اطلاعات تماس
  • 031353*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970529312478796

آیا با وضعیت کنونی بازار خرید یک دستگاه CNC کار عاقلانه‌‌ای است؟

خرید دستگاه CNC، هزینه یا سرمایه‌گذاری؟

کد: 13970529312478796

https://goo.gl/pU7Y4S

، اصفهان , (اخبار رسمی): با وضعیت نوسانات دلار و افزایش شدید قیمت، آیا هنوز هم اقدام به خرید دستگاه CNC کار هوشمندانه‌ای است؟ آیا از این مقدار پول نمی‌توان استفاده بهتری با بهره‌وری بالاتر کرد؟ چگونه بفهمیم در شرایط فعلی بازار چه اقدامی به صلاح است؟

خرید دستگاه CNC، هزینه یا سرمایه‌گذاری؟
خرید دستگاه CNC، هزینه یا سرمایه‌گذاری؟

دستگاه CNC دستگاه گران‌قیمت با فناوری بالایی است. بسیاری از افراد نمی‌دانند چه استفاده‌هایی می‌توان از یک دستگاه CNC داشت؟ برای مثال از تولید اسباب‌بازی تا تولید قطعات پیچیده خودرو می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

استفاده‌های مختلف دستگاه CNC

در هر کارگاه کوچک و بزرگ صنعتی و فنی مهندسی، سه عامل و معیار بسیار مهم در راستای بهبود شرایط تولید و آماده‌سازی محصول، مد نظر کارفرما قرار می‌گیرد: دقت، سرعت و هزینه! البته اگر قصد داشته باشیم به طور دقیق‌تر به موضوع بپردازیم، این معیارها به مدیران میانی ابلاغ و گوشزد می‌شوند.

مدیران میانی سازمان یا کارگاه نیز (از جمله مدیر برنامه‌ریزی تولید، مدیر کنترل تولید و همچنین مدیر کنترل کیفیت) نقش مستقیم‌تری در تصمیم‌گیری و تغییر روش‌ها دارند. این تغییر روش‌ها، به منظور اجرای خواسته‌های کارفرما در اعمال همان سه ملاک ذکر شده، یعنی هزینه (قیمت تمام شده)، ظرافت و دقت، و راندمان بالا در کوتاه‌ترین زمان (سرعت) خواهند بود.

تمام زمینه‌های استفاده از ماشین cnc، برای برآورده کردن همان سه عاملی است که کارفرما برای بهبود فعالیت خود مدنظر قرار می‌دهد. دستگاه cnc می‌تواند در فاصله زمانی کوتاه، عملیات مورد نیاز را انجام دهد. به دلیل برخورداری از قطعات، بازوها و سیستم‌های هوشمند و دیجیتال، عملیات انجام شده با دقت و رعایت تلرانس‌ها و محدوده‌های انطباقی بسیار حساس به پیش می‌رود.

همچنین با وجود سیستم کنترلی کامپیوتری، استفاده از دستگاه cnc از دوباره کاری‌ها و نواقص فرآیند جلوگیری خواهد کرد. در نتیجه عملیات با صرف زمان کمتر و دقت بالاتر، موجب کاهش هزینه‌های تولید یا آماده‌سازی خواهد شد.

از دیگر زمینه‌های استفاده دستگاه CNC، می‌توان به چوب و صنایع وابسته آن اشاره کرد. یکی از توانمندی‌های این دستگاه‌ها، کار بر روی متریال یا مواد غیرفلزی است. این قابلیت البته با تغییر در مته‌ها و همچنین اعلام دستورات کاری لازم به دستگاه محقق می‌شود. ایجاد نقوش گوناگون بر روی صفحات چوبی، برش قطعات و … با هدف مصرف در مبلمان، دکوراسیون و اشیاء تزئینی، توانایی این نوع ماشین‌آلات است. این توانایی با استقبال بسیاری از کارفرمایان عرصه صنایع چوبی مواجه شده و بازار فروش این تجهیزات شگفت‌انگیز را گسترش داده است.

چه باید کرد؟

با این همه، هنوز هم قیمت بالای دستگاه و نوسان شدید ارز، ریسک بزرگی برای افرادی است که تازه قصد خرید کردن دارند. ولی چند نکته را در نظر بگیرید.

  • اگر مشتریان خود را دارید و برای نیاز فعلی بازار مشتریان خود ، خدمات شما کافی است باید در نظر داشته باشید که لازم است یک بازار جدید برای خود پیدا کنید یا بسازید. اگر تاکنون فقط در صنعت چوب فعالیت داشتید، اکنون می‌توانید با یک تغییر جزئی سراغ صنایع دیگر بروید.
  • اگر قصد گسترش کارگاه خود را برای پاسخگویی بهتری به نیاز مشتری دارید، بهترین فرصت از آن شما است. چرا که اگر بتوانید در زمان مشخص و برنامه‌ریزی شده، هزینه اولیه خرید دستگاه را به دست بیاورید، حداقل 60% از سایر رقبای خود جلوتر هستید. چون هم دستگاه جدیدتری دارید، هم هزینه خرید آن به شما برگشته است.
  • اگر قصد شروع یک کسب و کار جدید را دارید باید مزیتی ایجاد کنید که رقبای شما نداشته باشند تا بتوانید خیلی سریع، مشتریان خود را پیدا کنید. دقت داشته باشید که قیمت اصلا و هیچ وجه مزیت رقابتی نیست. پس اگر سعی دارید با کم کردن قیمت، بازاری برای خودتان پیدا کنید مطمئن باشید مشتری با کیفیتی پیدا نخواهید کرد. چون اگر نفر سومی کمی ارزان‌تر از شما کار کند، همه سراغ او می‌روند. بدتر از همه اینکه هیچکس یک پروژه خوب و گران‌قیمت را به یک ارزان‌کار نمی‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دستگاه برش لیزری سیمای شهر

مجتمع سیمای شهر در سال 1381 در زمینه چاپ فلکس و دستگاه چاپ بنر فعالیت خود را آغاز کرد . این کار با نصب یک دستگاه رولند سولجت 740 – و به عنوان اولین مجتمع چاپ 6 رنگ در استان اصفهان انجام شد.

اطلاعات تماس
  • 031353*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید