اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971110344179021

قیمت تولید محتوا چقدر است و عوامل تاثیرگذار بر آن چیست؟

کد: 13971110344179021

https://goo.gl/R4WMN1

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که تصمیم می‌گیرند تولید محتوای خود را برون سپاری کنند درباره قیمت تولید محتوا ابهام دارند، چرا که این شرکت‌ها باید میان برون سپاری محتوا و استخدام تولیدکننده محتوا یکی را انتخاب کنند.

قیمت تولید محتوا چقدر است و عوامل تاثیرگذار بر آن چیست؟
قیمت تولید محتوا چقدر است و عوامل تاثیرگذار بر آن چیست؟

منطقی‌ترین کار این است که با صرف هزینه تولید محتوا به شکلی منطقی از ابتدا، اقدام به سفارش تولید محتوا شود

از آنجایی که هزینه تولید محتوا براساس هریک از این دو انتخاب، عامل اصلی و تعیین‌کننده است، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که پیش از هر چیز برآورد قیمت مناسبی از استخدام نویسنده یا برون سپاری محتوا انجام شود.

هزینه‌های برون سپاری به شرکت تولید محتوا

معمولا هر شرکت تولید محتوا بسته میزان سابقه، تجربه و مشتریان‌اش، تعرفه‌های خاص خود را دارد که با توجه به قیمت رایج در بازار تنظیم کرده است. این تعرفه‌ها بسته به میزان کیفیت محتوا، زمان‌بندی و تنوع آن‌ها متغیر است. از این رو عوامل مختلفی در تعیین قیمت تولید محتوا تاثیرگذار است.

عوامل تعیین کننده در قیمت تولید محتوا

میزان تعرفه یک شرکت تولید محتوا را عوامل زیر تعیین می‌کند:

کیفیت محتوا

تخصص

روابط

تعداد نویسنده‌ها

گوناگونی انواع محتوا

رعایت زمان‌بندی

تجربه و سابقه

مشتریان

کیفیت محتوا

بی‌تردید کیفیت در تعیین قیمت تولید محتوا مهم‌ترین عامل است؛ چرا که محتوای با کیفیت یک سرمایه تمام‌نشدنی و قابل بازگشت است که در طولانی مدت و به مرور زمان تاثیر خود را آشکار می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که با سفارش تولید محتوا به صورت اصولی و قیمت منطقی شروع به برون سپاری محتوا کرده‌اند، می‌دانند که در دراز مدت نیازی به به بازنگری محتوای خود و بهینه‌سازی آن نخواهند داشت، همانطور که می‌دانید بهینه‌سازی محتوا و ویرایش آن، مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است که گاهی تبدیل به باری اضافی بر دوش مجموعه می‌شود.

منطقی‌ترین کار این است که با صرف هزینه تولید محتوا به شکلی منطقی از ابتدا، اقدام به سفارش تولید محتوا شود.

تخصص

بعضی از شرکت‌های تولید محتوا برای نگارش متن‌های تخصصی از نویسندگان متخصص و دانش آموخته رشته‌های گوناگون برخوردارند که همین ویژگی باعث می‌شود بتوانند متن‌‌های تخصصی تولید کنند، با توجه به دشوار بودن تولید این گونه متن‌ها، قیمت تولید محتوای تخصصی از دیگر متن‌ها بیشتر است. از سوی دیگر بعضی از شرکت‌های تولید محتوا در زمینه تولید و نگارش متن، دارای تخصص واقعی هستند، تخصص واقعی یعنی تخصصی که به دور از هرگونه نمایش و تبلیغ است و به صورت عملی و به گواه نمونه کارهای شرکت ثابت شده باشد. همانطور که می‌دانید در بازار فعلی محتوا، نمایش، تبلیغات غیرواقعی و ورود افراد غیرمتخصص و مبتدی، شناسایی شرکت تولید محتوای متخصص را دشوار کرده است.

روابط

بسیاری از شرکت‌های برون سپاری و تولید محتوا دارای روابط عمیق و دائمی با فعالان بزرگ و تاثیرگذار حوزه‌های مختلف هستند، از این رو و بر اساس همین روابط گسترده قیمت‌های بیشتری از قیمت از عرف بازار، مطالبه می‌کنند، به این دلیل که مشتریان بزرگ و معتبر آن‌ها، این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و این گونه شرکت‌ها انتظار دارند سایر مشتریان عادی نیز با این قیمت تولید محتوا کنار بیایند.

تعداد نویسنده‌ها

تعداد نویسنده‌ها شاید به خودی خود، عامل تاثیرگذاری نباشد اما چون در عواملی مانند زمان‌بندی و تنوع، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد بنابراین می‌تواند در تعیین قیمت تولید محتوا تاثیر داشته باشد. شرکت‌هایی که تعداد نویسنده‌های بیشتری دارند می‌توانند سفارش‌های بیشتری را انجام دهند، سفارش‌ها را طبق زمان‌بندی تعیین شده تحویل دهند و تنوع سبکی بیشتری در محتوای تولیدی خود داشته باشند. بنابراین تعداد نویسنده‌های یک شرکت تولید محتوا نیز می‌تواند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد.

گوناگونی انواع محتوا

شرکت‌هایی که انواع متفاوتی از محتوا را ارائه می‌دهند، معمولا تمام انواع محتوای مورد نیاز مشتریان را تامین می‌کنند، برای مثال، محتوای تصویری، ویدئوها، متن‌ها و پادکست‌ها. از این رو ممکن است قیمت تولید محتوای بالاتری داشته باشند. هر چند نمی‌توان با قطعیت گفت که چنین شرکت‌هایی در همه انواع محتوا تخصص دارند، چرا که به ندرت مشاهده می‌شود که تنوع زیاد همراه با کیفیت باشد.

رعایت زمان‌بندی

نیمی از تولید محتوای خوب در گروه کیفیت آن و نیمی دیگر، وابسته به زمان‌بندی است. محتوای خوبی محتوایی است که در بازه‌های زمانی تعیین شده و کانال‌های مناسب منتشر شود. شرکت‌‌هایی که محتوای سفارش داده شده را طبق زمان‌بندی تحویل نمی‌دهند عمدتا خسارت‌های مختلفی به مشتریان وارد می‌کنند، بنابراین اگر شرکتی زمان‌بندی دقیق تحویل را رعایت می‌کند، بی‌راه نیست که قیمت خدمات تولید محتوای بیشتری هم داشته باشد.

تجربه و سابقه

تجربه تولید محتوا در بازار کنونی همه چیز است! تولید محتوای واقعی را جز به تجربه عملی نمی‌توان به صورت کامل آموخت، چرا که آزمون و خطا‌ها، ریزه‌کاری‌ها، به روز ‌ماندن و یادگیری مداوم همه در اثر تجربه تولید محتوا به دست می‌آید، از این رو اگر شرکت‌های باتجربه‌تر و با سابقه‌تر قیمت تولید محتوا بیشتری داشته باشند، چندان دور از انصاف نیست.

مشتریان

مشتریان اعتبار هر مجموعه تبلیغاتی هستند، شرکت‌های تولید محتوا نیز مجموعه‌های تبلیغاتی هستند که حیات آن‌ها وابسته به مشتریان است. هر چه میزان اعتبار و موفقیت مشتریان بیشتر باشد، طبیعتا اعتبار شرکت‌های پیمان‌کاری که با آن‌ها همکاری می‌کنند نیز بیشتر است.

از این رو اگر شرکتی هم خدمات با کیفیت ارائه دهد و مشتریان معتبری داشته باشد، بنابراین اگر تعرفه تولید محتوای بیشتری داشت نباید تعجب کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت تولید محتوای متنی

همان‌طور که می‌دانید محتوای متنی انواع گوناگونی دارد. هر یک از انواع محتوای متنی دارای تعرفه خاص خود هستند. عوامل تعیین کننده در این قیمت‌گذاری به شرح زیر است:

سئومحور بودن مقاله

همه تولیدکنندگان محتوا از دانش سئو برخوردار نیستند، سئومحور نوشتن یک مقاله نکات ظریفی دارد که هر از چندگاهی این نکات به روز‌رسانی می‌شوند، نویسندگانی که به متن‌های سئومحور تولید می‌کنند، دائما در حال مطالعه و یادگیری هستند همچنین زمان بیشتری برای نگارش‌های متن‌های خود با توجه به کلمات کلیدی تعیین شده صرف می‌کنند، با توجه به زمان و دانش بیشتری که محتوای متنی سئومحور نیاز دارد بنابراین طبیعی است که هزینه تولید این نوع محتوا بیشتر باشد.

ترجمه تخصصی بودن مقاله

متن‌های تخصصی نیاز به دانش پیشین، آگاهی و تجربه کافی در زمینه مورد نظر دارند، همه نویسندگان یا مترجمان نمی‌توانند متن‌های تخصصی را ترجمه کنند، برای مثال متن‌های پزشکی، حقوقی و … نیاز به مترجمان زبده و متخصص دارند که با توجه به میزان تخصصشان درخواست دستمزد تولید محتوا بیشتری دارند.

تخصصی بودن محتوای مقاله

برای نوشتن در هر زمینه تخصصی، نویسنده باید تا میزان زیادی در زمینه مورد نظر، دانش قابل پذیرشی داشته باشد، مثلا نویسنده‌ای که در زمینه جراحی زیبایی یا دریافت ویزا هیچ اطلاعی ندارد، قطعا نمی‌تواند محتوای خوبی ارائه بدهد. در بعضی از شرکت‌های تولید محتوا، سفارش‌های هر نویسنده بر اساس رشته تحصیلی، تخصص و … به آن‌ها واگذار می‌شود از این رو هزینه‌های این نوع محتوا نیز کمی بیشتر از سایر انواع آن است.

رپورتاژ بودن مقاله

همه تولیدکنندگان محتوا، رپورتاژنویس نیستند و تنها بعضی از نویسنده‌ها این توانایی را دارند که پس از بررسی یک مجموعه، محصولی ا خدمت، متنی تولید کنند که قابل انتشار در کانال‌های تبلیغاتی باشد و کاربران دیگر کانال‌ها را برای خرید محصول، بازدید از سایت یا دریافت خدمت ترغیب و قانع کند. قیمت بالای رپورتاژ‌ها به همین دلیل است.

تولید محتوا به انگلیسی یا زبان‌های دیگر

در حال حاضر تنها شرکت‌های اندکی تولید محتوا به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند، چرا که تعداد نویسندگانی که به این نوع متن‌ها تسلط داشته باشند بسیار اندک است، چرا که تولید محتوا به زبان انگلیسی مستلزم تسلط حرفه‌ای نویسنده یا مترجم به این زبان یا زبان‌های دیگر است. علاوه بر این که تولید این نوع محتوا نیاز به صرف زمان و انرژی بسیاری است. با توجه به زحماتی که صرف تولید محتوا به انگلیسی می‌شود بنابراین داشتن قیمت بیشتر برای محتوای انگلیسی چندان غیرطبیعی نیست.

هزینه‌های استخدام تولید کننده محتوا

تولیدکننده محتوا مانند هر نیروی دیگری که در یک مجموعه به صورت تمام‌وقت استخدام می‌شود، دارای هزینه‌های بیمه،‌ حقوق و سنوات، پاداش است. حقوق متعارف تولیدکنندگان محتوا با سابقه‌های کاری بین ۱ تا ۳ سال در شهر تهران، بین ۲ میلیون پانصد هزار تومان تا سه میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است. برای کارآموز تولید محتوا میزان حقوقی که به صورت عرفی تعیین می‌شود از یک میلیون تومان شروع می‌شود. البته این میزان با توجه مهارت‌های نویسنده یا تولیدکننده می‌تواند افزایش یا کاهش بیابد. برای اطلاع از مهارت‌های ضروری یک تولیدکننده محتوا می‌توانید مقاله استخدام تولید کننده محتوا چرا و چگونه؟ را مطالعه کنید.

بازه قیمت تولید محتوا

در بازار کنونی محتوا، هزینه تولید محتوا از کمترین میزان کیفیت تا بیشترین میزان کیفیت بین کلمه‌ای ۱۰ تومان تا کلمه‌ای ۲۰۰ تومان بسته به تمام عواملی که گفتم، متغییر است. جدای از تمام عوامل تاثیرگذاری که برشمردم، برای به دست آوردن قیمت تولید محتوا بهتر است از چندین شرکت تولید محتوا، درخواست اعلام تعرفه و نمونه کار کنید تا پس از بررسی‌ میزان کیفیت نمونه‌ کار و تطبیق آن با تعرفه ارائه‌شده، بتوانید، درست انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی