اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980225368459021

تولید محتوای فروشگاهی چگونه انجام می‌شود؟

کد: 13980225368459021

http://bit.ly/2HsqMhm

، تهران , (اخبار رسمی): تولید محتوای فروشگاهی برای صاحبان فروشگاه‌ها کار چندان دشواری نیست اما نوشتن یک معرفی درباره محصول و گرفتن چند عکس کار سختی نیست.

تولید محتوای فروشگاهی چگونه انجام می‌شود؟
تولید محتوای فروشگاهی چگونه انجام می‌شود؟

اگر تولید محتوای فروشگاهی ساده است، یکی از دلایل مهم آن داشتن اطلاعات است

تولید محتوا برای سایت فروشگاهی هنگامی سخت است که معرفی محصول به اندازه کافی خوشایند کاربران نباشد. به طوری که نیازهای اطلاعاتی آنان درباره محصول را برطرف نکند و آن‌ها نتوانند تصمیم بگیرند که آیا این محصول برای آن‌ها مناسب است یا نه؟ آیا محصول ارزش خریدن دارد یا نه؟ آیا ویژگی‌های این محصول دقیقا همانگونه است که در معرفی آن نوشته شده؟

محتوای نوشتاری جذاب دیگر کافی نیست، محتوای گره‌گشا باید تولید شود و درباره کاربردی بودن محتوا اطلاعات بیشتری به کاربران داد.

تولید محتوای فروشگاهی را چگونه شروع کرد؟

پاسخ هر یک از سوالات، شروع یک چالش جدی برای تولید محتوای فروشگاه‌های اینترنتی است. هر یک از سوالات بالا یک فرایند محتوایی متفاوت است. سوال اول بیانگر ضرورت معرفی کامل محصول است و این که مخاطب بتواند تصمیم بگیرد این محصول همان چیزی است که می‌خواهد.

سوال دوم بیانگر ارزشمند‌سازی محصول است، هر محصولی فارغ از قیمت و برند و کاربرد و … به خودی خود ارزشمند است. معرفی محصول دقیقا باید این ارزشمند بودن محصول را در هر سطحی بیان کند.

سوال سوم،‌ بیانگر اعتمادسازی است. تولید محتوا فروشگاه اینترنتی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب و کاربر به نوشته اعتماد کنند و باور کنند که این محصول دقیقا همان ویژگی‌های بیان شده را دارد.

اصول تولید محتوای فروشگاهی

اگر تولید محتوای فروشگاهی ساده است، یکی از دلایل مهم آن داشتن اطلاعات است. افراد به عنوان مالک محصول یا فروشگاه اطلاعات کافی درباره محصولات دارند. بنابراین کافی است این اطلاعات را در چند جمله نوشت و روی سایت منتشر کرد.

پس از انتشار چنین محتوایی باید بررسی کرد که فروش یا بازدید محصول چقدر افزایش داشته است؟ کاربران چقدر درباره محصول نظر داده‌اند؟ کاربران چقدر درباره محصول سوال پرسیده‌اند؟ و به طور کلی محصول‌ چقدر دیده شده است؟

اگر در معیارهایی که گفته شد افت وجود داشت یا هیچ تغییری ایجاد نشد، بنابراین راه تولید محتوای فروشگاهی اشتباه بوده است.

دسته‌بندی تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

پیش از هر چیز باید یک دسته‌بندی کامل داشت؛ جزییات فنی تولید محتوای فروشگاهی، رعایت کلمات کلیدی یا سئو، حجم محتوا، منبع معتبر، لحن مناسب، معرفی محصول، جزییات، نحوه استفاده، داستان محصول، نقد و بررسی محصول، ویژگی‌های مثبت، ویژگی‌های منفی، تجربه حقیقی، مقایسه محصول و ... کهدر ادامه بررسی شده‌اند.

  1. جزییات فنی تولید محتوای فروشگاهی

هر یک از این جزییات بایدها و نبایدهای خاص خود را دارند:

  • رعایت کلمات کلیدی یا سئو

اگر کلمات کلیدی را در متن معرفی محصول رعایت نکرد، یک فرصت بی‌نظیر برای دیده شدن و رتبه گرفتن از دست رفته است. کلمات کلیدی مرتبط را باید پیدا و حتما در تولید محتوای فروشگاهی از آن‌ها استفاده کرد.

  • حجم محتوا

مخاطبان هیچ گاه وقت برای خواندن مطالب ندارند! ولی ساعت‌های زیادی در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلف جست‌وجو می‌کنند. به هر حال برای این مخاطبان بی‌حوصله هزار و پانصد کلمه معرفی محصول لازم نیست. 

  • منبع معتبر

اگر برای معرفی محصولات منبع معتبری وجود دارد حتما باید آن را عنوان کرد. به صورت کلی دادن منبع باعث جلب اعتماد مخاطب و خواننده می‌شود.

  • لحن مناسب

پیدا کردن لحن مناسب تولید محتوای فروشگاهی مثل دیگر انواع محتوای متنی فقط محدود به پرسونای مخاطب و برند نیست. اینجا باید پرسونای محصول را هم به این زوج اضافه کرد. در واقع باید برای محصول یک شخصیت قابل پذیرش ساخت و لحن محتوا را با این سه پرسونا همگام کرد.

  • معرفی محصول

همه‌ی ضروریات باید گفته شود. 

  • جزییات

دادن جزییات درباره محصول از اصول اولیه تولید محتوای فروشگاهی است. بسیاری از مخاطبان فقط به دنبال خواندن جزییات هستند اما می‌توان با داشتن معرفی محصول خوب، خوتننده را به سمت دیگر محتواهایی که آماده شده‌اند، هدایت کرد. در نوشتن جزییات، باید به جزییات دقت شود! یعنی تمام اعداد، حروف، مقدارها، ظرفیت‌ها، تاریخ‌ها و همه چیز باید به دقت نوشته شود. 

  • نحوه استفاده

هر چند مخاطبی که دنبال یک محصول به یک فروشگاه وارد می‌شود می‌داند چطور باید از آن استفاده کند اما این دلیل نمی‌شود که همه مخاطبان درباره محصول همه چیز را بدانند. به هر روی نحوه استفاده از محصول را برای مخاطبی که می‌داند و مخاطبی که نمی‌داند باید نوشت.

  • داستان محصول

درباره هر محصولی نمی‌توان داستان‌سرایی کرد. بنابراین نباید انتظار داشت که بتوان هر محصولی را با داستان‌سرایی فروخت. باید واقع‌بین بود و از شعارزدگی فاصله گرفت. 

  • نقد و بررسی محصول

 این بخش از تولید محتوای فروشگاهی بر پایه اصل عزیز و کمیاب صداقت بنا شده است.

  • ویژگی‌های مثبت

 درباره خوبی‌های محصول بنویسید،؛ ویژگی‌های مثبت و اینکه چه فایده‌ای دارد؟ چه ارزشی دارد؟ و …

  • ویژگی‌های منفی

صداقت اینجا بیشتر از قسمت‌های دیگر کاربرد دارد. صادقانه ایرادهای و ویژگی‌های محصول را باید نوشت. این مورد می‌تواند باعث شود که مخاطب بیشتر اعتماد کند. پس برای به دست آوردن اعتماد باید تلاش کرد.

  • تجربه حقیقی

هیچ چیز مانند تجربه‌های حقیقی نمی‌تواند مخاطبان را مجاب کند که یک محصول را بخرند یا نخرند! پس اگر تجربه در این زمینه وجود دراد می‌تواند مفید باشد.

  • مقایسه محصول

اگر از چندین برند مختلف یک محصول در یک سات وجود دارد حتما باید مقایسه محصولات در نظر گرفته شود. نمودار، تصویر، اینفوگرافی یا هر چیز دیگری که می‌تواند مخاطب را از سردرگمی عذاب‌آور انتخاب بین چند محصول رها کند باید استفاده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]