اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971205350499461

ماشین الکتریکی چیست؟

کد: 13971205350499461

https://goo.gl/Jz9K3e

، اصفهان , (اخبار رسمی): ماشین‌های الکتریکی در زندگی روزمره امروزی حضور فراوانی دارند. موتورهای الکتریکی در لوازم خانگی مانند یخچال، جاروبرقی، همزن، پنکه، تهویه مطبوع و در بسیاری از وسایل الکتریکی مشابه دیگر استفاده می‌شوند موتورهای الکتریکی در لوازم خانگی به صورت موتور تک فاز استفاده می‌شوند.

ماشین الکتریکی چیست؟
انواع الکتروموتور

ماشین الکتریکی چیست؟

ماشین الکتریکی نام کلی برای دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی یا برعکس تبدیل می‌کند. ماشین الکتریکی ولتاژ جریان متناوب را به سطح دیگری از ولتاژ تغییر می‌دهد. فرایند تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی و بالعکس «تبدیل انرژی الکترومکانیکی» نامیده می‌شود. ماشین‌های الکتریکی رابطی بین سیستم الکتریکی و سیستم مکانیکی محسوب می‌شوند که این ارتباط در ماشین‌های الکتریکی بر مبنای «میدان الکترومغناطیسی» صورت می‌گیرد.

ماشین‌های الکتریکی در زندگی روزمره امروزی حضور فراوانی دارند. موتورهای الکتریکی در لوازم  خانگی مانند یخچال، جاروبرقی، همزن، پنکه، تهویه مطبوع و در بسیاری از وسایل الکتریکی مشابه دیگر استفاده می‌شوند موتورهای الکتریکی در لوازم خانگی به صورت موتور تک فاز استفاده می‌شوند.

طبقه بندی ماشین‌های الکتریکی

ماشین‌های الکتریکی از دو دیدگاه «نوع تبدیل انرژی» و «نوع جریان الکتریکی» طبقه بندی می‌شوند. از دیدگاه انرژی، اگر ماشین الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند «موتور الکتریکی» و اگر این ماشین الکتریکی، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند «ژنراتور الکتریکی» نامیده می‌شود.

ماشین‌های الکتریکی به دو طریق دسته بندی می‌شوند:

۱- از نظر نوع جریان الکتریکی:

الف- ماشین‌های الکتریکی جریان مستقیم (DC)

ب- ماشین‌های الکتریکی جریان متناوب (AC)

۲- از نظر نوع تبدیل انرژی:

الف- مولدهای الکتریکی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

ب- موتورهای الکتریکی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند.

به طور کلی ماشین‌های الکتریکی جزء وسایل تبدیل انرژی غیر خطی هستند یعنی هر تغییر در ورودی همیشه به یک نسبت در خروجی ظاهر نمی‌شود.

در ماشین‌های الکتریکی فرایند تبدیل انرژی برگشت‌پذیر است. بدین معنی که با رعایت یک سری ملاحظات عملی، هر ماشین الکتریکی می‌تواند به عنوان یک موتور الکتریکی، انرژی الکتریکی را به مکانیکی و یا به عنوان یک ژنراتور، انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل کند و مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق شماره تماس 32664550-031 و یا وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید