اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971206351379461

روش تست و نصب محافظ جان

کد: 13971206351379461

https://goo.gl/bvX71y

، اصفهان , (اخبار رسمی): محافظ جان در واقع کلید نشتی جریان است و چنانچه در برق مصرفی، جریانی نشتی ایجاد شود و یا جریان الکتریکی با بدن انسان تماس پیدا کند باعث می‌شود که با ایجاد این جریان نشتی که در حدود ۳۰ میلی آمپر است، مدار را قطع کند.

روش تست و نصب محافظ جان
محافظ جان اشنایدر الکتریک

قبل از هر چیز بهتر است بدانید محافظ جان در واقع کلید نشتی جریان است و چنانچه در برق مصرفی، جریانی نشتی ایجاد شود و یا جریان الکتریکی با بدن انسان تماس پیدا کند باعث می‌شود که با ایجاد این جریان نشتی که در حدود ۳۰ میلی آمپر است، مدار را قطع کند.

مشخصات کلید محافظ جان برای حفاظت از خطربرق گرفتگی (جریان نشتی) RCCB یا RCBO 

1. کلید محافظ جان اشنایدر الکتریک در محدوده جریان نامی 25 تا 125 آمپر تولید می‌شوند.

2. کلید محافظ جان جهت استفاده مشترکین تکفاز (خانگی) به صورت دو پل (فاز + نول) و مشترکین سه فاز (صنعتی) به صورت چهار پل است

3. میزان جریان قطع خودکار کلید‌ها (حساسیت) از ۱۰ میلی آمپر تا ۰/۵ آمپر، و مدت زمان قطع حداکثر ۱۵۰ میلی ثانیه است.

روش نصب محافظ جان:

1-درمورد کلید‌های دوپل سیم نول به ترمینال مشخص شده با علامت N. و سیم فاز به ترمینال مشخص شده با علامت L. متصل می‌شود.

2-در سیستم تکفاز، دو سیم نول و فاز و در سیستم سه فاز، چهار سیم (سه فاز و نول) بایستی به ورودی و خروجی کلید متصل شود.

3-با توجه به موقعیت نصب، سیم‌های ورودی و خروجی می‌توانند از بالا و یا پائین به کلید متصل شوند که این امر در کارکرد کلید اثری نخواهد داشت.

4-درجه حفاظت کلید‌ها برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی برابر با IP۴۰ است.

5-ترمینال‌های ورودی و خروجی کلید‌ها با توجه به آمپر کلید برای بالاترین قطر کابل یاسیم در نظر گرفته شده و از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت.

6-همراه با کلید محافظ جان امکان استفاده از کنتاکت کمکی وجود دارد.

روش استفاده از محافظ جان:

قطع جریان برق توسط کلید محافظ جان نشان دهنده آن است که حداقل یکی از وسایل برقی موجود در مدار و یا اینکه سیم کشی ساختمان دارای جریان نشتی است که در این صورت باید ابتدا دو شاخه کلید وسائل برقی را از پریز‌ها بیرون آورده و پس از وصل مجدد کلید حفاظت از خطر برق گرفتگی مطابق با موارد زیر عمل کرد:

۱- چنانچه کلید محافظ جان دوباره جریان برق را قطع کند یعنی سیستم سیم‌کشی داخل ساختمان و یا سیم‌های خروجی از مدار کلید حفاظت از خطر برق گرفتگی جریان نشتی به وجود آمده است و تا زمانی که این نشتی وجود داشته باشد کلید قابل وصل نخواهد بود و هر بار پس از وصل کلید، بلافاصله فرمان قطع می‌دهد که در این صورت باید توسط فرد متخصص نسبت به رفع نقص اقدام شود.

۲- در صورتی که بعد از خارج کردن کلیه وسایل برقی از مدار، کلید حفاظت از خطر برق گرفتگی، جریان برق را قطع نکند یعنی سیستم سیم کشی ساختمان مشکلی ندارد و یکی از وسائل برقی دارای جریان نشتی به بدنه است که در این صورت وسائل برقی را تک تک به برق وصل کرده تا کلید قطع کند، قطع کلید نشانه آن است که آن وسیله برقی دارای جریان نشتی به بدنه است که باید نسبت به رفع نقص آن اقدام شود.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق شماره تماس 32664550-031 و یا وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته