۳۳ حرف است که از چپ به راست نوشته می‌شود و ۸ حرف آن دارای تلفظ مخصوص زبان گرجی است. زبان دوم کشور گرجستان روسی است. روس‌ها حاکمیتی ۷۰ ساله در این کشور داشته‌اند.

امروزه به دلیل ارتباطات بسیار زیاد مابین گرجستان و اروپا، کم کم زبان انگلیسی در حال جایگزین شدن زبان روسی است، به صورتی که نسل جوان گرجی کمتر زبان روسی را صحبت می‌کنند. جالب اینکه بدانید زبان فارسی در گرجستان نیز طرافدارانی دارد و در چندین مدرسه ابتدایی و همچنین دانشگاه شرق شناسی تفلیس تدریس می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هلدینگ سرمایه گذاری نیکائین گرجستان

نیکائین گروهی از متخصصان املاک است که کلیه سرویس‌های مربوط در کشور گرجستان را ارائه می‌دهد. این گروه متشکل از کارشناسان ایرانی و گرجی درهمکاری با یک شرکت بین المللی معتبر است که کار را برای ایرانیان ساده‌ کرده است. این گروه با کارشناسان ایرانی و با زبان فارسی همه روزه آماده مشاوره دادن به شماست.در حال حاضر نیکایین میتواند اخذ اقامت گرجستان از طریق ملک را برای ایرانیان میسر سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی