اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970621316068496

آیا مکان‌های ممنوعه ایران را می‌شناسید؟

کد: 13970621316068496

https://goo.gl/1BJ34P

، (اخبار رسمی): باغ درویش خان، جنگل‌های مخوف روستای سر برج از توابع طرقبه و دره جنیان از جمله اماکنی سرشار از حس ترس و هیجان هستند.

آیا مکان های ممنوعه ایران را می شناسید؟
باغ درویش خان

باغ درویش‌خان را ترسناک‌ترین باغ ایران می‌دانند

در ایران مکان‌هایی وجود دارند که به نوعی مخوف و ترسناک به شمار می‌روند این اماکن حس ترس و هیجان را در بازدیدکنندگان خود ایجاد می‌کنند. در ادامه برخی از این اماکن ممنوعه معرفی می‌شوند.

باغ سنگی

باغ درویش خان را ترسناک‌ترین باغ ایران می‌دانند. داستان این باغ از این قرار است که روزگاری این باغ سرسبز دستخوش تغییرات ارضی شد و سبب شد تا درختان باغ درویش خشک شوند. درویش خان به نشانه اعتراض درختان خشک شده باغ خود را به مکانی دیگر انتقال داد و سنگ‌های کوچک و بزرگی که از دل کوه جمع آوری کرده بود را به عنوان میوه به درختان بست. مردم پنداشتند که وی دیوانه شده است و از آن جایی که درویش خان کر و لال بود توضیحی برای مردم نداشت در نتیجه این شایعه به سرعت در میان مردم پیچید و سبب شد تا گردشگران زیادی برای بازدید از این باغ سنگی به این منطقه سفر کنند. نمونه مشابهی از این باغ در مکزیک وجود دارد که توسط مرد گوشه‌نشینی که خانواده‌اش را ترک کرد در طی ۵۰ سال ساخته شد.

جنگل‌های مخوف سربرج

روستای سر برج از توابع طرقبه است؛ احتمالا نام این روستا به گوش مسافران خورده است. در نزدیکی این مکان، جنگلی وجود دارد که شب هنگام اصل وجودی خود را نمایان می‌سازد. صداهای عجیبی شبیه به جیغ کشیدن از دل این جنگل شنیده می‌شود. برخی علت این سر و صدای مهیب را وجود ملخ‌هایی می‌دانند که به این منطقه حمله کرده و در میان شاخ و برگ درختان مخفی شده‌اند اما برخی دیگر بر این باور هستند که این صداها به دلیل شرایط جوی هوا و بادهایی است که در میان جنگل می‌پیچد.

اما ماجرا زمانی مرموز می‌شود که همگان بدانند این منطقه در دل دره‌ای واقع شده است که از کنار آن رود خانه‌ای جریان دارد که در فصول خاصی خشک می شود اما نکته قابل توجه این است که از اولین باری که صدا های وحشتناک از دل این جنگل شنیده شد این رود خانه همواره جریان دارد و رنگ خشکی را به خود ندیده است. همین امر سبب ترس و ایجاد حس کنجکاوی در میان مردم و حتی مسافران شده است.

دره جنیان

اگر مسافران با تور قشم  به این جزیره هفت‌گانه سفر کرده باشند به طور حتم نام دره ستارگان را در میان لیست جاذبه‌های گردشگری قشم مشاهده کرده‌اند. بومیان دره ستارگان را دره‌ای اسرار آمیز می‌دانند و معتقد هستند سال‌ها پیش ستاره‌ای به دل این دره آمده است و سبب ایجاد اشکال مختلف در دل دره شده است. بومیان جزیره دره ستارگان را محل تردد اجنه و ارواح می‌دانند به همین علت با غروب آفتاب و افول خورشید، ورود به این دره ممنوع می شود.

گورستان جن

استان سیستان و بلوچستان نیز مکان‌های مخوفی را در دل خود جای داده است که یکی از آن‌ها گورستانی است که مقبره‌های عظیم الجثه‌ای روی صخره‌های این منطقه قرار دارند.

 مردم محلی این گورستان را گورستان جن یا به زبان محلی جن سنط می‌نامند و معتقد هستند که این مکان محل زندگی اجنه است و زمانی که خورشید غروب می‌کند اجنه بر مزار مردگان خود آمده و مویه‌کنی می‌کنند به همین دلیل اگر کسی شب هنگام به این قبرستان پای بگذارد دچار نفرین و عذاب جنیان شده و پس از گذشت چند روز خواهد مرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی