اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970615315169461

الیکا الکتریک، ارائه‌دهنده رله کنترل فاز

کد: 13970615315169461

https://goo.gl/eMFdtJ

، اصفهان , (اخبار رسمی): رله کنترل فاز برای مراقبت فازها در شبکه سه فاز به کار می‌رود به طوری که به محض قطع یکی از فازها، مدار فرمان را قطع می‌کند. شرکت مهندسی الیکا الکتریک، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده کنترل فاز در ایران است.

کنترل فاز
رله کنترل فاز اشنایدر الکتریک

 رله کنترل فاز برای مراقبت فازها در شبکه سه فاز به کار می‌رود

تک فاز شدن موتورها نامناسب‌ترین حالت عدم تعادل ولتاژ است. به منظور بررسی تأثیر قطع یک فاز و عدم تعادل ولتاژها در کار موتور از مؤلفه‌های متقارن استفاده می‌شود.

در طی کار تک فاز یا دو فاز مدار معادل مؤلفه معکوس به مدار معادل مؤلفه مثبت اضافه می‌شود. در این مدار مقاومت اهمی رتور با مقادیر مختلف مثبت یا منفی نشادن داده می‌شود، مؤلفه مثبت ولتاژ و جریان برای گردش رتور در جهت پیش‌بینی شده صدق می‌کند. مؤلفه منفی ولتاژ و جریان گشتاور منفی را با دور دو برابر در خلاف جهت میدان مغناطیسی (خلاف جهت گردش رتور) نشان می‌دهد. برقراری مؤلفه منفی جریان موجب می‌شود تا موتور در هنگام تغذیه به صورت تک‌فاز با صدای شبیه زوزه کار کند.

میدان حاصل از مؤلفه معکوس با فرکانس دو برابر، مؤلفه منفی جریان را در بدنه رتور القا کرده، به علت بروز پدیده پوستی مقاومت اهمی رتور در قبال مؤلفه منفی در حدود 3 تا 8 برابر مؤلفه مثبت جریان رتور است، به طوری که مؤلفه منفی جریان رتور انرژی حرارتی بیشتر را به ازای هر آمپر نسبت به مؤلفه مثبت جریان در رتور تولید می‌کند. چون مقاومت اهمی رتور در قبال مؤلفه منفی در حدود دو برابر مقاومت اهمی آن در قبال مؤلفه مثبت است، انرژی حرارتی تولید شده نیز متناسب با مجذور مؤلفه منفی افزایش می‌یابد. در حالی که رله اضافه بار در مدار جریان استاتور واقع بوده، تنها در قبال افزایش جریان تغذیه موتور عمل می‌کند. به همین ترتیب انرژی حرارتی اضافی تولید شده در رتور، افزایش بیشتر درجه حرارت سیم‌پیچی استاتور را موجب می‌شود به خصوص در موتورها با بدنه بسته که به فن خنک‌کننده مجهز هستند، بخش اعظم انرژی حرارتی تولید شده در رتور از طریق استاتور مبادله می‌شود. 

رله کنترل فاز برای مراقبت فازها در شبکه سه فاز به کار می‌رود به طوری که به محض قطع یکی از فازها، مدار فرمان را قطع می‌کند.

به طور کلی یک رله کنترل فاز قادر است موارد زیر را تشخیص داده و در صورت نیاز مدار را قطع کند:

1- زمان تأخیر در وصل

2- تشخیص تغییر توالی فازها

3- تشخیص قطع بودن یک یا دوفاز

4- حساسیت در برابر عدم تقارن ولتاژ سه فاز

5- تشخیص کاهش و افزایش ولتاژ و اعلام آن توسط نشانگر

این رله علاوه بر تشخیص خطاهای فوق دارای مزیت‌های زیر است:

1- قطع سریع در صورت بروز خطا

2- قابلیت انتخاب زمان وصل پس از رفع خطا

3-  حفاظت الکتروموتور در مقابل اختلالات شبکه

4-  دارای سیگنال‌های نمایشگر خطاهای مختلف و حالت عادی

نکته: بر روی کنترل فاز، پیچ تنظیمی وجود دارد که توسط آن می‌توان زمان تأخیر را کنترل کرد.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر خواهد بود در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را برطرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته