اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970603313106844

رپرتاژ آگهی چیست؟ چه نکاتی باید در رپرتاژ آگهی رعایت شود؟

کد: 13970603313106844

https://goo.gl/BbTMbk

، تهران , (اخبار رسمی): رپرتاژ آگهی یک روش بازاریابی است که امروزه بیشتر صاحبان کسب‌ و کار از آن برای معرفی محصولات و خدمات خود به شیوه‌ای نوین و جدید استفاده می‌کنند. البته خود این تکنیک، جدید نیست، اما با گسترش اینترنت و تبلیغات اینترنتی، اهمیت استفاده از رپرتاژها بیشتر از گذشته شده است.

رپرتاژ آگهی چیست؟ چه نکاتی باید در رپرتاژ آگهی رعایت شود؟
رپرتاژ آگهی چیست؟ چه نکاتی باید در رپرتاژ آگهی رعایت شود؟

رپرتاژ آگهی‌ها در یک سایت پربازدید باعث افزایش ناگهانی ورود کاربران به سایت می‌شود

تعریف رپرتاژ آگهی

رپرتاژ یک متنی است که در قالب گزارش یا داستان نوشته می‌شود که در آن به معرفی محصول یا خدمات از طریق بیان مزیت‌ها به صورت بی طرفانه پرداخته می‌شود تا مخاطب هیچ‌گاه حس نکند که یک متن تبلیغاتی را می‌خواند.

رپرتاژها سابقه دیرینه‌ای دارند. حتی قبل از گسترش اینترنت در کشور، از این تکنیک در تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌شد. در واقع بیشتر تبلیغاتی که افراد مشاهده می‌کنند و در آن برای رفع مشکلات، راه‌حلی را ارائه می‌دهند که در آخر برند معرفی می‌شود را رپرتاژ آگهی می‌گویند. حتی در روزنامه‌ها و مجلات هم بخشی از تبلیغات به صورت رپرتاژ بیان می‌شد. برای مثال آموزشگاهی به حل مسائل درس خاصی یا روانشناسی به بیان مشکلات دانش آموزان و راه‌حل‌های آن‌ها می‌پردازد، بدون اینکه خواننده متوجه نوع آگهی بودن شود.

مردم بیشتر به دنبال دریافت اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص محصول یا خدمات از طریق رسانه‌ها هستند تا اینکه بخواهند به صورت مستقیم از شخصی بپرسند. رسانه‌ها یک منبع بی‌طرف هستند که هدف آن‌ها فقط اعلام مزیت شرکت آگهی‌دهنده است. اما یک بازاریاب قصد فروش مستقیم کالا به صورت هدفمند دارد و این باعث کاهش اعتماد مردم به خرید در لحظه‌های اولیه می‌شود.

هدف از رپرتاژ آگهی

هدف از رپرتاژ آگهی، ترغیب مردم به خرید محصول از طریق بیان داستان و مزیت‌های آن است. مردم عاشق خواندن داستان هستند و ارتباط مؤثر و بهتری با آن برقرار می‌کنند و خود را جای شخصیت‌های داستان قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر، داستانی که آن‌ها می‌خوانند، اگر بتواند مزیت‌های محصول و خدمات را به خوبی بیان کند، متن توانسته است که ارتباط خوبی با خواننده برقرار کند.

تأثیر رپرتاژ آگهی در سئو سایت

هدف اصلی مدیران سایت برای نوشتن رپرتاژها، افزایش بازدید و در نتیجه رتبه سایت است. اصولاً رپرتاژها را در سایت‌های پربازدید قرار می‌دهند تا بتوان نتیجه مورد دلخواه را به دست آورد. قرار دادن این نوع آگهی‌ها در چنین سایت‌هایی که مطالب آن‌ها بازدید بالایی دارند، باعث افزایش نرخ ورود کاربران مختلف به سایت شده که همه این‌ها یک بک لینک با خود سایت اصلی به حساب می‌آید. حتی به غیر از افزایش سئو سایت به برند سازی کسب‌وکار نیز کمک خواهد کرد.

نکاتی در خصوص رپرتاژ آگهی

1.  در رپرتاژ آگهی نمی‌توان به همه جزئیات کسب‌وکارها پرداخت، پس یک نکته مهمی را که از نظر افراد بیشتر از همه مورد نیاز کاربران است را در قالب یک داستان به همراه بیان  مزیت‌های آن نوشته می‌شود. برای مثال زمانی که هدف نوشتن رپرتاژی برای سئو سایت باشد، به اهمیت سئو و مزیت‌های آن برای کسب‌ و کارها پرداخته می‌شود یا نکات مهمی که کاربران عادی باید بدانند. مخاطبان کاربران عادی هستند، پس باید به زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد و نمی‌توان به بیان جزئیات تخصصی پرداخت.

2.  اصول نگارشی باید رعایت شود. پاراگراف بندی، داشتن زیر عنوان‌های مناسب، داشتن فهرست و غیره از دیگر نمونه نگارش مناسب یک مطلب است که باید در این نوع آگهی‌ها هم رعایت شود. حتماً قبل از انتشار مطلب در سایت، توسط یک ویراستار باید بررسی شود.

3.  هدفمند باشید. بهتر است از قبل تصمیم گرفته شود که قصد نوشتن چه موضوعی را دارید و سراچه‌هایی را برای نشر رپرتاژ انتخاب کنید که متناسب با کسب‌وکار شما باشد و همچنین اکثر مشتریان شما در آنجا حضور فعال داشته باشند.

4.  رپرتاژ را با پست مهمان نباید اشتباه گرفت. در پست مهمان، یک مقاله آموزشی متناسب با سایت و طرف مقابل ارائه می‌شود؛ اما در رپرتاژ آگهی قصد معرفی محصولی را در قالب گزارش یا داستان دارید.

5.  حتماً از قبل به خواننده اطلاع دهید که این یک آگهی رپرتاژی است.

6.  از زبان ساده و قابل فهم استفاده کنید و از به کار بردن پاراگراف یا نوشتن متن‌های طولانی خودداری کنید.

7.  به موضوعات روز بپردازید؛ یعنی محصول یا خدماتی را معرفی کنید که کاربران به دنبال آن هستند.

8.  از سایت‌های بی طرف برای نشر آگهی خود استفاده کنید.

9.  متن خود را بیشتر در قالب داستانی بنویسید و حتماً مزیت‌های آن را بیان کنید.

10.  برای تأثیر سئو، حتماً روی کلمات کلیدی صفحات مربوط لینک مناسب دهید.

11.  نمونه‌های رپرتاژ مشابه کسب‌ وکار خود را در دیگر سایت‌ها جست‌وجو کرده و مطالعه کنید. این مطالعه باعث می‌شود که بتوانید ایده‌های خیلی بهتری بگیرید؛ اما کپی نکنید.

رپرتاژها را ادامه دهید

رپرتاژ آگهی‌ها در یک سایت پربازدید باعث افزایش ناگهانی ورود کاربران به سایت می‌شود. از آنجا که این نوع آگهی‌ها بسته به تعداد روز خاصی قرار می‌گیرند، بعد از اتمام قرارداد توسط مدیر برداشته می‌شوند؛ این مسئله می‌تواند باعث افت ناگهانی ورود کاربر به سایت شود که در نتیجه منفی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت. برای همین طبق یک برنامه و استراتژی خاصی در سال، هر ماه رپرتاژهای آگهی در سایت‌ها و با موضوعات مختلف نشردهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی