اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970703318539461

کنتاکتور خازنی اشنایدر الکتریک

کد: 13970703318539461

https://goo.gl/jNoSgj

، اصفهان , (اخبار رسمی): شرکت اشنایدر الکتریک دارای کنتاکتورهای خازنی DK است که براساس استاندارد IEC-60947 ساخته شده و دارای رنج کاری از 12.5 کیلو وار تا 60 کیلو وار هستند این کنتاکتورها در فشار ضعیف کارایی دارند در فشار متوسط با محاسبه مقدار جریان هجومی که با توجه به تعداد پله‌ها محاسبه می‌شود.

کنتاکتور خازنی اشنایدر الکتریک
کنتاکتور خازنی 25 کیلووار 220 ولت AC اشنایدر الکتریک

استفاده از کنتاکتورهای خازنی اشنایدر باعث کاهش جریان‌های هجومی در لحظه وصل خازن‌ها می‌شود و استفاده از آن در راه‌اندازی بانک‌های خازنی الزامی است همچنین این نوع کنتاکتور عمر خازن‌ها را افزایش می‌دهد

جریان هجومی پدیده‌ای است که هنگام به مدار وصل کردن خازن‌ها رخ می‌دهد. امپدانس دیده شده توسط شبکه از خازن در هنگام اتصال خازن به شبکه بسیار کم است. این امر منجر به ایجاد جریان هجومی به بزرگی 50 تا 150 برابر جریان نامی با فرکانس از 3 کیلو هرتز تا 15 کیلو هرتز می‌شود، همچنین در ترکیب موازی خازن‌ها در بانک خازنی ممکن است جریان هجومی کلیدزنی به سطحی بالاتر از 200 تا 300 برابر جریان اسمی برسد.

جریان هجومی نتیجه تخلیه خازن‌های از پیش شارژ شده موازی با آن است. کنتاکتورها در بانک‌های خازنی مرتباً با قطع و وصل خود خازن‌ها را به مدار، وارد و یا از مدار، خارج می‌کنند.

هرگونه اتصال نامطمئن در مدار خازن ممکن است باعث ایجاد جرقه‌های کوچکی شود که به نوبه خود نوساناتی با فرکانس بالا به وجود خواهد آورد که این مساله گاه خازن‌ها را بیش از حد، گرم کرده و تحت تنش حرارتی قرار می‌دهد بنابراین باید از کنتاکتورهای خازنی مناسب و استاندارد استفاده کرد. در این کنتاکتورها در لحظه اولیه وصل، ابتدا با خازن سری شده و پس از تعدیل جریان مقاومت از مدار خارج می‌شود جریان‌دهی این کنتاکتورها حداقل 1.5 برابر جریان خازن‌های مربوطه است.

استفاده از کنتاکتورهای خازنی کمک زیادی به کاهش جریان‌های هجومی (Inrush) در لحظه وصل و نتیجتاً افزایش عمر خازن و کنتاکتور می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد جریان هجومی از کنتاکتورهای خازنی باید استفاده شود.

در حال حاضر شرکت اشنایدر الکتریک دارای کنتاکتورهای خازنی DK است که براساس استاندارد IEC-60947 ساخته شده و دارای رنج کاری از 12.5 کیلو وار تا 60 کیلو وار هستند این کنتاکتورها در فشار ضعیف کارایی دارند در فشار متوسط با محاسبه مقدار جریان هجومی که با توجه به تعداد پله‌ها محاسبه می‌شود از راکتورهای محدود کننده جریان به همراه کنتاکتور یا دژنکتور استفاده می‌شود.

کنتاکتوری که برای بانک‌های خازنی به کار می‌رود، کلاس متفاوتی با کنتاکتورهای معمول دارد و قطع جریان را با مکانیسم پیچیده‌تری انجام می‌دهد. به دلیل اینکه در لحظه کلیدزنی خازن رفتاری همانند اتصال کوتاه از خود نشان می‌دهد، این امر باعث ایجاد جریان هجومی شدید در مدار خازن می‌شود. این جریان علاوه بر تأثیرات تخریبی روی خازن باعث خال زدن و در بعضی موارد جوش خوردن پلاتین‌های کنتاکتور می‌شود.

خرابی پلاتین‌های کنتاکتور، خود اثر تخریبی مضاعف بر روی خازن دارد. لذا کنتاکتورهای خازنی با داشتن کنتاکت‌های کمکی و مقاومت‌های محدودکننده جریان، از شدت جریان هجومی می‌کاهند. به این صورت که کنتاکت‌های کمکی قبل از کنتاکت‌های اصلی بسته می‌شوند و شارژ اولیه خازن از طریق مقاومت‌ها صورت می‌گیرد و جریان آن محدود می‌شود. بعد از بسته شدن کنتاکت‌های اصلی، کنتاکت‌های کمکی از مدار خارج شده و تغذیه خازن از طریق کنتاکت‌های اصلی صورت می‌پذیرد.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]