اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970426305458496

۳ دانستنی مهم برای سفر به جزیره کیش!

کد: 13970426305458496

https://goo.gl/d45ECY

، (اخبار رسمی): برای گردشگران تور کیش جالب است که در مورد آب‌وهوا، تنوع جانوری و جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش از جمله روستای باغو، شهر حریره و کشتی یونانی بدانند.

۳ دانستنی مهم برای سفر به جزیره کیش!
شهر تاریخی حریره

جزیره کیش این نگین زیبا، جزیره‌ای کوچک در میان آب‌های خروشان خلیج همیشگی فارس است که جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده که قدمت برخی از آن‌ها به سده‌های قبل باز می‌گردد

جزیره کیش این نگین زیبا، جزیره‌ای کوچک در میان آب‌های خروشان خلیج‌همیشگی فارس است که جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده که قدمت برخی از آن‌ها به سده‌های قبل باز می‌شود. از همین‌رو مسافرانی که اهل تاریخ و تمدن و صد البته سیاحت هستند تور کیش را برای رسیدن به این جزیره مرجانی انتخاب می‌کنند.

جزیره کیش در استان هرمزگان است و از توابع شهرستان لنگه برشمرده می‌شود. زمانی که با تور کیش پا به این جزیره افسانه‌ای می‌گذارید تصور هر زیبایی را داشته باشید؛ ماسه‌های طلایی و چشم‌نواز که با قدم گذاشتن بر روی آن‌ها و لمس بادهای ملایم که از راه‌های درازی به ساحل رسیده‌اند، آرامشی غیر قابل وصف را رقم خواهد زد. سرسبزی طراوت و گونه‌های جانوری خاصی که در این منطقه وجود دارد این مکان را به بهشتی برای دوست‌داران طبیعت که تور کیش را همراهی می‌کنند تبدیل کرده است.

آب و هوای جزیره کیش

جزیره کیش در منطقه‌ای قاره‌ای قرار دارد و تابستان‌های گرم و مرطوب کل جزیره را در آغوش می‌گیرد. کیش یک مقصد مناسب برای سفرهای زمستانی است؛ اگر با گرمای هوا و شرجی بودن آن کنار نمی‌آیید با تور کیش زمستانه به این جزیره سفر کنید و در آب و هوای مطلوب با وزش نسیم ملایم مشغول سیاحت و خوشگذرانی باشید.

تنوع جانوری جزیره کیش

همانگونه که اشاره شد، این جزیره گونه‌های جانوری زیادی را در خود جای داده است که شمار آن‌ها به ۱۱۷ گونه پرنده می‌رسد که البته ناگفته نماند که برخی از آن‌ها در جهان بسیار نادر و کمیاب هستند. از جمله این پرندگان که ساکن جزیره کیش هستند می‌توان به گیلان شاه، حواصیل سبز، باکلان، و انواع پرندگان شکاری نظیر عقاب ماهی‌گیر، بالابان، دلیچه کوچک و بحری اشاره داشت. هر کدام از این پرندگان زیبایی و سبک زندگی منحصر به فردی دارند و می‌توان گفت یکی از عوامل جذب گردشگر به این جزیره زیبا هستند.

جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

شهر تاریخی حریره

پس از اینکه زلزله بند تاریخی سیراف را در بر گرفت، تلاش‌های زیادی برای عمران و بازسازی این منطقه صورت پذیرفت. باستان شناسان زیادی از داخل و خارج از کشور برای کاوش و بررسی روانه جزیره کیش شدند و در نهایت پیدایش شهر تاریخی حریره، خانه اعیانی، حمام و مجموعه حریره ماه عسل این تلاش‌ها بود. امروزه این آثار باستانی سر از خاک بیرون آورده، مقصد مناسبی برای شناخت هر چه بهتر قدمت کیش و گشت‌وگذار در دل تاریخ است. در سفر چند روزه تان با تور کیش حتما از جاذبه های تاریخی کیش دیدن کنید.

کشتی یونانی

نام کشتی یونانی برای همگان آشنا است حتی کسانی  که با تور کیش به این جزیره سفر نکرده‌اند هم نام پر آوازه این کشتی غول پیکر را شنیده‌اند.

کشتی یونانی نمادی از جزیره کیش است و شاید دانستن اطلاعاتی راجع به این کشتی به گل نشسته برای مسافرانی که قرار است تور کیش را همراهی کنند خالی از لطف نباشد. در گذشته های دور و در یک شب مه آلود، یک کشتی عظیم الجثه در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. علت های مختلفی برای به گل نشستن این کشتی بیان شد؛ برخی می‌گویند که هوا مه آلود بود و ناخدا نمی‌توانست راه را پیدا کند در نتیجه کشتی را به سمت ساحل هدایت کرد و این امر موجب به گل نشستن این کشتی یونانی شد. برخی از مردم بومی حرف‌هایی از یک داستان عاشقانه بیان می‌کنند و می‌گویند که ناخدای کشتی عاشق دختری به نام مریم بود و چون فراغ برای ناخدا سخت بود کشتی را به گل نشاند تا در جزیره ماندگار شود.

این کشتی به هر علتی که بود به گل نشست و همه تلاش‌ها برای بیرون کشیدن آن از بین گل و لای بی‌فایده بود؛ در نتیجه خدمه تصمیم به ترک کشتی گرفتند و اینگونه بود که این عروسی یونانی در میان آب‌های خلیج فارس ماندگار شد. امروزه به جز اسکلت چیزی از کشتی یونانی باقی نمانده است و هر لحظه امکان غرق شدن آن وجود دارد؛ پس برای ثبت لحظات زیبا و ماندگار زمانی که تور کیش را همراهی می‌کنید بازدید از این عروس یونانی خفته در خلیج فارس را فراموش نکنید.

روستای باغو

جزیره کیش قدمت طولانی مدتی دارد و با وجود اینکه روز به روز در حال پیشرفت است، طبیعی است که تعدادی روستا در این جزیره وجود داشته باشد. روستای باغو از قدیمی‌ترین روستاهای جزیره کیش است که جز چند خانواده که مشغول دامداری هستند، کسی در آن جا سکونت ندارد. این منطقه از آن جهت به یکی از قطب‌های گردشگری بدل شده است که از خاک حاصل‌خیز برخوردار بوده و درختان قدیمی و کهنسالی مانند درخت انجیر معابد در این منطقه رشد کرده‌اند. این مکان از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کیش است که فرصت مناسبی را برای عکاسی و ثبت لحظات به یاد ماندنی برای مسافران تور کیش از تهران فراهم می‌آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی