اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970406302429021

چگونه تولیدکننده محتوا استخدام کنیم؟

استخدام تولید کننده محتوا، چرا و چگونه؟

کد: 13970406302429021

https://goo.gl/bJ4VVZ

، تهران , (اخبار رسمی): اگر می‌خواهید مشتریان و رقبا کسب‌وکار شما را بشناسند و فروش پایدار داشته باشید ناگزیر هستید که به بازاریابی محتوا و استخدام تولیدکننده محتوا روی بیاورید، محتوای مفید و همسو با کسب‌وکار خود تولید کنید و آن را در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید.

استخدام تولید کننده محتوا چرا و چگونه؟
استخدام تولید کننده محتوا چرا و چگونه؟

برای آنکه تولید محتوا نتیجه‌بخش باشد، باید برای فرآیند طولانی آن برنامه‌ریزی دقیق و منظم داشت، از این رو نیاز به یک استراتژی محتوایی دارید

برای شناخت مشتریان و رقبای کسب‌وکار و داشتن فروش پایدار نیاز به بازاریابی محتوا و استخدام تولیدکننده محتوا است، محتوای مفید و همسو با کسب‌وکارتان تولید کرده و آن را در اختیار مخاطبان‌ قرار دهید.

برای آنکه تولید محتوا نتیجه‌بخش باشد، باید برای فرایند طولانی آن برنامه‌ریزی دقیق و منظم داشته باشید، از این‌رو نیاز به یک استراتژی محتوایی است. استراتژی که در آن تمام جنبه‌های تولید محتوا، اهداف، بازار هدف، نیازهای مخاطبان و بازه زمانی مشخص شده باشد.

بازاریابی محتوا یک فرایند طولانی مدت است که نیاز به داشتن دانش تخصصی و تجربه است. بنابراین اقدام به تولید محتوا بدون در نظر داشتن این عناصر کاری بی‌نتیجه خواهد بود.

بعد از تدوین استراتژی محتوا و شروع به بازاریابی محتوا نیاز به استخدام تولید کننده محتوا است.

اگر می‌خواهید شروع به بازاریابی محتوا کنید این را مقاله را بخوانید:

بازاریابی محتوا چیست؟

استخدام تولیدکننده محتوا شاید در وهله اول مانند استخدام سایر نیروها به نظر بیاید، اما؛ برای این استخدام نیاز است تا چند نکته مهم را در نظر داشته باشید، چرا که؛ تولید محتوا اکنون در دانشگاه‌ها و مدارس آموزش داده نمی‌شود، بنابراین این موقعیت شغلی فارغ‌التحصیلی ندارد که با بررسی دانشگاه محل تحصیل یا واحدهای گذرانده شده تصمیم بگیرید.

بنابراین چالش‌های پیش روی برای داشتن یک تولیدکننده محتوا به شرح زیر است:

  • نبودن رشته تحصیلی تولید محتوا
  •  تجربه محور بودن تولید محتوا
  • تعیین‌کننده بودن شرکت‌های قبلی که تولید کننده در آن مشغول به کار بوده است
  • دانستن یا نداستن زبان‌های دیگر به ویژه انگلیسی
  • مسلط بودن یا نبودن تولیدکننده به زبان فارسی

در نظر داشته باشید که همه تولیدکنندگان محتوا لزوما نباید تمام موارد ذکر شده را داشته باشند یا نداشته باشند، اما؛ موارد تعیین کننده برای استخدام تولید کننده محتوا شامل چندین مهارت است که اگر توانستید چندتا از آن‌ها را در نیروی متقاضی تشخیص دهید بهتر است برای استخدام او تردید نکنید.

مهارت‌های ضروری برای تولیدکنندگان محتوا چیست؟

  • داشتن تسلط به زبان فارسی و اصول نگارش و ویرایش
  • تسلط داشتن به زبان انگلیسی
  •  شناخت کافی از بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا
  • داشتن بینش عمیق درباره هدف از تولید محتوا
  • داشتن انگیزه کافی برای تولید محتوا
  • داشتن نمونه کارهای مفید تولید محتوا

بسیاری از متقاضیانی که وارد حوزه تولید محتوا می‌شوند، ممکن است دارای تجربه کار در شرکت‌های بزرگ و برجسته نباشند، اما؛ این دلیلی برای استخدام نکردن آن‌ها یا ندادن فرصت به آن‌ها نیست، چرا که؛ استعداد نوشتن و تحلیل یکی از عناصر تعیین کننده در این موقعیت شغلی است، تا آنجا که حتی اگر متقاضی دارای نمونه کار تولید محتوا نبود هم دلیل نمی‌شود فرصت ارائه آن را به او ندهید.

به این معنی که می‌توان برای تعیین سنجش توانایی‌های متقاضی یک آزمون از او گرفت، برای این کار کافی است یک موضوع متناسب با کسب و کارتان برای نوشتن داده و  بخواهید مثلا در ۵۰۰ کلمه مفید درباره آن موضوع بنویسد. سپس نمونه کار او را تحلیل کنید.

چگونه نمونه کار تولید کننده محتوا را بررسی کنیم؟

برای بررسی میزان کیفیت نمونه کار تولیدکننده محتوا توجه به چند نکته ضروری است، این نکات را می‌توانید درباره نمونه کارهای تولیدکنندگان باتجربه نیز در نظر داشته باشید، تا متوجه بشوید آیا این نیرو می‌تواند برای بازاریابی محتوایی شما مفید باشد یا نه!

  •  به اصول نگارشی و ویرایشی و رعایت آن‌ها توجه کنید، اگر نویسنده ۸۰ درصد این اصول را رعایت کرده بود، برای استخدام او بیشتر زمان بگذارید.
  • اگر نمونه کار ترجمه است دقت کنید که ترجمه تحت‌اللفضی و خالی از معادل‌گذاری‌های خلاقانه نباشد.
  • ساختار محتوا اهمیت زیادی دارد، داشتن آغاز، بدنه مناسب و پایان متناسب را در نمونه کار در نظر داشته باشید.
  • نمونه محتوای بی‌سر و ته، بدون ساختار مناسب، ارزش بررسی ندارد.
  • اگر متوجه شد‌ید محتوا و نمونه کار ارائه شده کپی است، حتی یک جمله آن برای رد کردنش تردید نکنید!
  • محتوای بدون هدف، محتوای مناسبی نیست، بررسی کنید که آیا نمونه ارائه شده هدف شما را برآورده کرده است یا نه
  • تعداد کلمات نمونه ارائه شده را بررسی کنید، ببینید آیا تعداد کلمات برای بیان مطلب کافی بوده است؟ آیا این تعداد استاندارد است؟ آیا نویسنده بیهوده‌گویی کرده است؟
  • اگر سئو محور بودن محتوا برای‌تان مهم است، دفت کنید که آیا نویسنده اصول سئو و استفاده از کلمه‌های کلیدی را در متن خود رعایت کرده است؟ آیا استفاده او همگام برای به روزرسانی‌های اصول سئو است؟

با در نظر داشتن این مهارت‌ها و این نکته‌ها می‌توانید یک نیروی تولیدکننده محتوا را که می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد استخدام کنید.

دستمزد تولید کننده محتوا

یکی از چالش‌های تولیدکنندگان محتوا حقوق و میزان دستمزد آن‌ها است. متاسفانه بیشتر کارفرمایانی که اقدام به استخدام تولیدکننده محتوا می‌کنند، می‌خواهند با پرداخت حقوق پایین این کار را انجام دهند، چرا که؛ به نظر می‌رسد آن‌ها از سختی‌های نگارش و تولید محتوا کمتر اطلاع داشته باشند. با توجه به این که تولید محتوا نیاز به تمرکز و ذهن آسوده دارد، بهتر است با در نظر داشتن سختی‌های کار تولید محتوا حقوق مناسبی برای نیروی‌ پرداخت شودو به این ترتیب او را از پرداختن به دورکاری و کار با شرکت‌های دیگر برای افزایش درآمد بی‌نیاز کنید و همچنین با ارج نهادن به زحمت و دانش او، کیفیت کار او را بالا ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | نشریات و کتاب