اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970619315749461

آشنایی با پاورمتر اشنایدر

کد: 13970619315749461

https://goo.gl/nRpzBJ

، اصفهان , (اخبار رسمی): پاورمتر اشنایدر برای نمایش، اندازه گیری و ذخیره سازی پارامترهای اصلی انرژی نظیر توان اکتیو و راکتیو، فرکانس، ضریب توان و پارامترهای دیماند استفاده می‌شود.

آشنایی با پاورمتر اشنایدر
پاورمتر اشنایدر الکتریک

پاورمتر اشنایدر برای نمایش، اندازه گیری و ذخیره سازی پارامترهای اصلی انرژی نظیر توان اکتیو و راکتیو، فرکانس، ضریب توان و پارامترهای دیماند استفاده می‌شود.

1. ولت متر

در مدار به صورت موازی بسته می‌شود. برای توسعه اندازه‌گیری در جریان مستقیم و متناوب یک فاز فشار ضعیف از مقاومت‌های سری (Rs) جهت زیاد شدن مقاومت داخلی استفاده می‌کنند. برای اندازه گیری ولتاژهای بالا (فشار متوسط و قوی) از ترانسفورماتور ولتاژ که معمولاً به نسبت 20 کیلو ولت به 200 ولت طراحی و ساخته شده است استفاده می‌کنند. در تابلوهای سه فازه با استفاده از کلید ویژه (کلید ولت متریک کلید لاین) فقط با یک ولت متر می‌توان ولتاژهای هر فاز  T,N-S,N-R,N و همچنین ولتاژهای خط T,R-S,T-R, S را در هر زمان به سادگی اندازه گیری کرد.

2. آمپرمتر

در مدار به شکل سری قرار می‌گیرد، برای توسعۀ اندازه‌گیری در جریان‌های مستقیم و متناوب توان پایین از مقاومت‌های موازی (Rp) که به آن شنت آمپرمتر می‌گویند استفاده می‌شود. برای نصب در تابلوهای سه فاز آمپر پایین (کمتر از 100 آمپر) به شکل مستقیم (یکسره، بدون مبدل) و برای آمپراژهای بالا با استفاده از ترانسفورماتور جریان بسته می‌شوند. سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور جریان فقط شین (شمش) حامل جریان است. نسبت تبدیل معمولاً در این مبدل‌ها به گونه‌ای است که همواره جریان خروجی (ثانویه) از محدودۀ 5 آمپر بیشتر نمی‌شود و مثلاً با نسبت‌های 100 به 5 آمپر یا 200 به 5 آمپر ساخته می‌شوند.

 3. وات متر

در مدار به شکل سری-موازی بسته می‌شود. سیم پیچ ولتاژ در وات‌مترهای تابلویی معمولاً 220، 380 ولت و سیم پیچ برای جریان 5 آمپر ساخته می‌شوند به همین جهت برای نصب روی تابلوهای صنعتی باید از ترانسفورماتور جریان هم استفاده شود، البته برای تابلوهای فشار متوسط ترانسفورماتور اندازه‌گیری ولتاژ هم لازم است.    

4. فرکانس متر

فرکانس متر هم مانند ولت متر در مدار موازی بسته می‌شود برای نصب روی تابلوهای کارخانه‌های صنعتی معمولا از مدل ارتعاشی استفاده می‌کنند که می‌تواند در برابر عوامل خارجی از مدل‌های عقربه‌ای مقاوم‌تر باشد.

در نیروگاه و تابلوهای پست توزیع بیشتر از مدل‌های عقربه‌ای استفاده می‌کنند و زمانی که لازم باشد برای مدت زمان تعیین شده تغییرات فرکانس ثبت شود از مدل‌های ثبات نیز استفاده می‌کنند. مهم‌ترین زمان استفاده از فرکانس متر هنگامی است که بخواهند دو آلترناتور را با هم پارالل (موازی) کنند یا اینکه ژنراتوری را وارد شبکه برق شهری (باس بار) کنند. این فرآیند را سنکرونیزاسیون می‌نامند و دستگاه مورد نظر که خود دو فرکانس متر را به همراه دارد سنکرونسکوپ نامیده می‌شود.

5. کسینوس فی متر

کسینوس فی متر در مدار به شکل سری و موازی بسته می‌شود. دارای یک سیم پیچ ثابت جریان (سری) و دو سیم پیچ متحرک برای ولتاژ است از یک مقاومت اهمی خالص و یک مقاومت تقریباً سلف خالص نیز استفاده شده است که هر کدام با یکی از سیم پیچ‌های ولتاژ سری بسته می‌شوند.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته