اطلاعات تماس
  • 031353*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970226295938796

لیزر و کاربردهای گسترده آن در علم

کد: 13970226295938796

https://goo.gl/upeDvK

، اصفهان , (اخبار رسمی): پرتو لیزر در اصل پرتوی نوری است که در هنگام تابش پخش نمی‌شود و قطر تابش آن ثابت می‌ماند. به همین دلیل قدرت این پرتو نور می‌تواند بسیار متمرکز باشد. دقیقا مانند زمانی که نور خورشید را توسط ذره‌بین در نقطه‌ای جمع می‌کنیم. قدرت پرتو لیزر نیز از همین قطر اندک تابش آن است.

لیزر ، تکنولوژی زاینده تکنولوژی؛
لیزر و کاربردهای گسترده آن در علم

دستگاه برش لیزر یکی از دستگاه‌های خارق‌العاده ساخت بشر است. استفاده آسان، دقت و کیفیت برش در محصول نهایی و کاهش پـِرتی متریال برش از مزایای استفاده از برش لیزری به جای روش‌های دستی و قدیمی  است. به دلیل آنکه قدرت پرتو لیزر در تمام مراحل برش یکسان است نتیجه کار بسیار با کیفیت و مطلوب از آب‌درمی‌آید.

بر خلاف روش‌های قدیمی ، احتمال تاب برداشتن و شکستن ماده تحت برش در این روش تقریبا صفر است چون اولا فشاری به متریال وارد نمی‌شود و ثانیا ناحیهٔ مؤثر حرارتی لیزر در این روش بسیار کوچک و در حد صدم‌میلیمتر است.

تفاوت برش با لیزر نسبت به پلاسما ،دقت بالاتر برش و مصرف انرژی کمتر برش لیزر است. دستگاه برش لیزری  انرژی کمتری مصرف می‌کند و دقت بالاتری برای برش دارد. اما ضخامت برش (ضخامت متریال) در دستگاه‌های برش لیزری بیشتر از ضخامت برش دستگاه‌های پلاسما نیست. در این زمینه هر دو دستگاه توان برش ضخامت‌های یکسانی دارند.

در سال‌های اخیر دستگاه‌های برش لیزری قوی‌تری در حال تولید هستند تا بتوانند ضخامت‌های بیشتری را با آنها  برش داد. اما هزینهٔ تولید این دستگاه‌ها بیشتر از دستگاه‌های برش پلاسما است. به همین دلایل، برش‌های مکانیکی خیلی زود از صنعت طرد شدند. ضمن آنکه پرتو لیزر قطر بسیار کمتری نسبت به تیغ اره‌های سنتی دارد که باعث افزایش بازدهی تولید می‌شود و مصرف متریال برش را کمتر می‌کند.

دستگاه‌ برش لیزری در ابعاد و توان‌های مختلفی تولید می‌شوند. دستگاه‌های برش لیزری فلزات با غیرفلزات از نظر  ساختار تیوپ و توان تولید لیزر باهم متفاوت هستند. قیمت دستگاه برش لیزری به عواملی بستگی دارد که بطور خلاصه به آن اشاره می‌کنیم:

نوع و توان تیوب لیزر برای ایجاد پرتو لیزر

اندازه میز کار

نوع مادربرد دستگاه

آپشن های خاص دستگاه مثل میز متحرک و برقی

نوع و کیفیت قطعات همراه دستگاه مثل چیلر خنک کننده

مدت ضمانت و تعهدات فروشنده برای خدمات پس از فروش

اینها عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه برش لیزری است، البته تفاوت قیمت دو فروشنده از  یک دستگاه یکسان ، ناشی از خدمات متفاوتی است که پس از فروش به شما ارائه می‌کنند. مانند سرویس دوره‌ای، آموزش کار با دستگاه، خدمات پس از فروش و تهیه لوازم مصرفی.

سیمای شهر افتخار دارد با سابقه 18 ساله خود در زمینه دستگاه‌های برش لیزری و ارائه خدمات پس از فروش و لوازم جانبی دستگاه، یکی از بزرگترین شرکت‌های ایرانی در این زمینه باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دستگاه برش لیزری سیمای شهر

مجتمع سیمای شهر در سال 1381 در زمینه چاپ فلکس و دستگاه چاپ بنر فعالیت خود را آغاز کرد . این کار با نصب یک دستگاه رولند سولجت 740 – و به عنوان اولین مجتمع چاپ 6 رنگ در استان اصفهان انجام شد.

اطلاعات تماس
  • 031353*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید