اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970321299758496

جاذبه‌های گردشگری مشهد؛ از آرامگاه‌ها تا پارک‌ها و باغ‌ها

کد: 13970321299758496

https://goo.gl/R4HX3v

، (اخبار رسمی): اغلب مسافران، شهر مشهد را با حرم و مجموعه‌های اطراف آن و همین طور با فردوسی شاعر به نام ایرانی می‌شناسند اما این شهر مجموعه‌‌های تاریخی، تفریحی و فرهنگی متنوعی دارد و می‌تواند علاوه بر سیاحت، شهری جالب برای گردشگران باشد

جاذبه های گردشگری مشهد؛ ازآرامگاه ها تا پارک ها و باغ ها
پارک وکیل آباد مشهد

مشهد مجموعه‌‌های تاریخی، تفریحی، فرهنگی متنوعی دارد و می‌تواند علاوه بر سیاحت، شهری جالب برای گردشگران باشد

اغلب مسافران شهر مشهد را با حرم و مجموعه های اطراف آن و همین طور با فردوسی شاعر به نام ایرانی می‌شناسند اما این شهر مجموعه‌‌های تاریخی، تفریحی، فرهنگی متنوعی دارد و می‌تواند علاوه بر سیاحت، شهری جالب برای گردشگران باشد. در این مقاله چند جاذبه و جاهای دیدنی مشهد معرفی می‌شود.

مجموعه کوهسنگی

پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ مشهد است. این پارک در جنوب غربی مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی قرار گرفته است. پارک کوهسنگی در حاشیه کوه‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد به شمار می‌رود. شاه عباس صفوی بنا به علاقه‌ای که به این مکان داشت، در سن ۱۶ سالگی در این روستا مراسم تاج‌گذاری خود را برپا کرد. کوه سنگی در میان تفریحگاه‌‌های شهر مشهد، از قدمت و شهرت بیشتری برخوردار است و یکی از زیباترین پارک‌‌های ساخته شده در ایران است که البته مسافران تور مشهد نیز به آن علاقه زیادی دارند. این پارک تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است.

ساختمان موزه‌ بزرگ خراسان، با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، جلوه زیبایی به این مجموعه داده است. به مرور زمان و با گسترش شهر مشهد، کوهسنگی از طریق خیابانی وسیع و عریض و مشجر، موسوم به خیابان کوه سنگی، به بدنه اصلی این شهر متصل شد. با طرح‌های توسعه شهر مشهد، پارک کوه سنگی به مجموعه‌ تفریحی گردشگری برای مسافران بدل شد.

آرامگاه فردوسی

مجموعه فرهنگی باغ آرامگاه فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر مشهد، در مسیری منشعب از راه عمومی مشهد به کلات نادری، نزدیک به شهر تاریخی طابران و بقعه‌ تاریخی هارونیه قرار دارد. روستای پاژ، زادگاه فردوسی، که امروزه فاز نامیده می‌شود در ۲۸ کیلومتری شرق آرامگاه فردوسی قرار دارد. مسافران می‌توانند از جاده‌‌ کناری آرامگاه فردوسی در توس نیز با طی مسافتی حدود شش کیلومتر، به ‌شکل غیرمستقیم به این روستا برسند.

آرامگاه نادرشاه

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شد. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه است و دو تالار موزه تشکیل شده‌ است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می‌‌دهد. آرامگاه کنونی نادرشاه در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا واقع شده‌ است که پس از آرامگاه امام رضا (ع)، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی داخل شهر مشهد برای زائران تور مشهد تلقی می‌شود.

طرقبه و شاندیز

در غرب شهر مشهد منطقه‌ای تفریحی وجود دارد که مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت با دوستان و خانواده است. ارتفاعات سرسبز و چشم اندازهای زیبای روستاهای این منطقه، مسافران را به سوی خودش می‌کشد. در کنار زیبایی‌های طبیعی، این منطقه رستوران‌های زبان زدی نیز دارد که شیشلیک معروف شاندیز را می‌‌توان در این رستوران‌ها پیدا کرد.

پارک وکیل ‌آباد

پارک وکیل آباد در جنوب غربی شهر مشهد قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین تفرجگاه‌های زیبای مشهد به شمار می‌رود. این پارک زیبا با توجه به قدمت طولانی که دارد همچنین قرار گرفتن در دره‌ای زیبا و با صفا و همین طور آب و هوای مطبوع از دیرباز تا کنون مورد توجه اهالی شهر مشهد بوده است.

این پارک جنگلی که در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل ‌آباد شناخته می‌شده، در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به ‌صورت رسمی وقف استفاده عموم و به شهرداری مشهد واگذار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی