اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970313298908496

۴ مکان نا آشنای قشم

کد: 13970313298908496

https://goo.gl/6zFFzz

، (اخبار رسمی): با همراهی تور لحظه آخری قشم از تهران می‌توان به سراغ تاریخ رفته و جاذبه‌هایی از روزگاران گذشته را به نظاره نشست و یا از طبیعت شگفت‌انگیز این پهنه بی‌مانند لذت برد.

۴ مکان ناآشنای قشم
دره ستارگان از جاذبه های قشم

قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس شناخته می شود و جاذبه‌های بسیاری دارد

در نیمه جنوبی کشورمان مکان‌های بسیار زیادی برای گشت‌وگذار و تفریح وجود دارد  که حال‌و‌هوای خاص و منحصر به فرد خود را داشته و تجربه‌ای تازه را برای مسافران رقم خواهد زد. خلیج همیشه فارس ایران، جزایر زیبای بسیاری را در آغوش کشیده که هر کدام از آن‌ها حال‌وهوای منحصر به فرد خود را دارند. جزیره قشم یکی از آن جزایری است که در بستر دریای مواج خلیج‌فارس جا خوش کرده است و هر ساله میزبان گردشگران زیادی است که با تور قشم از تهران به این جزیره با لقب عجایب هفت گانه ایران، سفر می‌کنند.

این جزیره به عنوان بخشی از استان هرمزگان شناخته می‌شود و عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس را نیز به یدک می‌کشد. شاید تا چند سال پیش کمتر نامی از این جزیره به میان می‌آمد و کمتر گردشگری راه را به سوی آن کج می‌کرد؛ اما امروزه این نگین خلیج فارس به یکی از پربازدیدترین مقاصد در میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است و در تمام فصول سال مقصدی مناسب برای پایتخت نشینانی است که می خواهند برای گذراندن اوقات فراغتشان به مکانی آرام و بدون آلودگی سفر کنند.

با همراهی تور لحظه آخری قشم از تهران می‌توان به سراغ تاریخ بروید و جاذبه‌هایی از روزگاران گذشته را به نظاره بنشینید و یا از طبیعت شگفت انگیز این پهنه بی‌مانند لذت ببرید. خرید را هم می‌توانید در برنامه‌های خود بگنجانید و یا به سراغ تفریحات آبی بروید و آدرنالین خون را افزایش دهید. فرهنگ سنتی مردمان این دیار به آن جلوه‌ای متفاوت بخشیده و با کمی گشت‌وگذار در گوشه گوشه جزیره می‌توان غرق در زیبایی‌های آن شد. همه چیز در قشم مهیا است تا سفری فراموش نشدنی را تجربه و با خاطره‌ای شیرین با تور قشم از تهران این مقصد ناب را ترک کنید.

مردم قشم، مانند تمام مردم ساکن بنادر و سواحل جنوب کشور و دیگر جزایر ایران به زبان فارسی سخن می‌گویند؛ اما گویش بندری دارند. این گویش آهنگ خاصی دارد اما بسیار شیرین است و همه از پس فهم آن  بر می‌آیند. در شهرها و روستاهای مختلف قشم این گویش یکسان است و معمولا تفاوتی با یکدیگر ندارد. به عبارتی زبان قشمی آمیخته‌ ای از زبان‌‌های عربی، فارسی، بندری، هندی و انگلیسی است و در اثر مورد استعمار قرار گرفتن در دوران مختلف تاریخ، آثاری از دیگر زبان‌های دنیا نیز در آن دیده می‌شود. بنابراین اگر با تور لحظه آخری قشم از تهران همراه شدید و در برخی مناطق این جزیره شاهد صحبت کردن مردم بومی به زبان هندی بودید تعجب نکنید.

جزیره قشم، جاذبه‌های بسیاری دارد که صحبت از همه آنها در این مقاله نمی‌گنجد؛ اما در ادامه مهم‌ترین آن ها را به شما مسافرین تور قشم از تهران معرفی خواهیم کرد:

ژئوپارک قشم: ژئوپارک به منطقه‌ای وسیع با مرزهای مشخص اتلاق می‌شود که چندین پدیده بارز زمین‌شناسی و در برخی موارد تعدادی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی در محدوده آن وجود داشته باشد.

ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵ به عنوان عضوی از شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو شناخته می شود. جاذبه‌هایی همچون جنگل‌های حرا، گنبد نمک، غارهای نمک، چشمه‌های آب معدنی، دره چاهکوه، تنگ عالی، بام قشم، دره تندیس‌ها، کلات کشتاران و ده‌ها تخته سنگ و صخره با شکل‌های عجیب و غریب در این محدوده قرار می‌گیرند که گردشگران تور قشم از تهران لحظه آخری ممکن است برای بازدید از همه این مناطق وقت کم بیاورند.

دره ستارگان:

پدیده‌ای فوق العاده که بر اثر گذر زمان ستون‌ها و اشکالی خاص در این مکان پدید آمده و با قوه تخیل شما بازی می‌کند. این مکان جایی نیست جز دره ستارگان. دره ستارگان از به نام‌ترین جاذبه‌های جزیره قشم است که همه گردشگران تور قشم از تهران، بازدید از این مکان را در اولویت کار های‌شان قرار می‌دهند.

تنگه چاهکوه:

تنگه چاهکوه یکی از پدیده‌های بی نظیر جزیره قشم است که بازدید از آن را به تمامی گردشگران تور قشم از تهران لحظه آخری توصیه می‌کنیم. این تنگه بر اثر فرسایش شکل گرفته و اشکال تماشایی را در این تنگه رقم زده است. این دره در عمق ۱۰۰ متری قرار دارد و دور تا دور آن را دیوار های بلند احاطه کرده‌اند.

جنگل حرا:

جنگل‌های حرا یکی از شناخته‌شده ترین جاذبه‌های قشم برای گردشگران تور قشم از تهران است. حرا گیاهی فوق‌العاده است که ریشه آن در آب دریا است. تعداد زیادی از این درختان در کنار هم و در میان آب‌های شور خلیج فارس رشد کرده‌اند و جنگل های حرا را تشکیل داده‌اند. گردشگران تور لحظه آخری قشم از تهران با قایق می‌توانند به میان این جنگل اسرار‌آمیز رفته و به گشت‌وگذار بپردازند.

جزیره هرمز:

جزیره فوق العاده در دل دریای خلیج فارس که خاک سرخ آن چشم هر گردشگری را که با تور قشم از تهران سفر کرده است به خود خیره می‌کند. این جزیره رنگین‌کمانی که مانند افسانه‌ها است در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. اگر هرمز رویایی را از نزدیک ببینید به شگفتی‌های آفرینش پروردگار پی خواهید برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی