اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980222367579021

تولید محتوای متنی پیامک تبلیغاتی؛ بررسی انواع محتوای متنی

کد: 13980222367579021

http://bit.ly/2YBlIgA

، تهران , (اخبار رسمی): فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی بی‌هدف و در کل بیهوده، هم هزینه‌ها را به باد می‌دهد و هم مخاطب را از یک برند منزجر می‌کند. بهتر است یک تقویم برای ارسال پیامک آماده کرد، تخفیف‌ها، رویدادها و هر چیزی که می‌تواند بهانه‌ای برای فرستادن پیام باشد بررسی و هدف را لابه‌لای این بهانه‌ها گنجاند.

تولید محتوای متنی پیامک تبلیغاتی؛ بررسی انواع محتوای متنی
تولید محتوای متنی پیامک تبلیغاتی؛ بررسی انواع محتوای متنی

برای پی بردن به نحوه نوشتن یک پیامک تبلیغاتی باید دانست که کدام ویژگی‌ پیامک‌ فرصت است و کدام محدودیت

تولید محتوای متنی به دلیل تازگی و گستردگی زیاد، برای بسیاری از کسب و کارها چالش بزرگی است. از این رو در ادامه به بررسی انواع محتوای متنی و نحوه تولید آن‌ها پرداخته‌ شده است.

پیامک این روزها به یکی از آزاردهنده‌ترین انواع تبلیغات تبدیل شده است، بسیاری از افراد تمایلی به باز کردن صندوق پیام‌های گوشی خود ندارند زیرا انبوهی از پیامک‌های بازنشده تبلیغاتی آنجاست و افراد اصلا تمایلی به دیدن آنها ندارند.

با وجود پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ و تلگرام و … شاید دیگر کمتر کسی به صورت روزانه از پیامک استفاده کند. از طرفی پیام‌های تبلیغاتی بی‌‌هدف و پشت سر هم، میل و رغبت به استفاده از پیامک را کم کرده‌اند.

با این حال ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه هنوز هم شیوه پرطرفداری از تبلیغات است و روزانه به تعداد کسب‌وکارهایی که از پنل‌های پیامکی استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود. این امر باعث شده تولید محتوای متنی پیامک‌ها یکی از چالش‌های همیشگی باشد.

ویژگی‌های تولید محتوای متنی برای پیامک تبلیغاتی

نوشتن یک پیامک تبلیغاتی ویژگی‌های زیادی دارد و البته این ویژگی‌ها در بیشتر موارد همراه با محدودیت است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مشخص کردن هدف از ارسال پیامک، جمله یا عبارت آغازین، تعداد کاراکترها، ایجاد اهمیت و ضرورت موضوع، استفاده از نام کاربر برای خطاب (شخصی‌سازی) و گذاشتن CTA یا لینک‌ها اشاره کرد.

هر یک از این ویژگی‌ها بسته به این که از چه منظری به آن نگاه شود، ممکن است یک محدودیت یا فرصت برای نوشتن یک متن تاثیرگذار باشد.

چگونگی تولید محتوای متنی برای پیامک تبلیغاتی

چالش اصلی تولید محتوای متنی یعنی چگونه نوشتن. برای این که متوجه چگونگی نوشتن یک پیامک تبلیغاتی شد، باید مشخص شود که کدام ویژگی‌های پیامک‌ فرصت است و کدام یک محدودیت.

مشخص کردن هدف از ارسال پیامک و یافتن بهانه مناسب

فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی بی‌هدف، بی‌مناسبت و در کل بیهوده، هم هزینه‌ را به باد می‌دهد و هم مخاطب را از برند منزجر می‌کند. پیش از هر چیز بهتر است یک تقویم برای ارسال پیامک آماده کرد، مناسبت‌ها، تخفیف‌ها، رویدادها و خلاصه هر چیزی که می‌تواند بهانه‌ای برای فرستادن پیام باشد را بررسی و هدف را لابه‌لای این بهانه‌ها گنجاند. مثلا ثبت‌نام مشتری تازه می‌تواند بهانه خوبی برای فرستادن پیامک‌های تخفیف و … باشد. همچنین تبریک روز تولد مخاطب می‌تواند بهانه‌ای برای یادآوری درباره محصولات تازه یا ویژگی‌های جدید محصولات باشد.

جمله یا عبارت آغازین

دنیای تبلیغات هر روز محدودتر می‌شود، زیرا مخاطبان زمان ندارند، آن‌ها که زودتر آمده‌اند، مخاطب را کلافه کرده‌اند، شبکه‌های اجتماعی کاربران را در خود غرق کرده‌اند! بنابراین باید گفت که فرصت کمی وجود دارد. در این فرصت کوتاه باید مخاطب را درگیر کرد. فرصت یک کسب و کار تنها به اندازه زمانی است که نوتیفیکشین پیام روی گوشی کاربر ظاهر می‌شود و او در حالت preview پیام را می‌بیند، بنابراین جمله آغازین باید چنان جذاب باشد که او پیام را باز کند.

این لحظه مثل گیر کردن قلاب به دهان ماهی است! آیا طعمه آنقدر جذاب و وسوسه‌انگیز است که مخاطب را اسیر خود کند؟

تعداد کاراکترها

متن‌ها به سمت خلاصه‌تر شدن پیش می‌روند؛ چرا که مخاطب امروزی فرصتی برای خواندن متن‌های طولانی ندارد. او حتی ویدئوهای طولانی و پادکست‌های بلند را هم تحمل نمی‌کند، چه برسد به خواندن یک متن طولانی. علاوه بر این اپراتورهای پیامکی هم فقط تعداد ۷۰ کاراکتر فارسی و ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین در تولید محتوای متنی پیامک، باید تمام توان‌ را به کار گرفت تا هر چه خلاصه‌تر و گزیده‌تر نوشت.

بهتر است روی هدف متمرکز شد، حروف اضافی و علائم را حذف کرد. ساده و بی‌پیرایه نوشت. حرف‌های پیچیده و طولانی را در جاهای دیگر مثل وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان نوشت. پیامک تبلیغاتی به خودی خود برای مخاطبان منزجر کننده است. بنابراین نباید با اشتباهات ریز و درشت آن‌ها را دلزده‌تر کرد.

ایجاد اهمیت و ضرورت موضوع

این ویژگی با هدف پیامک در ارتباط مستقیم است. در واقع یکی از چیزهایی که باعث می‌شود پیامک بی‌هدف به نظر برسد این است که اهمیت و ضرورت موضوع را برای مخاطب مشخص نکرد. مخاطب را در محدودیت زمانی نگذارید زیرا او پس بستن پیام دیگر به خاطر نمی‌آورد که داخل پیام چه چیزی نوشته شده است.

بنابراین باید برای مخاطب ضرورت ایجاد کرد؛ مثلا اگر در آغاز فصل زمستان قصد ارسال پیامک دارید، باید به محصولات زمستانی مورد نیاز اشاره کرد.

استفاده از نام کاربر برای خطاب (شخصی‌سازی)

همیشه استفاده از اسم افراد در پیامک بهتر از دوست عزیز و دوست گرامی و … است. چه در ایمیل و خبرنامه و چه در پیامک، این گونه شخصی‌سازی کردن پیام یعنی احترام به مخاطب. بنابراین پیامک‌ها را شخصی‌سازی کنید.

گذاشتن CTA یا لینک‌ها

 بحث درباره گذاشتن دکمه فراخوان پای ثابت آموزش‌های تولید محتوای متنی شده است!

این نشان از اهمیت این موضوع دارد. گذاشتن دکمه فراخوان یا یک لینک، پیام را سمت و سو می‌دهد. دادن یک پیام هر چه قدر هم هیجان انگیز باشد اما اگر در آن هیچ ارتباط یا راهی که هدف را ادامه دهد، نباشد بنابراین بی‌هدف است!

حتما در انتهای پیامک‌ها دکمه فراخوان یا لینک یا حتی شماره تلفن وجود داشته باشد تا مخاطب بتواند ارتباط برقرار کند.

پس، پیامک مانند تیری می‌ماند که از کمان رها می‌شود! این تیر قابل بازگشت و اصلاح نیست! پس پیش از رها کردن آن حتما باید بررسی کرد که همه چیز درست و سر جای خود گذاشته شده است.

  • باید لینک‌ها را بررسی کرد که حتما ریسپانسیو باشند و در گوشی موبایل به درستی نمایش داده شوند.
  • اگر لینک‌ها کوتاه شده‌اند حتما باید از کار کردن آنها مطمئن شد.
  • غلط‌های املایی، اشتباهات تایپی و افتادگی‌ها باید به دقت و موشکافانه بررسی شوند. برای نوشتن شکل درست کلمات بهتر است آنها را در گوگل بررسی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]