اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970428305838496

با مهم‌ترین گنجینه‌های شهر مشهد آشنا شوید

کد: 13970428305838496

https://goo.gl/t7Kc1a

، (اخبار رسمی): گنجینه‌های زیادی از جمله گنجینه صدف و موجودات دریایی و گنجینه تمبر و اسکناس در مشهد وجود دارد که برای گردشگران تور مشهد جالب توجه خواهد بود.

۴ گنجینه ارزشمند شهر مشهد کدام اند؟
با مهم‌ترین گنجینه‌های شهر مشهد آشنا شوید

موزه مرکزی یکی از مهم‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین جاذبه‌هایی که در آستان قدس رضوی قرار دارد است

یکی از مهمترین و در عین حال قدیمیترین جاذبه‌هایی که در آستان قدسرضوی قرار دارد موزه مرکزی است. موزه مرکزی در صحن کوثر قرار دارد و زائران میتوانند پس از زیارت حرم امام رضا (ع) به صحن کوثر رفته و از موزه مرکزی بازدید کنند. ساختمان چهار طبقه موزه مرکزی بخش های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها میتوان به موزه تاریخ حرم و گنجینه‌های مختلف مانند گنجینه اسکناس، تمبر و … اشاره داشت. در هنگام ورود با شیء سنگی مواجه خواهید بود که به سنگاب خوارزمشاهی شهرت دارد. این شی بزرگ در واقع آب خوری به سبک قدیمی است که در ۸۰۰ سال پیش ساخته شده و اکنون در موزه مرکزی قرار دارد. حال نوبت آن رسیده که مسافران تور مشهد  وارد موزه شوید.

موزه تاریخ حرم رضوی

موزه تاریخ حرم رضوی یکی از جالب‌ترین بخش‌های موزه مرکزی برای مسافران است. در این موزه دو ضریح قدیمی امام رضا(ع) نگهداری میشود. در کنار آن وسایلی از جمله آیینه و شمعدان، جای عود، و کلیه لوازمی که در گذشته درون حرم از آن استفاده میشده است وجود دارد که امروزه به دلیل جایگزین شدن لوازم جدید تر، این اشیا به موزه تاریخ حرم انتقال یافته اند. یکی از جالب توجه‌ترین اشیا موجود در این موزه که توجه اکثر زائران تور مشهد را به خود جلب میکند، جارویی است که به وسیله پر طاووس ساخته شده است و زمانی برای غبار روبی ضریح از آن استفاده میکردند.

گنجینه سکه

زیر زمین این ساختمان چهار طبقه به گنجینه سکه تعلق دارد. سکه‌های ارزشمند با قدمت های طولانی در این مکان نگهداری میشوند و از ابتدای کار با سکه‌هایی که به دوران قبل از میلاد برمیگردند آشنا شده تا به زمان حال و سکه‌های جمهوری اسلامی ایران برسید. بازید و آشنایی با سکه‌های قدیمی که از دوران هخامنشیان تاکنون در این موزه نگهداری میشوند همیشه مورد توجه مسافران و علاقه‌مندان به تاریخ که با تور مشهد از تهران سفر کرده‌اند بوده و است.

گنجینه تمبر و اسکناس

بخش دیگری از زیرزمین را به گنجینه تمبر و اسکناس اختصاص داده‌اند. گردشگران و زائران پس از خارج شدن از گنجینه سکه به ممتازترین مجموعه تمبر و اسکناس ایران وارد میشوند. در ابتدای ورود به این بخش با قدیمی‌ترین تمبر جهان یعنی پنی سیاه آشنا خواهید شد؛ سپس مجموعه  تمبرهای تاریخی ایران و جهان پیش‌روی گردشگر هستند که با گذر از آن‌ها به نامه‌های شاهانه و تاریخی، کارت پستال‌های مربوط به دوران قاجاریه و نخستین تلگراف‌ها میرسید. تمبرهای تاریخی که از ایران باستان در این مجموعه گرد هم آمده‌اند از عصر قاجار تا به امروز را شامل میشود که بازدید و آشنا شدن با آن‌ها برای شما همراهان تور مشهد خالی از لطف نخواهد بود.

گنجینه صدف و موجودات دریایی

پس از گشت و گذار در زیر زمین موزه وقت آن رسیده است که به طبقه اول بروید. این بخش از موزه مربوط به گنجینه صدف و موجودات دریایی است. در این مجموعه تعدادی از صدف و موجودات دریایی خاص را که به وسیله عمل تاکسیدرمی (خشک کردن حیوانات) ظاهرشان حفظ شده است، برای دید عموم و گردشگران قرار داده‌اند.

نمونه‌های مختلفی از موجودات دریایی که محل سکونت برخی از آن‌ها به سواحل اروپا، آسیا و آمریکا میرسد در این مکان گرد هم آمده‌اند تا شما بتوانید بدون سفر به کشورهای مختلف با این موجودات دریایی زیبا آشنا شوید. نرم‌تنان و سخت‌تنان زیادی در این مجموعه وجود دارند که از جمله آن‌ها عبارت هستند از: لاک پشت،‌ انواع توتیا، بچه تمساح، حلزون‌های بزرگ و کوچک، سفره ماهی، کوسه ماهی، اسب دریایی، لابستر و ….

گنجینه ساعت

طبقه دوم موزه به گنجینه ساعت اختصاص دارد اگر می‌خواهید با قدیمی‌ترین تا مدرن‌ترین ساعت‌ها آشنا شوید، زمانی که با تور مشهد سفر میکنید به موزه مرکزی رفته و خود را به گنجینه ساعت که در طبقه دوم قرار دارد برسانید. در این مجموعه انواع ساعت‌های آفتابی و مکانیکی قراردارد که هر کدام از آن‌ها انواع مختلفی دارند. ساعت آفتابی تقویم، ساعت‌هایی با شاخص مثلثی، ساعت آفتابی افقی و عمودی و از این قبیل ساعت‌ها در این مجموعه نگهداری میشوند. در این مقاله به شرح مختصری از موزه مرکزی آستان قدس رضوی پرداخته شد تا مسافران را کمی با این مجموعه آشنا سازیم؛ درک بهتر از این موزه که آثار نفیس و فاخری از گذشته تاکنون را گرد هم آمده‌اند، تنها با دیدن قابل درک هستند از این رو به همه افراد بازدید از موزه مرکزی را پیشنهاد می‌کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]