اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971202349519461

کلید هوایی چیست؟

کد: 13971202349519461

https://goo.gl/WB5VBE

، اصفهان , (اخبار رسمی): کلید هوایی اشنایدر الکتریک نوعی کلید اتوماتیک فشار ضعیف است که در آمپرهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلید هوایی چیست؟
کلید هوایی اشنایدر الکتریک

عرضۀ و فروش کلید هوایی سه پل و چهار پل از 630 تا 6300 آمپر اشنایدر توسط شرکت الیکا الکتریک

کلید هوایی نوعی کلید اتوماتیک فشار ضعیف است که در آمپرهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد کلید هوایی عمدتا در ورودی تابلو‌های فشار ضعیف استفاده می‌شود.

کلید هوایی که نام کامل آن کلیدهای مدارشکن قدرت هوایی (Air Circuit breaker) است نوعی کلید اتوماتیک فشار ضعیف است که در آمپرهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد سیستم اطفاء جرقه در این کلید در هوای آزاد صورت می‌گیرد لذا به آنها، کلید هوایی می‌گویند. کلید هوایی، یک کلید فشار قوی است که علاوه بر قطع و وصل خط، حفاظت شبکه را نیز برعهده دارد و در شرایط اتصال کوتاه شدن شبکه، افزایش یا کاهش بیش از حد ولتاژ، افزایش حرارت تجهیزات در اثر توان عبوری بیش از حد از آن‌ها یا اضافه بار، خارج شدن ژنراتورها از حالت سنکرون و… قطع می‌شود.

کلید هوایی چیست؟

کلیدهای فشار قوی طوری طراحی شده‌اند که به طور اتوماتیک از طریق موتور الکتریکی و یا به صورت دستی کنترل شوند. در شرایط تحت ولتاژ و زیر بار و در زمان اتصال کوتاه که جریان عبوری از مدار ممکن است تا ۱۰ برابر جریان نامی برسد قادر است  بدون آنکه آسیبی به آن برسد مدار را قطع کند. در واقع کلیدهای هوایی به دو صورت خودکار یا دستی عمل می‌کنند. 

اتصال کوتاه از مهم‌ترین و محتمل‌ترین خطاهایی است که در شبکه برق به وجود می‌آید. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود برای مثال بر اثر برخورد یک یا دو فاز با زمین و همچنین اتصال دو یا سه فاز به یکدیگر. در این حالت جریان زیادی در حدود ۱۰ تا ۱۰۰ برابر جریان عادی، از شبکه عبور می‌کند. عبور این جریان می‌تواند اثرات زیان باری بر عملکرد شبکه برق داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اثرات حرارتی روی تجهیزات شبکه اشاره کرد که دلیل اصلی سوختن و آسیب دیدن عایق آن‌ها است. در نتیجه بر طرف ساختن خطا در یک سیستم باید در زمان کوتاهی صورت گیرد.

کارایی مفید کلید هوایی تقریباً دو برابر کلید اتوماتیک است. بالاترین جریان کاری کلید هوایی فوق‌ 2500 آمپر و میزان قدرت قطع آن 50 کیلو آمپر است. در این کلید از رلۀ الکترونیکی میکرولوجیک 2 استفاده شده است. همچنین دقت و انعطاف‌پذیری بسیار بالای این کلید دلیل اصلی حفاظت و برقراری سلکتیوتی در شبکه برق است. در این کلید هوایی 4 پل می‌توان حفاظت زمین را هم انجام داد.  

کلید هوایی عمدتأ در ورودی تابلو‌های فشار ضعیف استفاده می‌شود که جریان بالایی دارد و سلکتیویتی کامل بین کلیدهای ورودی و کلیدهای خروجی که از نوع کلیدهای اتوماتیک کمپکت می‌باشند ضروری است. تجهیزات جانبی کلید هوایی شامل رله‌های تریپ (شنت و آندر)، کنتاکت کمکی و خطا، موتور الکتریکی ، اینترلاک، و غیره است.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق شماره تماس 32664550-031 و یا وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]