اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970631318019461

آشنایی با کلید جرثقیل اشنایدر الکتریک

کد: 13970631318019461

https://goo.gl/WUr9jE

، اصفهان , (اخبار رسمی): کلید جرثقیل آویزان یا کلید جرثقیل کنترل از راه دور ابزاری برای کنترل و هدایت جرثقیل‌های سقفی یا دروازه‌ای است. یکی از ویژگی‌های مهم کلید جرثقیل آویزان این است که اپراتور می‌تواند نزدیک بار قرار گرفته و در وضعیت بهتری عملیات کنترل را انجام دهد.

کلید جرثقیل اشنایدر الکتریک
کلید جرثقیل دو سرعته هشت دکمه اشنایدر الکتریک

 کلید جرثقیل آویزان یا کلید جرثقیل کنترل از راه دور اشنایدر الکتریک ابزاری برای کنترل و هدایت جرثقیل‌های سقفی یا دروازه‌ای است

با کلید جرثقیل آویزان یا کلید جرثقیل کنترل از راه دور، اپراتور نیاز به هشدار دهنده ندارد و دامنه‌ی خطای آن کاهش می‌یابد. یک ویژگی منحصر به فرد دیگر این است که خطر حبس شدن و برخورد اپراتور با اجسام که در جرثقیل‌های سقفی کابین‌دار وجود دارد با استفاده از کلید جرثقیل کاهش می‌یابد.

مشخصه‌های کلید جرثقیل آویزان:

در ساخت کلید جرثقیل آویزان دکمه‌های آن به نحوی طراحی و نصب شده است که به آسانی و با فشار کمی عمل می‌کند و زمانی که که فشار از روی آن برداشته شود فرمان آن دکمه قطع خواهد شد. البته شستی توقف اضطراری کلید جرثقیل به این صورت عمل نمی‌کند و با فشردن شستی و برداشتن انگشت دوباره به وضعیت اول بر نمی‌گردد. شستی توقف اضطراری به رنگ قرمز، در ابعاد بزرگتر و به صورت برجسته روی کلید نصب شده است البته اگر شستی توقف اضطراری یا ضروری روی نمونه کلید جرثقیل اشنایدر وجود نداشت می‌توان آن را نصب کرد به این صورت که شستی قرمز رنگ توقف را می‌توان با شستی امرجنسی جایگزین کرد.

تمامی علائم جهت نما برای فرمان به هر دکمه روی کلید جرثقیل اشنایدر نصب شده است. اگر قاب کلید جرثقیل به هر دلیلی آسیب ببیند قابلیت تعویض و جایگزینی دارد.

هنگام استفاده از کلید جرثقیل آویزان در صنایع ریخته‌گری و ذوب فلزات، اپراتور باید باید از وسایل حفاظت فردی مخصوص نظیر لباس نسوز و حفاظ صورت استفاده کند. کلید جرثقیل آویزان در محدوده‌ی حرارتی مشخص که تعیین شده باید به کار گرفته شود. تمام سطح و کناره‌های کلید جرثقیل اشنایدر برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و مواد خورنده پوشش داده شده است و متعلقات آن از مواد مقاوم ضدخوردگی و عایق ساخته شده است. باید به این نکته توجه کرد که کلید جرثقیل توسط زنجیر یا سیم بکسل مهار شود تا باعث کشیدگی و آسیب دیدن کابل فرمان نشود.

سرعت جرثقیل سقفی باید متناسب با سرعت حرکت اپراتوری باشد که با کلید جرثقیل آویزان کار می‌کند در صورتی که سرعت حرکت جرثقیل نسبت به سرعت گام برداری اپراتور بیشتر باشد، خطرساز خواهد بود.

جرثقیل‌های سقفی که با کلید جرثقیل کنترل می‌شوند باید مجهز به ترمز حرکت خودکار هم باشند که در صورت افزایش سرعت بیش از حد مجاز، حرکت دستگاه متوقف شود.

برای جلوگیری از خطر برخورد قلاب جرثقیل با موانع و اجسام موجود در مسیر باید تجهیزات محدودکننده حرکت از نظر ارتفاع در نظر گرفته شود. در این خصوص معمولاً از لیمیت سوئیچ‌ها استفاده می‌شود که قابلیت کنترل حرکت در ابتدا و انتهای مسیر را دارند.

به منظور هرگونه تعمیر روی کلید جرثقیل ابتدا باید برق اصلی قطع شده و طبق کاتالوگ اقدام به تعمیر آن کرد معمولاً قسمت‌های آسیب‌پذیر کلیدجرثقیل، شستی‌ها و کنتاکت‌های کمکی هستند که قابلیت تعویض و نصب مجدد دارند.

کلید جرثقیل یا صفحه کلید آویزان وسیلۀ بسیار مناسبی برای ایمنی اپراتور و پرسنل مجاور دستگاه بوده و باعث افزایش سرعت و دقت در انجام کار می‌شود.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]