اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980719411909021

مدیر محتوا کیست و چه وظایفی برای این شغل تعریف شده است؟

کد: 13980719411909021

http://bit.ly/2OMMYXw

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر محتوا کسی است که بر محتوای تولید شده در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها نظارت دارد. همچنین او مسئول تولید، ویرایش، انتشار محتوا است. علاوه بر این وظیفه به‌روزرسانی و بهینه‌سازی محتواهای قبلی که در سطح کیفی مطلوبی نیستند، وظیفه کسی است که عهده‌دار این شغل است.

مدیر محتوا کیست و چه وظایفی برای این شغل تعریف شده است؟
مدیر محتوا کیست و چه وظایفی برای این شغل تعریف شده است؟

چند نوع مدیر محتوا داریم؟

مدیران محتوا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دسته‌ای که به صرفا روی محتوا تمرکز می‌کنند.
  • دسته‌ای که بیشتر روی سایت و مدیریت آن تاکید دارند.

جدای از این، مسئولیت اصلی مدیرمحتوا این است که اطلاعات سایت را تازه، آموزنده و جذاب نگه دارد. استراتژی مدیران محتوا نوشتن و مدیریت محتوا برای دستیابی به اهداف تجاری و صدای سازمان است. شغل مدیریت محتوا نیاز به خلاقیت، مهارت‌های رهبری و البته توانایی نوشتن، تولید و انتشار محتوای خوب دارد.

مدیر محتوا چه کار می‌کند؟

شغل مدیر محتوا شامل موارد زیر است:

  • پژوهش
  • یافتن منابع
  • نوشتن
  • ویرایش محتوا

مدیر محتوا معمولا با نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS) کار می‌کنند. این نرم‌افزارها به مدیران محتوا این امکان را می‌دهد که به تمام محتوای پیشین و فعلی دسترسی داشته باشند و بتوانند تغییرات لازم را اعمال کنند.

محتوای متنی یا ویدئویی و صوتی در الگوی (template) مشخصی برای بارگذاری روی اینترنت جایگذاری می‌شوند، بنابراین نیازی نیست مدیر محتوا دانش طراحی داشته باشد. مدیر تولید محتوا می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار مدیریت محتوا یا CMS، خبرنامه‌های الکترونیکی و تبلیغاتی را تهیه و  برای مشترکان و مخاطبان ارسال کند.

برای تولید محتوا، بسته به حجم محتوا ممکن است مدیرمحتوا خودش محتوای سایت یا بلاگ را بنویسد یا به‌روزرسانی کند.

در حالتی دیگر ممکن است یک تیم از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا او را همراهی کنند و او این تیم را برای تولید محتوای مناسب هدایت و رهبری کند. این در شرایطی است که حجم محتوای مورد نیاز یک کسب و کار زیاد است و مدیر محتوا به تنهایی نمی‌تواند این وظایف را انجام دهد.

اگر تولیدکنندگان محتوا بسیار حرفه‌ای باشند، می‌توانند از محتوای خود را ویرایش و اصلاح کنند و به ویرایش مدیر محتوا وابسته نباشند.

مدیریت بخش نظرات سایت

گاهی وظیفه مدیر محتوا این است که بتواند بخش نظرات مقالات را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که نظرات مخاطبان قوانین را نقض نمی‌کنند یا نامناسب نیستند.

مدیرمحتوا باید به پرسش‌های مخاطبان در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ بدهد.

اگر بخش بحث و گفتگوی مخاطبان بیش از حد زیاد باشد و مدیر محتوا فرصت کافی برای رسیدگی به آن نداشته باشد باید یک کارشناس برای این کار استخدام شود تا به طور خاص عهده‌دار این وظیفه باشد.

دیگر وظایف مدیران محتوا

از دیگر وظایف مدیرمحتوا می‌توان به شناسایی فرصت‌های محتوایی جدید، بررسی راه‌هایی تازه برای انتشار و توزیع محتوای سایت به خارج از آن، نظارت بر ترافیک سایت، پاسخ به بازخوردهایی که از وب‌سایت دریافت می‌شود، اجرای تغییرات لازم در چیدمان و محتوای سایت بر اساس تجزیه و تحلیل‌های به دست آمده. برای وظیفه آخر همکاری مشترک و ارتباط داشتن مدیر محتوا و تیم فنی ضروری است.

مدیر محتوا باید کجا و با چه کسانی کار کند؟

عمده فعالیت مدیرمحتوا مانند سایر مشاغل مشابه در دفتر شرکت انجام می‌شود. مدیر محتوا باید در کنار متخصص سئو، طراحان وب، طراح گرافیک، کارشناسان و متخصصان بازاریابی، تولیدکنندگان محتوا، مدیر یا کارشناس شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند.

به مدیر محتوا، مدیر تولید محتوا هم گفته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای واژه‌بان

ما گروهی هستیم که برای ارائه و تولید محتوای ارزشمند و انحصاری گرد هم‌آمده‌ایم. محتوا و تولید آن نیاز به دانش تخصصی دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولیدمحتوای استاندارد آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. واژه‌بان فقط به تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ چرا که تمرکز باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را بر تولید محتوای نوشتاری و متنی قرار داده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]