اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980117358689021

چگونه بهترین یا مناسب‌ترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم؟

کد: 13980117358689021

http://bit.ly/2In3jPv

، تهران , (اخبار رسمی): برای برون‌سپاری تولید محتوای مجموعه یا شرکت، یافتن پاسخ این سوال مهم و اساسی که چگونه برون سپاری تولید محتوا را باید انجام داد، بسیار مهم است. در بازار کنونی شاید عنوان بهترین شرکت تولید محتوا به طور کلی موضوعیت نداشته باشد؛ چرا که هر شرکتی ممکن است مزایا و معایب خود را داشته باشد.

چگونه بهترین یا مناسب‌ترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین یا مناسب‌ترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم؟

شرکت‌های تولید محتوای الکترونیکی رویه کاری یکسانی دارند که برای انواع مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. چندین نوع شرکت تولید محتوا در ایران فعالیت می‌کند که تنوع آن‌ها برحسب رویه‌های کاری آن‌هاست

در بهترین حالت ویژگی‌ها و روال کاری یک شرکت با آنچه مد نظر و نیاز است ممکن است، تناسب نداشته باشد. بنابراین اگر این سوال را این گونه تغییر داده شود که چگونه مناسب‌ترین شرکت تولید محتوا را باید انتخاب کرد، شاید بهتر و منطقی‌تر باشد. 

یک شرکت تولید محتوا چگونه کار می‌کند؟

معمولا بیشتر شرکت‌های تولید محتوای الکترونیکی رویه کاری مشخص و یکسانی دارند که برای انواع مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر چندین نوع شرکت تولید محتوا در ایران فعالیت می‌کند که تنوع آن‌ها برحسب رویه‌های کاری آن‌هاست. 

انواع شرکت تولید محتوا

شرکت‌های تولید محتوا به چند دسته اندک تقسیم می‌شوند:

  • شرکت‌های تولید محتوای الکترونیکی که ثبت سفارش آنلاین دارند. 
  • آژانس‌های دیجیتال مارکتینگی که سرویس تولید محتوا هم دارند. 
  • شرکت‌های ترجمه آنلاین که هم بیشتر ترجمه انجام می‌دهند و در کنار آن سرویس تولید محتوا هم دارند. 
  • گرو‌‌ه‌های تولید محتوای غیر رسمی 
  • شرکت‌های مستقل تولید محتوا که ثبت سفارش آنلاین ندارند. 

شیوه‌ کار شرکت‌های تولید محتوای الکترونیکی

هر یک از انواعی که برشمرده شد یک رویه کاری مشخص را دنبال می‌کنند که معمولا برای همه مشتری‌ها یکسان است. مثلا در نوع اول یعنی شرکت‌های تولید محتوای الکترونیکی که ثبت سفارش آنلاین دارند، مشتریان گزینه‌های مورد نظر خود را که می‌خواهند در محتوای سفارشی‌شان انجام شود انتخاب می‌کنند، برآورد هزینه‌ها را مشاهده می‌کنند و اطلاعات لازم مانند کلمه‌های کلیدی، عنوان و … را وارد می‌کنند و در نهایت با پرداخت هزینه و برآورد زمانی سفارش خود را ثبت می‌کنند. معمولا امکان خرید پکیج از پیش طراحی شده محتوا هم در این شرکت‌ها فراهم است. به این معنی که مثلا برای یک ماه می‌توان ۱۰ مقاله با مشخصات یکسان خریداری کرد. 

در نوع دوم یعنی تولید محتوا توسط آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یا از همین روش استفاده می‌شود یا تولید محتوا در قالب یک پکیج تبلیغاتی چند جانبه گنجانده می‌شود. 

در نوع سوم که به نظر می‌رسد نسبت به دو نوع اول، کمتر تخصصی باشد، در کنار مترجمان سایت، برخی تولیدکنندگان محتوا هم فعالیت می‌کنند و می‌توانند محتوای سفارشی را انجام دهند. طبیعتا هر چه از میزان عمومی بودن یا چند وجهی بودن فعالیت یک مجموعه بیشتر شود، از میزان تخصصی بودن آن کاسته می‌شود. 

گرو‌ه‌های تولید محتوای غیر رسمی، مجموعه‌ای از نویسندگان هستند که در کنار هم در قالب یک گروه فعالیت می‌کنند و عمدتا اگر سابقه فعالیت گروه طولانی و درخشان باشد یکی از بهترین گزینه‌ها برای برون‌سپاری محتوا هستند. این گروه‌ها معمولا به صورت دورکار و فریلنسینگ فعالیت می‌کنند و چون هزینه‌های دفتر و رفت‌وآمد … را پرداخت نمی‌کنند، قیمت منطقی‌تری نسبت به انواع دیگر دارند. بعضی از این گروه‌‌ها سامانه ثبت سفارش آنلاین دارند و بعضی دیگر سفارش‌ها را به صورت تلفنی یا ایمیل دریافت می‌کنند. 

نوع آخر شرکت‌های مستقل تولید محتوایی هستند که ثبت سفارش آنلاین ندارند. این شرکت‌ها نیز مانند گروه‌های غیر رسمی، مجموعه‌ای از نویسندگان و تولیدکنندگان مستقلی هستند که به صورت فریلنسینگ فعالیت می‌کنند و اگر مشتریان بزرگ یا نمونه‌کارهای موفقی داشته باشند یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای سفارش تولید محتوای الکترونیکی هستند. این نوع شرکت‌ها که سفارش آنلاین ندارند، ممکن است پکیج‌های از پیش طراحی شده هم نداشته باشند. شاید در وهله اول به نظر بیاید که کار با چنین مجموعه‌ای نیازمند وقت و ارتباط بیشتری نسبت به شرکت‌های دارای ثبت سفارش آنلاین باشند و در حقیقت هم چنین چیزی درست است اما صرف این ارتباط و زمان بیشتر برای کسانی که می‌خواهند محتوای اختصاصی داشته باشند منطقی است؛ بنابراین این شرکت‌های مستقل مناسب‌ترین گزینه داشتن محتوای اختصاصی هستند؛ چرا که مشتری در ارتباط دائم با شرکت تولید محتوا می‌تواند خواسته‌های خود را تغییر دهد، نویسنده یا شرکت را با فضای کسب و کار خود آشنا کند و در ارتباط رودرو و نزدیک محتوای اختصاصی خود را به دست بیاورد. توصیه می‌کنم اگر تولید محتوای شما حساسیت زیادی دارد از این نوع شرکت تولید محتوا استفاده کنید. 

در مقابل ثبت سفارش آنلاین شرکت‌ها و آژانس‌های دیگر برای کسانی که می‌خواهند به سرعت محتوای خود را تحویل بگیرند یا حساسیت چندانی در خاص بودن آن ندارند گزینه مناسبی است. همچنین اگر زمان کافی برای ارتباط مستقیم ندارید این گزینه برای شما مناسب‌ترین است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]