اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970409302738496

کشتی یونانی، عروس ناخوانده جزیره کیش

کد: 13970409302738496

https://goo.gl/d2DNgh

، (اخبار رسمی): مسافران تور کیش حتما شاهد کشتی یونانی به گل نشسته در این جزیره بوده‌اند. داستان‌های زیادی در مورد این کشتی روایت شده، همچنین می‌توان تصاویر خاصی را از آن به ثبت رسانید.

کشتی یونانی، عروس ناخوانده جزیره کیش
کشتی یونانی جزیره کیش

بومیان کیش می‌گویند که یونانی‌ها پس از ترکِ کشتی آن را آتش زده و شاهد سوختن آن بوده‌اند

جزیره زیبای کیش همواره یکی از مقاصد پرطرفدار در بین ایرانیان و خصوصا اهالی پایتخت است و با داشتن جاذبه‌هایی خاص، می‌تواند سفری خوش را برای مهمانانش رقم بزند. این جزیره مرجانی به نگین خلیج فارس شهرت دارد و فرصت‌های مناسبی را برای مهمانان خود برای تفریح و خوش‌گذرانی رقم می‌زند. سواحل تماشایی تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های کیش هستند و تفریحات آبی از جمله فعالیت‌های هیجان‌انگیز آن به شمار می‌روند.

از آن جهت که صنعت گردشگری در این جزیره رونق پیدا کرده است برای رفاه حال مسافران امکانات رفاهی زیادی را تدارک دیده‌اند. اما با وجود همه تفریحات و جاذبه‌های بی‌شمار یک جاذبه شناخته شده در جزیره مستقر شده است که تمام توجهات را به سوی خود جلب می‌کند. درست حدس زدید ما می خواهیم در این مقاله در رابطه با کشتی یونانی این عروس زیبای یونانی برای شما مسافران سخن بگوییم.

شاید بارها و بارها تصویر این کشتی را دیده و یا تعریفش را از کسانی که با تور کیش سفر کرده‌اند شنیده باشید؛ اما آیا می‌دانید که این کشتی چگونه سر از اینجا در آورده و چرا در این مکان به گل نشسته است؟ مگر می‌شود این جاذبه شاخص هیچ قصه و داستانی نداشته باشد؟ اکنون می‌خواهیم شما مسافران را با اسرار این کشتی عظیم‌الجثه آشنا کنیم.

تمام آنچه که در رابطه با کشتی یونانی می‌دانیم این است که در گذشته‌های دور و حدود سال ۴۵ هجری شمسی، یک کشتی یونانی در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و برای همیشه مهمان خلیج‌همیشه فارس شد. این کشتی غول پیکر یک کشتی نفت‌کش بود که زمانی که به گل نشست با وجود تمام تلاشی که خدمه کشتی و مردم بومی جزیره کیش برای بیرون کشیدن آن کردند موفق به بیرون کشیدن کشتی از میان گل و لای ساحل نشدند و خدمه مجبور به ترک و در نهایت به آتش کشیدن کشتی شدند.

بومیان جزیره می‌گویند که یونانی ها پس از ترکِ کشتی آن را آتش زده و شاهد سوختن آن بوده‌اند. این روایت می‌تواند درست باشد چرا که امروزه هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی به چشم نمی‌خورد. امروزه این لاشه به جا مانده از تاریخ، در میان بومی‌ها به عروس یونانی شهرت یافته و به یکی از دیدنی‌های جزیره کیش تبدیل شده است. با وجود آن که کشتی یونانی در سکوتی عمیق فرورفته اما گذشته آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

چرا این کشتی به گل نشست؟

در مورد علت به گل نشستن کشتی هیچ دلیل قاطعانه‌ای بیان نشده است اما روایت‌ها و داستان‌هایی در مورد آن بر سر زبان‌ها است که به آن‌ها اشاره می‌شود:

برخی بر این باورند که به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش، کشتی نتوانسته راه را پیدا کند و به گل نشسته است.

به گفته بومیان جزیره، کاپیتان های مست، کشتی را هدایت می‌کردند و به همین علت از مسیر اصلی خود خارج شدند. کشتی به جای توقف در یکی از بنادر نزدیک کیش به این محل آمده و در گل‌ولای نزدیک ساحل از حرکت ایستاده است.

در این میان یک داستان عاشقانه هم از بومیان جزیره شنیده می‌شود؛ آن‌ها می‌گویند که عشق ناخدای کشتی به دختری به نام مریم باعث شد تا کاری کند که کشتی در این منطقه ماندگار شود. مردم پیرزنی ساکت و تنها در جزیره را به عنوان همان مریم قصه معرفی می‌کنند و این داستان عاشقانه را به او نسبت می‌دهند. داستان‌های زیبای زیادی در رابطه با عروس یونانی وجود دارد که همه این‌ها از زبان بومیان شنیدن دارد؛ می‌توانید در مدتی که با تور کیش از تهران در این جزیره اقامت دارید داستان‌های کشتی را از زبان بومیان بشنوید.

تماشای غروب آفتاب

مهم نیست که در طول روز کدام یک از دیدنی‌ها و تفریحات کیش را انتخاب می‌کنید؛ اما حتما برای لحظات پایانی روز زمانی را به بازدید از کشتی یونانی و تماشای غروب آفتاب در کنار آن اختصاص دهید. در اینجا منظره‌ای حیرت‌انگیز از غروب پیش روی‌تان قرار می‌گیرد که تا آخر عمر آن را فراموش نمی‌کنید. به دلیل آهن موجود در کشتی، ماسه‌های اطراف آن نیز به رنگ قرمز در آمدند و همین امر بر زیبایی منظره غروب می‌افزاید که بی‌شک هیچ یک از مسافران تور کیش تماشای این چشم‌انداز تماشایی را از دست نخواهند داد.

عکاسی از کشتی یونانی

منظره افق تماشایی که کشتی یونانی را در آغوش خود کشیده است، سوژه مناسبی برای ثبت خاطرات‌تان از سفر چند روزه با تور کیش خواهد بود. فرقی نمی‌کند که یک عکاس حرفه‌ای باشید یا تنها با گوشی موبایل خود عکاسی کنید، در هر صورت با کمی ذوق و خلاقیت می‌توانید تصاویر خاصی را از کشتی یونانی به ثبت برسانید و یادگاری ویژه‌ای را با خود به خانه ببرید. کمی در ساحل قدم بزنید و زوایای مختلف را برای عکاسی امتحان کنید تا بهترین اثر نصیبتان شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی