اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970416303778496

این مکان‌ها را در برنامه سفر خود به مشهد بگنجانید!

کد: 13970416303778496

https://goo.gl/3ttjAx

، (اخبار رسمی): شهر مشهد مکان‌های دیدنی در اطراف و داخل خود دارد که گردشگران تور مشهد باید از آن‌ها دیدن کنند.

این مکان ها را در برنامه سفر خود به مشهد بگنجانید!
طرقبه مشهد

پارک جنگلی شاندیز در نزدیکی رودخانه شاندیز قرار دارد و یکی از بهترین تفرجگاه ها در میان مسافران تور مشهد شناخته می شود.

هر شهر یک سری مکان‌های دیدنی در داخل و اطراف خود دارد که البته شهر مشهد هم از این قاعده مستثنی نیست. نقاط بکر و خوش آب‌وهوای اطراف این شهر زیارتی خاطراتی خوش و لذت‌بخش را برای مسافران تور مشهد به ثبت می‌رساند.

تقریبا تمامی گردشگران به این شهر مقدس سفر می‌کنند، تا به حال جاهایی مانند: شاندیز، طرقبه، پارک ملت، کوهسنگی، پارک‌های آبی، پارک علمی، آرامگاه فردوسی و از این قبیل اماکن بازدید کنند. حرم مطهر که قطب گردشگری مشهد مقدس به شمار می‌رود نیز مورد استقبال تمامی زائران و گردشگران قرار می‌گیرد. در این مقاله بکرترین و خوش آب‌وهواترین منطقه مشهد معرفی می‌شود.

طرقبه

شهر طرقبه، از جمله آبادی‌های بزرگ طوس قدیم بوده که در میان دره‌های سرسبز رشته‌کوه بینالود واقع گردیده است. این شهر دارای مراکز متعدد توریستی و گردشگری است و در کنار شاندیز از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار می‌رود. این مکان در امتداد دره بسیار با صفایی واقع شده و از نظر زمین‌شناسی از بخش‌های دشت، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع است که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است.

جاهای دیدنی طرقبه و شاندیز

این بخش از شهر مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین وجود منابع آبی و چشمه‌های زیبا همیشه سرسبز بوده و باغ‌های بی‌شماری در این مکان وجود دارند که سرسبزی طرقبه را دو چندان کرده است. یک پارک جنگلی با نام شاندیز در نزدیکی رودخانه شاندیز قرار دارد و یکی از بهترین تفرجگاه‌ها در میان مسافران شناخته می‌شود. روستای زشک هم از روستا‌های قدیمی این منطقه که در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح زمین واقع شده است و آب‌وهوای مطبوعی دارد، که یکی از مناطق مناسب برای کوهنوردی محسوب می‌شود. بند گلستان یکی از بندهای تاریخی است که در جاده‌ طرقبه قرار دارد. این بند در زمان تیموریان و بر روی رود گلستان ایجاد شده است. در فصل بارش و به علت بالا آمدن آب در این بند منظره‌ بسیار زیبایی ایجاد می‌شود.

غار زری نیز در جاده‌ی طرقبه قرار دارد این غار دارای پیچ و خم بسیاری است. روستای کنگ که به دلیل شباهت زیادی که به روستای ماسوله در شمال ایران دارد، به نام ماسوله خراسان نیز شناخته می‌شود و از جمله مکان‌های دیدنی این منطقه است که به دلیل بافت تاریخی و معماری پلکانی که دارد از پر بازدیدترین جاذبه‌های موجود در این بخش به شمار می‌رود. قدمت این روستا و وجود گورستان قدیمی، مسجد، تکیه و رباط شاه عباسی، جلوه این روستا را در نظر گردشگران تور مشهد زیباتر می‌کند. روستای کنگ در کنار تمامی جاذبه‌های فراوان، دارای درختان میوه و داروهای گیاهی است. مهمترین درخت میوه در این روستا درخت گیلاس و آلبالو است و همچنین در ارتفاعات این منطقه گیاهان دارویی یافت می‌شود.

دره‌های زیبای طرقبه

دره مایان شامل روستاهای ازغد، مایان علیا، مایان سفلی و حصار که اراضی کشاورزی و باغات آن از آب رودخانه مایان آبیاری می‌شود. دره دهبار شامل روستاهای دهبار و کلاته آهن بوده و زمین‌های آن را رودخانه دهبار سیراب می‌کند.

صنایع دستی طرقبه

صنایع دستی زیادی در طرقبه یافت می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها سبدبافی است. این صنعت به دلیل توریستی بودن منطقه طرقبه رونق بیشتری پیدا کرده و به نوعی در امرار و معاش و اقتصاد خانواده‌های ساکن این بخش از شهر مقدس مشهد کمک شایانی می‌کند. صنایع ظریف حصیر بافی، در میان گردشگران که به این منطقه از مشهد سفر می‌کنند جایگاه ویژه‌ای دارد و حتما این محصولات را به عنوان سوغات طرقبه خریداری می‌کنند.

غذاهای محلی طرقبه

از مهمترین و مشهورترین غذاهای این منطقه در میان مسافران تور مشهد، شیشلیک است. شیشلیک در طرقبه و شاندیز طعم منحصر به فردی دارد که هیچ یک از مسافران لذت امتحان این غذای خوشمزه را از دست نخواهند داد. از دیگر غذاهای معروف این منطقه می‌توان به دیزی، فسنجان و قورمه اشاره داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی