اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970709319489461

بی متال اشنایدر الکتریک

کد: 13970709319489461

https://goo.gl/P1vKQ8

، اصفهان , (اخبار رسمی):   برای حفاظت موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار از رله های حرارتی اشنایدر استفاده می شود. اساس کار این رله ها بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته در آن است.

بیمتال اشنایدر الکتریک
بیمتال 23 الی 32 آمپر اشنایدر الکتریک

برای حفاظت موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار از رله های حرارتی اشنایدر استفاده می شود.

رله حرارتی (بی متال)

برای حفاظت موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار از رله های حرارتی اشنایدر استفاده می شود. اساس کار این رله ها بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته در آن است. به عبارت دیگر در این نوع رله، از دو فلز مختلف با ضرایب انبساط طولی متفاوت استفاده می شود به نحوی که در اطراف این دو فلز به هم چسبیده یک رشته سیم حامل جریان الکتریکی پیچیده شده است. در هنگام عبور جریان الکتریکی از سیم مزبور، حرارت ایجاد شده و موجب خم شدن بی متال و نهایتاً عملکرد رله می شود.

به طور کلی رله های بی متال اشنایدر از دو قسمت فرمان و قدرت تشکیل شده اند. قسمت قدرت دارای سه کنتاکت بسته و قسمت فرمان دارای یک تیغه باز و یک تیغه بسته می باشد. در قسمت فرمان از تیغۀ بسته جهت مسیر جریان مدار و تیغه باز جهت اتصال به آلارم استفاده می شود. هرگاه مقدار جریان عبوری از یکی از فازها بیشتر از میزان تنظیم شده آن شود تیغه های قدرت تغییر شکل داده و همراه آن ها، کنتاکت بسته که در سر راه مدار فرمان بوبین قرار داده می شود، باز و موجب قطع کلی برق مدار فرمان کنتاکتور می شود و مدار قدرت موتور قطع می گردد. همزمان با باز شدن کنتاکت، کنتاکت باز بسته شده و لامپ سیگنالی که برای اخطار در نظر گرفته شده است را روشن می کند. این رله به دلیل زمان بر بودن از دست رفتن گرما در بی متال، پس از عمل کردن بلافاصله به حالت اول خود بر نمی گردد. لذا در این نوع رله ها اولاً باید کمی زمان سپری شود و ثانیاً با فشار دکمه مخصوص RESET که معمولاً قرمز رنگ است کنتاکت های رله را به حالت طبیعی برگرداند. بی متال های اشنایدر برای کنتاکتورهای سری D اشنایدر از 0.16 آمپر تا 150 آمپر و برای کنتاکتورهای سری F اشنایدر از 60 آمپر تا 630 آمپر ساخته می شوند.

نکته:

1. رله بی متال های اشنایدر سری D می توانند با رابط بی متال به کنتاکتور وصل شوند.

2. اگر جریان عبوری از رله بی متال، 5% بیشتر از جریان تنظیم شده باشد رله باید درمدت کمتر از 2 دقیقه مدار را قطع کند.

3. اگر جریان عبوری از رله بی متال 20% بیشتر از جریان تنظیم شده باشد رله باید در مدت کمتر از 2 ساعت مدار را قطع کند.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید