اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970312298768496

غذاهای محلی قشم، از ماهی برشته تا پلو میگو

کد: 13970312298768496

https://goo.gl/XsWfHh

، (اخبار رسمی): می توان به جرات گفت اکثر مسافران و گردشگرانی که با تور قشم از اصفهان به جزیره ی قشم سفر می‌کنند، تمام جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این جزیره بکر منحصر به فرد را نمی‌بینند! بیشتر آن ها مشغول خرید از بازارهای قشم می‌شوند و این دلیلی است برای غافل شدن از دیدار جاذبه‌های بکر گردشگری این جزیره.

غذاهای محلی قشم، از ماهی برشته تا پلو میگو
زیبونی

در قشم، تنوع جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیاد است

جزیره قشم با وسعتی در حدود ۱٫۴۹۱ کیلومتر مربع بزرگ‌ترین جزیره‌ی خلیج فارس و همچنین یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های غیرمستقل دنیا است. می‌توان به جرات گفت اکثر مسافران و گردشگرانی که با تور قشم از اصفهان به جزیره قشم سفر می‌کنند، تمام جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این جزیره‌ی بکر منحصر به فرد را نمی‌بینند! بیشتر مسافران و گردشگران تور قشم مشغول خرید از بازارهای قشم و درگهان می‌شوند و این دلیلی است برای غافل شدن از دیدار جاذبه‌های بکر گردشگری این جزیره. در قشم، تنوع جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیاد است و لازم به ذکر است که فاصله این جاذبه‌ها نیز از یکدیگر بسیار زیاد است. چنانچه شما قصد سفر با تور قشم از اصفهان را دارید، بهتر است قبل از آغاز سفر،  برنامه‌ریزی درست و منظمی داشته باشید تا بتوانید از مهم‌ترین دیدنی‌ها و جاذبه‌های این جزیره منحصر به فرد بازدید کنید و وقت کافی داشته باشید.

با غذاهای محلی جزیره قشم آشنا شوید!

قشم غذاهای محلی متنوعی دارد و زنان این جزیره از گذشته تاکنون با ذوق و هنر، غذاهای خوشمزه، به خصوص غذاهای دریایی طبخ می‌‌کنند. در سفر با تور اقساطی قشم از اصفهان سعی کنید به جای غذا خوردن در رستوران‌های مدرن و فست‌فود، مهمان مردم محلی شوید تا طعم ناب خوراکی‌های خوشمزه‌ی این جزیره را بچشید و بهترین تور قشم از اصفهان را تجربه کنید.

زیبونی:

غذای رسمی مردم جزیره زیبونی نام دارد. این غذای مجلسی برای مراسمات خاص مانند عروسی تهیه می‌شود. در حقیقت زیبونی ته چینی است که با استفاده از میگو ماهی و یا مرغ تهیه می‌شود و با سبزی‌های معطری همچون گشنیز به این غذا عطر و طعم دلپذیری می‌بخشند که هوش از سر گردشگران تور قشم از اصفهان خواهد برد. پس این غذا را حتما امتحان کنید.

هواری چکو میگ (پلو بچه میگو):

این غذا در زمره غذاهای سنتی مردمان جزیره قشم قرار دارد. این نوع میگو در فصل تخم‌ریزی میگوها و در میان جنگل‌های حرا صید می‌کنند. این میگو در ابتدا در آب جوشانده می‌شود و در آفتاب خشک می‌کنند تا برای عرضه به بازار آماده شود.

برای تهیه‌ این غذا، میگوی خشک را خیسانده و پوست آن را می‌گیرند. بعد از تفت دادن پیاز، میگو را به آن اضافه می‌کنند. بعد از اینکه میگوها کاملا سرخ شد، زردچوبه و سپس مقداری آب می‌افزایند. عدس آب ‌پز به همراه ۲ استکان آب داغ به غذا اضافه می‌شود. بعد از جوش آمدن آب، برنج از قبل خیس‌شده را به غذا اضافه می‌کنند تا آب آن بخار شده و برنج دم بکشد. مسافران تور قسطی قشم از اصفهان می‌تو.انند این غذا را در رستوران‌های سنتی قشم امتحان کنند.

ماهی برشته:

ماهی برشته را در زبان محلی و در میان مردم بومی جزیره قشم، مای برشته می‌گویند؛ این غذا همان ماهی کبابی است با این تفاوت که بر روی منقل سرخ می‌شود. برای پخت این غذا باید پس از سرخ شدن ماهی، آن را برای چند دقیقه در داخل ظرفی بگذارند تا ماهی روغن خود را پس بدهد و خوشمزه‌تر شود. تور قشم از اصفهان را انتخاب کنید و از طعم لذیذ غذاهای سنتی قشم لذت ببرید.

عنکاس (ماهی مرکب):

ماهی مرکب در بخش‌های مختلف جنوب کشور با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شود، در استان هرمزگان جزیره قشم ماهی مرکب را عنکاس گویند. این غذای دریایی شاید در ظاهر برای مسافران تور قشم از اصفهان خوش آیند به نظر نیاید اما طعم منحصر به فرد و لذیذ این ماهی نظرشان را عوض خواهد کرد.

این ماهی را به تکه‌های مربعی شکل قطعه قطعه کرده و با مقداری آب و خرما می‌‌پزند. پیاز را خرد کرده، تفت داده و ماهی را به آن اضافه می‌کنند. سپس سیب ‌زمینی سرخ‌شده را با یک عدد فلفل سبز، رب گوجه فرنگی، نمک، ادویه و فلفل به غذا می‌افزایند  تا با حرارت کم پخته شود.

کلمبا (Kolomba):

کلمبا یکی از غذاهای محلی جزیره است که با گندم پرک شده ماهی و سبزی خرد شده تهیه می‌شود.

اهالی قشم گندم‌های پرک شده را در آب جوش می‌ریزند تا قوام بیاید. ماهی‌ها را هم در آب نمک و زردچوبه می‌جوشانند تا استخوان‌هایش را جدا کنند. سپس گوشت ماهی را با سبزی مخلوط کرده و به گندم در حال جوش اضافه می‌کنند. قشمی‌ها این غذا را با روغن حیوانی تهیه می‌کنند و در زبان محلی به این روغن «جونون» (روغن خوب) می‌گویند.

ملوک:

ملوک یکی از انواع صدف‌های دریای خلیج فارس است که به صورت دراز و لوله‌ای شکل است. صید این صدف کمی مشکل است و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. اگر با تور قشم از اصفهان قسطی همراه شده‌اید و عاشق غذاهای دریایی هستید این غذای بومی را امتحان کنید.

ملوک را ابتدا آب پز کرده و سپس با استفاده از فلفل، رب و سبزی گشنیز تفت می‌دهند و بعد می‌خورند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی