اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970319299398496

چین، قدیمی‌ترین کشور شرق دور

کد: 13970319299398496

https://goo.gl/7c3dYj

، (اخبار رسمی): کشور چین یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین کشورهای شرق دور به حساب می‌آید. 3 شهر بزرگ این کشور پکن، شانگهای و گوانگجو هستند.

چین قدیمی ترین کشور شرق دور
چین

قاره آسیا در مجموع دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و با سابقه بوده و در میان کشورهای این قاره، کشور چین یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کشورهای شرق دور به حساب می‌آید. با این حال، نباید تصور کنیم که تنها برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و باستانی می‌توان به سرزمین چین و ماچین سفر کرد. به همان نسبت که تاریخ این کشور از غنای زیادی برخوردار است، در عرصه فناوری و توسعه صنعت نیز توانسته است جایگاه خوبی به دست آورده و به یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل شود. از این رو، مشتریان تور چین را فقط گردشگران فرهنگی و علاقه‌مندان به بوم گردی و بازدید از آثار تمدن‌های کهن تشکیل نمی‌دهند. امروزه بسیاری از مسافرانی که با تور چین راهی این کشور پهناور می‌شوند، برای تبادلات تجاری و یا با اهداف و انگیزه‌های توسعه مناسبات صنعتی خود را به شرق آسیا می‌رسانند.

تور چین ، حاصل تکامل و تغییر شکل کاروان‌هایی است که از قدیم در مسیر جاده ابریشم در مسیر شرق و غرب تردد داشته‌اند. مسیر این کاروان‌ها از چین تا دریای مدیترانه در غرب آسیا بود و به طور کلی طولانی‌ترین راه تجاری و حمل و نقل کالا در دوران باستان را تشکیل می‌داد. پس از زمان پیدایش جمهوری خلق چین این روال کمی کندتر شده اما طی دو یا سه دهه اخیر، با افزایش فعالیت این کشور در حوزه فناوری و صنعت و تجارت، بار دیگر مقصد تجار و صنعتگران و همچنین دانشمندان از سرتاسر جهان شده است.

تور چین معمولا در سه شهر بزرگ این کشور یعنی پکن، شانگهای و گوانگجو، اجرا می‌شود. به عبارت دیگر، در صورت ثبت‌نام در این تور، محل اصلی بازدید این شهرها خواهد بود. وسعت و تنوع هر سه شهر به قدری زیاد است که می‌توانند جداگانه زمان شما برای یک تور یک هفته‌ای را به خود اختصاص دهند. با این حال، هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد برای سلایق خاص و ذائقه‌های متفاوت گردشگری هستند.

برای نمونه، شهر گوانگجو به عنوان یک شهر نمایشگاهی در میان فعالان اقتصادی و صنعتی دنیا شناخته شده است. بزرگ‌ترین نمایشگاه های جهانی هر سال در این شهر برگزار شده و میلیون‌ها مسافر را به سمت خود فرا می‌خواند. نمایشگاه‌های وسیع و عظیم شهر گوانگجو در تمامی رشته‌های مختلف و با حضور صاحب نظران و غرفه‌داران از سراسر جهان برگزار می‌شود. بسیاری از شرکت‌کنندگان در تور چین، شهر گوانگجو را تنها برای همین ویژگی و تبادل اطلاعات با دیگر شرکت‌ها و کارشناسان هم رشته خود، انتخاب می‌کنند.

استقبال از نمایشگاه‌های این شهر تا جایی است که گاهی تور گوانگجو به صورت جداگانه توسط بسیاری از آژانس‌ها و دفاتر و موسسات مسافرتی برگزار می‌شود. نمایشگاه‌های بین‌المللی هر ساله یا هر چند سال یکبار در زمان مشخصی برگزار شده و قیمت بالای غرفه‌ها برای صاحبان مشاغل از سرتاسر دنیا، نشان‌دهنده میزان رقابت آن‌ها به منظور حضور در گوانگجو است. علاوه بر نمایشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های بسیاری مقر اصلی خود و حتی کارگاه و دفتر مرکزی را در شهر گوانگجو قرار داده‌اند. به این ترتیب، حتی در زمان‌هایی غیر از برگزاری نمایشگاه نیز جمعیت زیادی از سرتاسر دنیا برای عقد قراردادها و حفظ روابط تجاری و بازرگانی به این شهر سفر می‌کنند.

شهر مهم بعدی در کشور چین که شاید بسیاری نام آن را در فیلم‌ها و سریال‌های آن منطقه شنیده باشند، شهر شانگهای بوده که تور شانگهای در کنار تور چین، فرصت بی‌نظیری برای گردش در این شهر زیبا را فراهم می‌کند. شهر شانگهای با معماری و فرم شهرسازی بسیار زیبا و همچنین وجود عناصر طبیعی در کنار بافت مسکونی مانند رودخانه و باغ‌های شگفت‌انگیز، جاذبه‌ای منحصر به فرد را تشکیل داده و بازدید از آن منجر به خاطره‌ای به یادماندنی خواهد شد. اگر اهل موزه‌گردی و یا گشت‌وگذار در محلات قدیمی و اصیل هر سرزمین هستید، تور چین با محوریت شهر شانگهای یک غنیمت بی‌نظیر به حساب می‌آید.

موزه شانگهای جزو معروف‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور چین بوده و توانسته است نقش مهمی در جذب مسافر برای این شهر تاریخی ایفا کند.

اگر یک روز در میان برنامه‌های تور چین برای بازدید از شهر پکن فرصت داشتید، میدان تیان آنمن و یادمان‌های اطراف آن را فراموش نکنید. تاریخ جمهوری خلق چین به صورت فشرده در داستان‌های تیان آنمن و عمارت‌های پیرامون آن نهفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی