اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970223295495886

طراحی آپارتمان مسکونی 22 واحده با تراس‌های گسترده

کد: 13970223295495886

https://goo.gl/wVKpdU

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی آپارتمان 22 واحده "خط کوتاه" یک پروژه دراماتیک و ساده بوده که با محدویت‌های ابعاد فضای داخلی روبرو است. طراحی این فضای مسکونی به مانند الصاق یک ساختمان بر روی یک واحد تجاری است. واحد خرده‌فروشی همکف کیفیت تجاری منطقه را می‌افزاید و خیابان را به منطقه فعال تبدیل می‌کند.

طراحی آپارتمان مسکونی 22 واحده با تراس های گسترده
طراحی آپارتمان مسکونی 22 واحده با تراس‌های گسترده

خطوط طراحی آپارتمان یک مکعب ساده و روشن را نشان می‌دهد که بیشتر بر روی کاربری و عملکرد ساختمان تأکید داشته است.

طراحی نمای ساختمان یک عرصه را متمایز ساخته است: تراس. نمای ساختمان با متریال بتن به همراه تراس‌های گسترده، ریتم هماهنگی را نسبت به خطوط پروژه ارائه کرده است. محدودیت‌های مالی پروژه باعث شد که از ساخت فضای داخلی کاسته شود و از فضای تراس به عنوان منطقه‌ای برای استراحت و فضای نشیمن بهره برد. طراحی داخلی و ساخت برای کارفرماها پرهزینه بود، لذا از تراس‌های باز و گسترده به عنوان نشیمن در فضای باز استفاده شده است. 

اما طراحی این آپارتمان طبقه به این شکل فقط به خاطر دلایل مالی نبوده است. هماهنگی بین خطوط طراحی شده با ساختمان همسایگی باعث شد که فضای داخلی نسبت به زمین سایت عقب نشینی داشته باشد و از تراس به عنوان یک منطقه پیش آمده بهره برد. لذا وقتی از دو طرف ساختمان را مشاهده می‌کنیم، با یک حجم صلب مواجه نمی‌شویم. ارتفاع، پیش‌آمدگی و هارمونی طراحی داخلی، تراس و نمای بتنی به گونه‌ای است که یک نسبت طلایی را برای ساکنین فراهم می‌کند. 

طراحی تراس‌ها نسبت به واحد تجاری همکف کمی عقب‌تر قرار گرفته‌اند تا مغازه نسبت به خیابان و پیاده‌رو برجسته‌تر شود. نمای واحد تجاری از پروفیل‌های فلزی و شیشه‌ای گسترده تشکیل شده تا تمام فروشگاه از بیرون قابل مشاهده باشد. نمای واحد تجاری و آپارتمان های بالا دارای یک ریتم نامنظم، اما هماهنگ است. تراس و نورگیرهای طبقه بالا یکی درمیان تیپ بوده و این موضوع در مورد طراحی داخلی هم صدق می‌کند. 

تراس‌های عریض به حفظ حریم داخل آپارتمان و تراس‌ها منجر شده تا مستأجر و یا صاحب خانه بتوانند در تمام طول روز از تراس به عنوان حریم خصوصی بهره ببرند. هیچ‌کدام از تراس‌ها نسبت به خیابان دید ندارند و ساکنین می‌توانند با خیال راحت به صرف غذا، نوشیدنی یا استراحت بپردازند.
منبع:آرل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل