اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971213353369461

انواع بی متال از نظر رنج جریان

کد: 13971213353369461

https://goo.gl/4aSXkf

، اصفهان , (اخبار رسمی): رله بی‌متال تشکیل شده از دو فلز غیرهمجنس با ضریب انبساط طولی متفاوت است که در اثر عبور جریان الکتریکی بیش از حد مجاز، طول یکی از فلزها بیشتر از دیگری شده، از این رو دو فلز باهم خم می‌شوند. این حرکت به طور مستقیم و یا به وسیله اهرم‌ها به کنتاکت منتقل شده و مدار را قطع یا وصل می‌کند.

انواع بی متال از نظر رنج جریان
بی متال اشنایدر الکتریک

در کلیه سیستم‌های الکتریکی صنعتی و ساختمانی، مدارهای کنترل دستگاه‌های الکتریکی، شبکه‌های الکتریکی هوایی و زمینی، ترانسفورماتورها، الکتروموتورها، ژنراتورها، دستگاه‌های صوتی و تصویری و … برای جلوگیری از صدمه دیدن و معیوب شدن وسایل و همچنین قطع دستگاه‌های معیوب از شبکه بر اثر عوامل مختلف از قبیل نقصان عایق‌بندی، ضعف استقامت الکتریکی یا مکانیکی و افزایش بیش از حد جریان مجاز لحظه‌ای (اتصال کوتاه) و دائمی (اضافه بار) و حتی کاهش بیش از حد جریان عبوری (بی‌بار شدن الکتروموتورها و راه‌اندازی موتورهای تک فاز و سه فاز) از وسایل کنترل و حفاظت الکتریکی استفاده می‌شود.

ساختمان داخلی بی متال:

ساختمان داخلی رله بی متال تشکیل شده است از دو فلز غیر‌همجنس با ضریب انبساط طولی متفاوت که در حالت سرد روی هم پرس شده و به صورت یکپارچه درآمده است. در اثر افزایش درجه حرارت بی‌متال که ناشی از بالا رفتن مقدار جریان عبوری از جران نامی (تنظیم شده) است، باعث افزایش طول دو فلز می‌شود ولی چون انبساط طولی یکی از فلزها بیشتر از دیگری است، از این رو دو فلز باهم خم می‌شوند. این حرکت به طور مستقیم و یا به وسیله اهرم‌ها به کنتاکت منتقل شده و مدار را قطع یا وصل می‌کند، که از کنتاکت‌های وصل در حالت عادی برای قطع کردن مدار فرمان و از کنتاکت‌های قطع در حالت عادی برای آلارم کردن و یا تغییر وضعیت مدار استفاده می‌شود.

شرایط بی متال استاندارد:

1_ در بار نامی نباید مدار را قطع کرد.

2_ اگر جریان عبوری به اندازه 5% بیشتر از مقدار جریان تنظیم شده روی بی‌متال باشد، در مدت زمان بیشتر از 2 ساعت مدار را باید قطع کرد.

3_ اگر جریان عبوری به اندازه 20% بیشتر از مقدار جریان تنظیم شده باشد، باید در زمان کمتر از 2 ساعت مدار را قطع کرد.

4_ در صورت افزایش جریان عبوری به 5/1 برابر جریان تنظیم شده باید در مدت زمان کمتر از 2 دقیقه مدار را قطع کرد.

5_ اگر جریان عبوری به 6 برابر جریان تنظیم شده افزایش یابد، برای راه‌اندازی معمولی، در زمان بیشتر از 2 ثانیه و در راه اندازهای سخت، در زمان بیشتر از 5 ثانیه مدار را قطع کرد.

دقت و حساسیت بی‌متال‌هایی که در کارخانه‌های مختلف ساخته می‌شود متفاوت است. بنابراین هر کارخانه سازنده به تک تک بی‌متال‌های تولید شده منحنی مشخصه قطع جداگانه‌ای را ارائه می‌کنند که در سیستم‌های حساس باید دقیقا با استفاده از منحنی مشخصه قطع شرکت مربوطه، بی‌متال انتخاب شود.

بی متال‌ها از نظر عملکرد بعد از قطع مدار به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1_ بی‌متال دستی (Hand یا Manual)

2_ بی‌متال اتوماتیک (Auto)

3_ بی‌متال دستی و اتوماتیک

رنج جریال بی متال اشنایدر الکتریک: 

بی‌متال سری D رنج جریان 0.16 تا 150 آمپر

بی‌متال سری F رنج جریان 60 تا 630 آمپر

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق شماره تماس 32664550-031 و یا وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید