اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970610314299021

یو ایکس رایتر یا نویسنده تجربه کاربری چه وظایفی دارد؟

وظایف یک یو ایکس رایتر چیست و یو ایکس رایتینگ چگونه انجام می‌شود؟

کد: 13970610314299021

https://goo.gl/LsCDK9

، تهران , (اخبار رسمی): یو ایکس رایتر یا نویسنده تجربه کاربری، در دنیای دیجیتال کنونی می‌تواند، نقش مهمی در فروش داشته باشد، به این معنی که امروزه، با تجربه کاربری مناسب می‌توان، رغبت مخاطب را به خرید محصول یا استفاده از خدمات بیش از پیش تحریک کرد.

وظایف یک یو ایکس رایتر چیست و یو ایکس رایتینگ چگونه انجام می‌شود؟
وظایف یک یو ایکس رایتر چیست و یو ایکس رایتینگ چگونه انجام می‌شود؟

در دنیای دیجیتال، گاهی فقط یک عبارت یا یک جمله کوتاه می‌تواند، یک دوره فروش موفق را رقم بزند

در شرایط امروز که بازار تبلیغات از محتوای خلاقانه و هیجان‌انگیز اشباع شده است، رقابت‌های تنگاتنگی میان برندها برای جلب توجه بیشتر مخاطب، ایجاد می‌شود.

در دنیای دیجیتال، گاهی فقط یک عبارت یا یک جمله کوتاه می‌تواند، یک دوره فروش موفق را رقم بزند.

نویسنده تجربه کاربری، برای جلب توجه مخاطب، باید از مهارت‌های ویژه‌ای استفاده کند که کمتر نویسنده‌ای از آن‌ها برخوردار است، این مهارت‌ها آموزش داده نمی‌شوند و یو-ایکس رایتر باید این مهارت‌ها را با استفاده از مطالعه، خودآموزی و تجربه به دست بیاورد. نویسنده‌ای می‌تواند در این فرایند موفق عمل کند که بخت با او یار باشد و بتواند مهارت‌هایی را که از خودآموزی فراگرفته است در یک محصول پیاده‌سازی کند و برای خود تجربه به دست بیاورد.

این نوع از نویسندگی برخلاف سایر انواع نویسندگی مانند تولید محتوا و کپی‌رایتینگ، محدودیت‌های زیادی دارد که ممکن است در ابتدای راه کلافه‌کننده باشد اما در ادامه و مشاهده نتیجه این فرایند عادی و حتی لذت‌بخش خواهد بود.

بزرگترین محدودیت یک یو ایکس رایتر تعداد کلمات و تعداد کاراکترهایی است که می‌تواند برای نوشتن استفاده کند، همچنین گنجاندن لحن و صدای برند در نوشته‌ها، سادگی و روانی نوشته، عمومیت داشتن کلمات استفاده شده و تناسب متن با خواننده و مخاطب از چالش‌های دیگری است که یک نویسنده تجربه کاربری با آن‌ها روبه‌رو می‌شود.

همانگونه که زیاد نوشتن و حتی بی‌نهایت نوشتن برای بسیاری از نویسندگان یک حسن و مهارت به شمار می‌آید، کم نوشتن و گزیده نوشتن برای یک نویسنده UX ضروری‌ترین مهارت است. ضمن آن که نویسنده تجربه کاربری باید دایره واژگانی گسترده‌ای داشته باشد و بتواند با انتخاب واژه‌های مناسب، معنای مورد نظر را منتقل کند، بی آن که مخاطب را برای فهم معنا به دشواری بیافکند.

نویسنده UX به دلیل محدودیت‌های پیش‌روی‌اش ممکن است مدت‌ها بر سر معادل‌گذاری مناسب برای واژه OK در یک اپلیکیشن زمان صرف کند و تا بتواند در این معادل‌گذاری، هم جانب سلیقه مخاطب، هم جانب هویت برند و هم جانب محدودیت‌ها را رعایت کند. به همین دلیل گاه نوشتن تجربه کاربری ممکن است طاقت‌فرسا باشد. از سوی دیگر ممکن است نویسنده در انتخاب میان دو واژه یا عبارت و جمله دچار تردید شود که خوشبختانه با آزمایش کردن روی کاربران و دستگاه‌های مختلف می‌تواند نتیجه انتخاب هر کدام از واژه‌ها یا جمله‌ها را مشاهده کند و بهترین انتخاب را داشته باشد.

یو ایکس رایتر به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

 می‌توان مهارت‌های یک یو-ایکس رایتر را این‌گونه برشمرد:

دایره واژگانی گسترده

آشنایی با دانش UX

سرعت عمل 

تسلط داشتن به لحن و هویت برند 

تسلط داشتن به گزیده‌نویسی

دقت در ایجاد انسجام

آشنایی کامل با پرسونای مخاطب

تسلط داشتن به معادل‌گذاری‌های خلاقانه

یو ایکس رایتینگ چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام یو ایکس رایتینگ، طراح تجربه کاربری پس از پایان طراحی یا حین انجام آن با یو-ایکس رایتر در ارتباط خواهد بود و برای هر قسمتی از محصول با هماهنگی و نظر یکدیگر متنی نوشته می‌شود،

نکته مهم در انجام این کار، این است که تمام نوشته‌ها و متن‌ها باید با لحنی یک‌سان نوشته شوند تا انسجام هویت برند از طریق حفظ شود. گاه ممکن است به دلیل بی‌دقتی و انجام ندادن بررسی نهایی، یک نوشته یک‌سان در دو جای متفاوت به دو صورت نوشته شود، برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است حین نوشتن و جای‌گذاری‌ها، متن‌های پیشین نیز بررسی شود و پس از اتمام کار، تمام نوشته‌ها بازبینی و در صورت نیاز اصلاح شود. محدودیت کاراکتر‌های هر بخش را طراح تجربه کاربری تعیین ‌می‌کند. از سوی دیگر، طراح و نویسنده با توجه به درک و شناختی که از مخاطب برند دارند، صمیمت یا جدی بودن صدا و لحن را تعیین ‌می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]