اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970329301058496

سرزمین اسرارآمیز خاک‌های رنگی کجاست؟

کد: 13970329301058496

https://goo.gl/2CWEyp

، (اخبار رسمی): جزیره هرمز یک جزیره کوچک در میان آب‌های خلیج فارس است که از توابع شهرستان قشم به شمار می‌رود. مردمان هرمز پوشش خاص دارند و در هر جای این جزیره باشید، صدای دلنشین موج‌های دریای خلیج فارس به گوش می‌رسد.

سرزمین اسرارآمیزِ خاک های رنگی کجاست؟
جزیره هرمز

هرمز معروف است به ساحل‌های رنگین و خاک رنگین‌تر از ساحل جزیره

جزیره هرمز یک جزیره کوچک در میان آب‌های خلیج فارس است که از توابع شهرستان قشم به شمار می‌رود. بسیاری از افرادی که با تور قشم به این جزیره پهناور سفر می‌کنند بازدید از هرمز را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.

اگر آب یاری کند، خلیج نیلگون همیشه فارس طوفانی نباشد، ابری نبارد، موج‌های بلند بی‌تابی نکنند و سراسیمه‌ خود را بر حاشیه‌ها و کران‌های ساحل نکوبند، می‌توان با صرف حدود نیم ساعت با استفاده از قایق‌های تندرو خود را به جزیره هرمز رساند. فاصله جزیره هرمز و جزیره قشم آن‌قدر کم است که تقریبا می‌توان جزیره را از همان ساحل قشم ملاحظه کرد. به جز جزیره قشم از بندر عباس نیز می‌توان به هرمز سفر کرد ولی مدت زمان رسیدن به جزیره هرمز کمی طولانی‌تر خواهد بود بنابراین بهترین راه برای رسیدن به این جزیره در زمان سفر با تور و با استفاده از قایق‌های تندرو است. 

هرمز سرزمین خاک‌های سرخ

از بدو ورود به جزیره قشم پوشش مردم جزیره شما را یاد مردم هندوستان می‌اندازد. پوشش خاص و منحصر به فرد مردم هرمز به رنگارنگی خاک این جزیره می‌ماند و همانقدر دلنشین و پر از زیبایی است. جزیره هرمز به قدری کوچک است که هر جای جزیره که بایستید می‌توانید صدای دلنشین موج‌های دریای خلیج فارس را بشنوید. هرمز معروف است به ساحل‌های رنگین و خاک رنگین‌تر از ساحل جزیره، ساحل‌های طلایی و نقره‌ای بکر؛ خاک سرخ جزیره هرمز نیز زبانزد است و همه ساله مسافران زیادی که جمعیت زیادی از آن‌‌ها را مسافران در بر می‌گیرند روانه هرمز می‌شوند؛ دره نمکی و نمک‌هایی که هنگام بارندگی با ترکیبی از رنگ‌های سپید و سرخ و طلایی حالت روان به خود می‌گیرند.

خاک هرمز مهم‌ترین جذابیت این جزیره کوچک است؛ ذره ذره خاکش، ترکیب افق، ساحل رنگی و نقش خلیج‌فارس است. وقتی که می‌گوییم نقره‌ای و طلایی و سرخ، فقط واژه است، نقره‌ای خود طیفی می‌شود که با رنگ آفتاب بازی می‌کند، گاهی کم‌رنگ‌تر و گاهی پررنگ‌تر، گاهی از فرط روشنایی به رنگ آسمان‌ها نزدیک می‌شود و گاهی از فرط تیرگی گویی می‌شود ذره‌ای از دل شب که نور مهتاب بر آن می‌تابد. چند سالی می شود که بنا به مناسب های مختلف از جمله نوروز و روز ملی خلیج فارس، فرش عظیمی با استفاده از خاک های رنگارنگ هرمز ترسیم می‌کنند تا گردشگران بتوانند از این فرش زیبا بازدید کرده و شاهد رنگارنگی این خاک اعجاب انگیز باشند.

گشتی دور جزیره

جزیره هرمز با وجود مساحت کمی که دارد از سواحل و جاده‌های زیبایی برخوردار است که اکثر مسافران تور قشم را برای دوچرخه سواری و پیاده روی در سکوت و آرامش، دعوت می‌کند. برخی پای پیاده را دوست دارند و برخی دوچرخه؛ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز تعدادی دوچرخه کرایه‌‌ای برای همین منظور در نظر گرفته است که گردشگران بتوانند پا به رکاب دور تا دور جزیره را بپیمایند، گردش و تفریح و ورزش، رهایی از فشار و اضطراب همه رویاهایی می‌شوند که رکاب را جان می‌بخشند و به پیش می‌روید. بنابراین اگر اهل دوچرخه نیز هستید و یا حتی هم‌اکنون دوچرخه‌سوار نیستید، به بهانه روزهای کودکی می‌توانید در ساحل هرمز پا به رکاب شوید.

قلعه پرتغالی‌ها

در گذشته پرتغالی‌ها بخش هایی از جنوب ایران را تصرف کرده بودند و قلعه‌هایی برای خود در برخی شهرها بنا ساختند. از این رو زمانی که با تور قشم  پا به این منطقه می‌گذارید شاهد آثاری از این قلعه‌ها خواهید بود این آثار تاریخی به جا مانده از پرتغالی‌ها امروزه به یکی از جاذبه‌های جزیره قشم و جزیره هرمز بدل شده است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

خداحافظ جزیره

هنگامی که این همه دیدنی را مشاهده کردید، از غوطه خوردن در آب سرشار شدید، از به نظاره نشستن خاک‌های رنگارنگ و نمک‌های روان پر شدید، دیگر می‌توانید کوله ‌بار سفر بر بندید و آن‌گاه دوباره با تور قشم  به دیار خود بازگردید. در هرمز هتلی برای اقامت شما وجود ندارد اما مردم مهربان و مهمان نواز این جزیره پذیرای شما هستند و می‌توانید مدتی را در کنار آن‌ها بگذرانید و یا اینکه به ساحل رفته و با برپا کردن چادر از صدای موج‌های دریا و چشم انداز بی‌نظیر افق بی‌کران لذت ببرید.

اگر به سبب همراه بودن خانواده، محل اقامت و خورد و خوراک برایتان حائز اهمیت است، می‌توانید در قشم اقامت داشته باشید و به بازدید از هرمز در یک روز بسنده کنید. بی شک با گشت‌وگذار در دل این جزیره کوچک و اعجاب انگیز بهترین تور قشم را تجربه خواهید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی