اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970513309529461

معرفی کنتاکتور اشنایدر الکتریک

کد: 13970513309529461

https://goo.gl/TMSA1u

، اصفهان , (اخبار رسمی): کنتاکتورها کلیدهای مغناطیسی هستند و مهمترین جزء مدارهای فرمان الکتریکی را تشکیل می‌دهند. کنتاکتورها در ماشین‌های صنعتی کاربرد زیادی دارند که به منظور راه‌اندازی و کنترل از آنها استفاده می‌شود.

کنتاکتور اشنایدر الکتریک
معرفی کنتاکتور اشنایدر الکتریک

کنتاکتورها در هنگام قطع و وصل کنتاکت‌ها بر روی هم سائیدگی مکانیکی ندارند لذا عمر مکانیکی آنها نسبت به سایر کلیدها بیشتر است

ساختمان و اصول کار کنتاکتور

کنتاکتور از یک مغناطیس الکتریکی ساخته شده‌است که یک قسمت از هسته‌ی آن متحرک بوده و توسط فنری از قسمت ثابت فاصله دارد. علاوه بر این، یک سری کنتاکت عایق‌شده از یکدیگر به آن متصل شده و با مغناطیس حرکت می‌کنند. در قسمت ثابت این مغناطیس الکتریکی یک سری کنتاکت دیگر، محکم شده است. تا هنگامی‌ که از سیم پیچ مغناطیس الکتریکی، جریان معینی عبور کند، کنتاکت‌های متحرک، توسط نیروی مغناطیس به کنتاکت‌های ثابت فشرده شوند و در همان حال یک یا چند فنر فشرده و کشیده خواهد شد. اما زمانی‌که ولتاژ تغذیه قطع شده و یا از حد معینی کمتر شود، نیروهای فنرها خواهد شد تا این کنتاکت‌ها بطور اتوماتیک از یکدیگر جدا شوند. عکس این حالت نیز صادق است؛ یعنی در حالت بدون جریان بودن سیم پیچ, کنتاکت‌های ثابت و متحرک به یکدیگر متصل بوده و در حالی که از آن جریان عبور می کند، این کنتاکت‌ها از یکدیگر باز خواهند شد. دلیل این رخداد این است که از تمام کنتاکت های کنتاکتور جریان یکسانی عبور کند. لذا کنتاکتورهای استاندارد شده معمولاً دارای سه کنتاکت اصلی برای مدار فرمان هستند.

کنتاکتورها در هنگام قطع و وصل کنتاکت‌ها بر روی هم سائیدگی مکانیکی ندارند لذا عمر مکانیکی آنها نسبت به سایر کلیدها بیشتر است.

توجه: اگر به علت کثیف شدن و یا دلایل دیگر، مدار هسته کنتاکتور کاملاً بسته نشود و بین هسته‌ی متحرک و هسته‌ی ثابت، فاصله هوائی وجود داشته باشد، جریان حالت کار بوبین افزایش یافته و باعث داغ شدن و سوختن سیم پیچ خواهد شد.

مزایای کنتاکتورها نسبت به کلیدهای دستی:

عمر مکانیکی کنتاکتور نسبت به سایر کلیدها بیشتر است.

حفاظت دستگاه‌ها توسط کنتاکتور مناسب‌تر و مطمئن تر است.

امکان ایجاد مدار فرمان اتوماتیک توسط کنتاکتورها مقدور است.

کنترل و فرمان از راه دور ماشین به وسیله کنتاکتور اقتصادی و ایمنی است.

توسط کنتاکتور امکان قطع و وصل مصرف‌کننده از چندین محل امکان پذیر است.

با طراحی مدار مناسب می‌توان سرعت قطع و وصل مدار را توسط کنتاکتور بالا برد.

کنتاکتور از خطرات ناشی از راه افتادن مجدد ماشین‌هایی که در اثر قطع ناگهانی برق شبکه از کار افتاده‌اند، جلوگیری می‌کند.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک نمایندگی فروش انواع قطعات الکتریکی اشنایدر الکتریک از جمله کنتاکتور، بی متال، کلید حرارتی، کنتاکتور خازنی و ... است و در این حوزه خدمات متعددی ارائه می‌کند. برای ارتباط با متخخصین این شرکت، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت www.elicaelectric.com اقدام کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]