اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970617315309461

خازن اشنایدر الکتریک

خازن اشنایدر الکتریک

کد: 13970617315309461

https://goo.gl/j981kq

، اصفهان , (اخبار رسمی):    بانک‌های خازنی با ترکیب تعداد مناسب واحدهای خازنی و اتصال آنان، به صورت سری یا موازی، قدرت راکتیو مورد نظر را تولید می‌نمایند.

خازن اشنایدر الکتریک
خازن اشنایدر الکتریک

خازن‌های اشنایدر الکتریک به منظور اصلاح ضریب قدرت در تأسیسات صنعتی به کار می‌روند.

کاربرد خازن در سیستم های توزیع انرژی

   به علت وجود بارهای سلفی در شبکه بردار جریان از بردار ولتاژ عقب‌تر است (پس فاز نسبت به ولتاژ) و تنها قدرت مؤثر انتقال یافته در محل مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

   کسینوس زاویه بین جریان و ولتاژ گیرنده توان، ضریب توان نامیده می‌شود.

   به عبارت دیگر می‌توان گفت ضریب توان برابر نسبت قدرت مؤثر به قدرت ظاهری مدار می‌باشد. اثرات نامطلوب ضریب توان پائین را می توان با کاربرد خازن های با کیفیت اشنایدر الکتریک جبران نمود.

اثرات نامطلوب ضریب توان پائین

ضریب توان پائین اثرات نامطلوبی روی دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی می‌گذارد که در ادامه این اثرات مورد بررسی قرار گرفته است:

  •   در توان ثابت با کوچک شدن ضریب توان، توان راکتیو بزرگ شده و در نتیجه مقدار مؤثر جریان خط افزایش می یابد.
  • با افزایش جریان به علت کوچک شدن ضریب توان، توان راکتیو بزرگ شده و در نتیجه مقدار مؤثر جریان خط افزایش می یابد.
  • با افزایش جریان به علت کوچک شدن ضریب توان، سطح مقطع کابل ها یا سیم ها بزرگ شده و در نتیجه قیمت تأسیسات افزایش می یابد.
  • با افزایش جریان هزینه کلیدها، فیوزها، تابلوها، دستگاههای اندازه گیری و وسایل حفاظتی و بالاخره هزینه کلیه تجهیزات مربوط به انتقال و توزیع زیادتر می گردد.
  •  با افزایش جریان، افت و ولتاژ زیادتر می گردد.
  •  با کم شدن ضریب توان، توان تولیدی ژنراتوها کمتر می گردد و راندمان مولدها، ترانسفورماتورها و همین طور ضریب بهره کل تأسیسات الکتریکی کاهش می یابد.

ساختمان واحدها و بانک‌های خازنی

   بانک‌های خازنی با ترکیب تعداد مناسب واحدهای خازنی و اتصال آنان به صورت سری یا موازی قدرت راکتیو مورد نظر را تولید می نمایند. واحدهای خازنی به منظور اصلاح ضریب قدرت در تأسیسات صنعتی به تعداد محدود با قدرت کلی 5-1 مگاوار به کار برده می‌شوند. در ردیف ولتاژهای فوق توزیع (132-63-20) کیلوولت به منظور تولید قدرت راکتیو در ساعات پیک بار و جلوگیری از افت ولتاژ مجموعه واحدهای خازنی به تعداد بالا، با قدرت 20-10مگاوار، تحت عنوان بانک خازنی به کار برده می‌شوند. در ردیف ولتاژهای انتقال به منظور جبران قدرت راکتیو مصرفی خطوط انتقال انرژی در ساعات پرباری و در پی برقراری جریانهای عیب به صورت سری، با قدرت 100-50 مگاوار به عنوان بانک خازنی سری به کار برده می‌شوند. همچنین واحدهای خازنی به منظور تفکیک هارمونی‌های بالای ظاهر شده در ولتاژ فرکانس 50 هرتز، در تأسیسات صنعتی ایجاد هارمونی، نظیر مراکز تولیدی با قوس الکتریکی، تأسیسات مجهز به یکسو‌کننده‌های نوع تریستور و غیره، به عنوان فیلتر به کار برده می‌شوند. چنان که اشاره شد مجموعه بانک‌های خازنی از ترکیب تعداد بیشمار واحدهای خازنی ساخته می‌شوند. واحدهای خازنی با قدرت 200-50 کیلووار تحت ولتاژهای 10-0.4 کیلوولت، طبق مشخصات استاندارد ساخته شده، موجود می‌باشند.

 

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را برطرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید